2014-11-03, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Intressant att du tog med Ahnelöv då han inte spelat en enda minut hittils Bra lista i övrigt även om jag inte riktigt håller med om allt. Tycker inte riktigt Starkbaum platsar på listan då Brynäs släppt in massa mål på slutet.

Mina "uttagningar" baserades inte enbart på nuvarande säsong. Om så vore fallet skulle det helt klart gjorts en del ändringar.

Ang Starkbaum var det ju ingen mördande konkurrens direkt, det är ju endast Armalis som kunde gått före. Och ärligt talat så trodde jag han var svensk

Något annat som slog mig var hur få bra transatlantiska backar vi har denna säsong. Gunderson saknades verkligen där!
Citera
2014-11-04, 00:31
Medlem
Flambingos avatar
Den ända bra defensiva backen vi i Modo har är Lehtivuori. Alla andra är ett skämt. Torp, visst, ham kam va okej. Men han har spelat alldeles för mycket NHL14-15. Försöker alldeles för ofta gå in med en stjärttackling, och missar...
Roche är ett skämt defensivt.
Vi behöver minst 2 backar till som är bra defensivt. Cumiskey är det inte, och honom vill (jag) inte ha, ush 8)
Vi får se vad som händer, länge kvar av säsongen och mycket kan hända!

Det mest positiva i Modo är att Skröder är tillbaks som han bör. Samt Nylander. Men fortsätter Nylander såhär så lär han inte va kvar länge till. :/
Citera
2014-11-04, 01:10
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Folk verkar ta för givet att TJ sparkas, tror tyvärr inte det blir så. Men om det sker mot alla odds skulle jag som sagt inte ha något emot Jonas Rönnqvist som jag sa igår. Såg att Wikegård föreslog honom också i sin videoblogg idag.

Då måste ju Rönnqvist backa från påståendet att Luleå är den enda klubb han vill träna och att han ska ta ledigt den här säsongen.
Citera
2014-11-04, 07:33
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Hela grejen är ju att du far med begrepp som du inte vet ett smack av. Låt mig gissa - du har 0 högskolepoäng.

Det där är en gammal Ulf Taavola-sanning endast och enbart riktad till de egna Luleåfansen.

Den gjordes för flera år sen och är fortfarande en rykande aktuell sanning.
Senast redigerad av Mikojan 2014-11-04 kl. 07:47.
Citera
2014-11-04, 10:54
Medlem
VSVPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Folk verkar ta för givet att TJ sparkas, tror tyvärr inte det blir så. Men om det sker mot alla odds skulle jag som sagt inte ha något emot Jonas Rönnqvist som jag sa igår. Såg att Wikegård föreslog honom också i sin videoblogg idag.

Nu är det väl bekräftat då. Inga värvningar, inga förändringar.

http://www.brynas.se/artikel/59639/

Skönt att Olden, Ollas och Lindblom kommer tillbaka dock.
Citera
2014-11-04, 11:28
Medlem
Embas avatar
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4222

Petteri Wirtanen. Meriterad, habil tvåvägscenter. Fick lämna Gottéron i lördags.

Bör väl vara av intresse för några? Leksand kanske?
Citera
2014-11-04, 11:58
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic
Eftersom jag inte finner diskussionen mellan trådens Lule och kanske främst Skellefteåfans speciellt intressant så dödade jag lite tid genom att plocka ut den bästa truppen i SHL enligt mig. Det fick bli ett lag för EU-spelare, ett för NA och såklart ett helsvenskt lag. Någon mer kanske hakar på eller har nån input. Något måste man ju pyssla med under uppehållet...

EU:

NA:

SWE:

Fan, det tog lite tid detta, men var en kul grej. Rätt säker på att många saknar nån spelare från "sitt" lag, så såga på! Skippade förresten att ta med gamlingar som Mange J, Skröder och Samuelsson eftersom det är så tråkigt.

Tråkigt med gamlingar? Men om de är bland seriens bästa spelare som Samuelsson är då? Och Zackrisson har väl halvfloppat i år? Vem är M.Johansson. Står fan stilla i min lilla hjärna.
Citera
2014-11-04, 12:18
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4222

Petteri Wirtanen. Meriterad, habil tvåvägscenter. Fick lämna Gottéron i lördags.

Bör väl vara av intresse för några? Leksand kanske?
Himelfarb ut Wirtanen in hade ju vart nåt
Senast redigerad av m4tt145 2014-11-04 kl. 12:29.
Citera
2014-11-04, 12:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Himelfarb ut Wirtanen in hade ju vart nåt

Hans +/- var ju inget vidare
Citera
2014-11-04, 13:48
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Hans +/- var ju inget vidare

Gottèron är en av NLA's sämsta lag med en fruktansvärt osexig målskillnad. Wirtanen spelar kontinuerligt i finska landslaget och är en bra spelare på Europeisk nivå.
Citera
2014-11-04, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flambingo
Den ända bra defensiva backen vi i Modo har är Lehtivuori. Alla andra är ett skämt. Torp, visst, ham kam va okej. Men han har spelat alldeles för mycket NHL14-15. Försöker alldeles för ofta gå in med en stjärttackling, och missar...
Roche är ett skämt defensivt.
Vi behöver minst 2 backar till som är bra defensivt. Cumiskey är det inte, och honom vill (jag) inte ha, ush 8)
Vi får se vad som händer, länge kvar av säsongen och mycket kan hända!

Det mest positiva i Modo är att Skröder är tillbaks som han bör. Samt Nylander. Men fortsätter Nylander såhär så lär han inte va kvar länge till. :/
Kul att du dissar Cumiskey trots att han är en av våra största publikfavoriter senaste säsongerna. Även om jag håller med om att han är svag defensivt så tycker jag du är väldigt hård i din kritik mot honom. Han är den bästa vi kan få enligt mig. Du kan inte ha sett många matcher om du inte ser vilka kvalitéer han besitter. Skulle vara perfekt att spola Roche och ta in Cumiskey istället. Folk tvivlade ju på Nylander också. Se hur det har gått för honom.
Citera
2014-11-04, 14:13
Medlem
.-.-.s avatar
Dixon avstängd 2+1,
Avstängd i kvällens CHL match och nästa SHL match, sen spelklar
Vore det inte rimligare att avstängningen gällde 2 SHL matcher? Nu får han ju egentligen bara en matchs avstängning.
Tollefsens armbåge i slutet va minst lika ful, men där händer det inget alls.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/lulea/article19803477.ab
Senast redigerad av .-.-. 2014-11-04 kl. 14:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in