2014-11-04, 22:42
Medlem
Fijks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Är bara att hänvisa till när Jensen undslapp avstängning för sin tackling mot Flanagan.

Fast Jensens tackling var ju klockren?
Citera
2014-11-04, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fijk
Fast Jensens tackling var ju klockren?
Spelar väl ingen roll? Om inte lagen tävlar på lika villkor kan vi lika gärna lägga ner disciplinnämnden. Ger mig fan på att en i vårat lag blivit avstängd för en likadan tackling för så är det faktiskt. DN gullar nåt djävulskt med storklubbarna.
Citera
2014-11-04, 22:46
Medlem
Happ. Första uppehållet och vi kan konstatera att Skellefteå AIK är värdelösa jämfört med ifjol. Ändå ligger man först. Gratulerar SHL - vilken fantastisk nivå.

När vi ändå talar om nivåer måste jag berömma denna tråd som verkligen blommat ut denna säsong. Håller nästan svenskafans-klass.
Citera
2014-11-04, 22:49
Medlem
Flambingos avatar
Citat:
Kul att du dissar Cumiskey trots att han är en av våra största publikfavoriter senaste säsongerna. Även om jag håller med om att han är svag defensivt så tycker jag du är väldigt hård i din kritik mot honom. Han är den bästa vi kan få enligt mig. Du kan inte ha sett många matcher om du inte ser vilka kvalitéer han besitter. Skulle vara perfekt att spola Roche och ta in Cumiskey istället. Folk tvivlade ju på Nylander också. Se hur det har gått för honom.

Hård och hård. Självklart har han egenskaper. Men defensiv är han inte. Och det är det vi behöver. Inte en kille som är snabb på skrillorna både bak och fram, men inte håller defensivt.
Förstå mig rätt, jag gillade Cumiskey, och ja han har varit en "publikfavorit". Men det är inte det
vi behöver för tillfället, utan någon som tillför något defensivt 8)
Citera
2014-11-04, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flambingo
Hård och hård. Självklart har han egenskaper. Men defensiv är han inte. Och det är det vi behöver. Inte en kille som är snabb på skrillorna både bak och fram, men inte håller defensivt.
Förstå mig rätt, jag gillade Cumiskey, och ja han har varit en "publikfavorit". Men det är inte det
vi behöver för tillfället, utan någon som tillför något defensivt 8)
Men Ahnelöv är ju på väg tillbaka snart. Och så kanmske vi även får in Cumiskey som bonus? Vad fattas då enligt dig?
Citera
2014-11-04, 23:02
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Happ. Första uppehållet och vi kan konstatera att Skellefteå AIK är värdelösa jämfört med ifjol. Ändå ligger man först. Gratulerar SHL - vilken fantastisk nivå.

Man kan också konstatera att du är totalt värdelös på att konstatera saker
Citera
2014-11-04, 23:04
Medlem
Flambingos avatar
Citat:
Men Ahnelöv är ju på väg tillbaka snart. Och så kanmske vi även får in Cumiskey som bonus? Vad fattas då enligt dig?

Nu ska vi inte ropa hej förrns Lövet är ute på isen
Han har ju varit borta ett tag så tar nog ett par matcher innan han är på G igen så att säga

Jag vill ändå hellre ta in en back som håller defensivt, och inte en snabb som kan trixa.
Jag skulle isåfall hellre se Cumiskey som forward än back.
Citera
2014-11-04, 23:14
Medlem
Citat:
Nu ska vi inte ropa hej förrns Lövet är ute på isen
Han har ju varit borta ett tag så tar nog ett par matcher innan han är på G igen så att säga

Jag vill ändå hellre ta in en back som håller defensivt, och inte en snabb som kan trixa.
Jag skulle isåfall hellre se Cumiskey som forward än back.
Ja givetvis ska vi skynda långsamt men det ska nog bli bra det här ska du se

Finns ju dessvärre inte så många lediga spelare att tillgå tyvärr. Och våran trassliga ekonomi tillåter oss inte att göra några "panikvärvningar". Så jag tror att Cumiskey är det bästa vi kan få i dagsläget om han inte blir för dyr.
Citera
2014-11-04, 23:17
Medlem
Displaceds avatar
Intervju med Bengtzén. Bara massa klyschor tyvärr, inte sett på maken på handlingsförlamad elitklubb. Jag vill gilla Bengtzén och gör det fortfarande, men det känns som hans händer är bakbundna av kompisgänget i Brynäs resterande ledning. Men men, Allsvenskan är ju Bengtzén lite av en expert på, så det satsar vi på. Låter som ett bra mål.

http://www.brynas.se/artikel/59639/
Citera
2014-11-04, 23:18
Medlem
Flambingos avatar
Citat:
Ja givetvis ska vi skynda långsamt men det ska nog bli bra det här ska du se

Finns ju dessvärre inte så många lediga spelare att tillgå tyvärr. Och våran trassliga ekonomi tillåter oss inte att göra några "panikvärvningar". Så jag tror att Cumiskey är det bästa vi kan få i dagsläget om han inte blir för dyr.

Ja vi får se, länge kvar av säsongen. Är mest rädd att Nylander snart säger hejdå, pga av han spelar så jäkla bra :/
Citera
2014-11-04, 23:20
Medlem
Citat:
Spelar väl ingen roll? Om inte lagen tävlar på lika villkor kan vi lika gärna lägga ner disciplinnämnden. Ger mig fan på att en i vårat lag blivit avstängd för en likadan tackling för så är det faktiskt. DN gullar nåt djävulskt med storklubbarna.

Tex!

Jensen tackling var korrekt. Dixons tackling var inte korrekt. Vad är ditt problem?
Och när vi är inne på det.Så klarade sig Modo väldigt bra i matchen mot Färjestad.
Citera
2014-11-04, 23:23
Medlem
Citat:
Ja vi får se, länge kvar av säsongen. Är mest rädd att Nylander snart säger hejdå, pga av han spelar så jäkla bra :/
Fast både Nylander asjälv och Toronto har lovat att han kommer vara kvar i SHL hela säsongen så om han inte blir skadad så vidhåller jag att han håller sitt ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in