2014-11-04, 17:20
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Fast du måste väl ändå förstå att folk gnäller över att ni gnäller? Och du måste väl ändå hålla med om att det bör vara lika för alla lag?

Nä, vi diskuterar ämnen och det rör allt från taktik till domare. Vi klarar av även att medge när domarna gett oss fördelar men det kommer ju ströläsare hit, läser enstaka inlägg och börjar tjafsa.

Ska du också som verkar hänga här mycket börja tjafsa igen?

On topic, har du några kommentarer på själva sakfrågan? Swehockeys lilla blunder med Dixons avstängning? Har du nåt där att tillföra?
Citera
2014-11-04, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Nä, vi diskuterar ämnen och det rör allt från taktik till domare. Vi klarar av även att medge när domarna gett oss fördelar men det kommer ju ströläsare hit, läser enstaka inlägg och börjar tjafsa.

Ska du också som verkar hänga här mycket börja tjafsa igen?

On topic, har du några kommentarer på själva sakfrågan? Swehockeys lilla blunder med Dixons avstängning? Har du nåt där att tillföra?
Jag tycker heller inte alltid att domarna håller måttet och det är nog de flesta överens om, men det blir bara löjligt när folk anklagar dom för minsta lilla hela tiden. Och att vissa lag förfördelas är ju bara så otroligt löjligt att jag väl knappast behöver nämna det?

Edit: Att Dixon stängs av känns helt rätt, men det som retar mig är att andra lag som utför liknande tacklinger helt slipper undan straff i liknande situationer. Förstår du inget människa?
Citera
2014-11-04, 17:30
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:

Edit: Att Dixon stängs av känns helt rätt, men det som retar mig är att andra lag som utför liknande tacklinger helt slipper undan straff i liknande situationer. Förstår du inget människa?

Du är ju dum i huvudet på riktigt. Du har ju helt och hållet missat vad jag vill diskutera. Det är inte Dixons tackling i sig utan det faktum att Förbundet inte vet vad dem håller på med när de stänger av honom för en (av två CHL-matcher) och en SHL-match.

Kan du inte låta bli att skriva om du inte klarar av att svara på själva sakfrågan? Läste du ens igenom allt jag skrev eller nöjde du med att du såg "Dixon" och "DN" och drog slutsatserna själv?
Citera
2014-11-04, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Du är ju dum i huvudet på riktigt. Du har ju helt och hållet missat vad jag vill diskutera. Det är inte Dixons tackling i sig utan det faktum att Förbundet inte vet vad dem håller på med när de stänger av honom för en (av två CHL-matcher) och en SHL-match.

Kan du inte låta bli att skriva om du inte klarar av att svara på själva sakfrågan? Läste du ens igenom allt jag skrev eller nöjde du med att du såg "Dixon" och "DN" och drog slutsatserna själv?
Förbundet är några jävla skithögar ja och SHL och CHL har inte ett piss med varandra att göra, men det förhindrar ju inte att det ska vara lika för alla lag. Jag håller givetvis med dig om att avstängningen inte borde gälla i CHL men annars håller jag fast vid min åsikt.
Citera
2014-11-04, 17:42
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Det ska bli intressant att se hur IIHF reagerar för de har ju inte tvingat på sina CHL-avstängningar på SHL medan Förbundet har gjort tvärtom. Hockey-ankdammen brukar ju ha maktkamper. Vem minns inte Förbundets offensiv mot SHL förra säsongen när bruttolistan "läckte" ut?
Citera
2014-11-04, 18:01
Medlem
Anarkhoss avatar
Det verkar vara fritt fram för troglodyter som Anton Hedman och Teemu Laine att försöka skada Modospelare. Tråkigt när de som vill göra andra illa istället för att spela hockey tillåts fortsätta med just det. Varför skall det vara sådant fokus på konsekvensen snarare än handlingen?
Citera
2014-11-04, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anarkhos
Det verkar vara fritt fram för troglodyter som Anton Hedman och Teemu Laine att försöka skada Modospelare. Tråkigt när de som vill göra andra illa istället för att spela hockey tillåts fortsätta med just det. Varför skall det vara sådant fokus på konsekvensen snarare än handlingen?
Det är just detta jag är inne på men det viftas bara bort hela tiden. Antingen så är vissa spelare hos DN gullegrisar och kommer undan bara därför eller så har dom något emot Modo. Är bara att hänvisa till när Jensen undslapp avstängning för sin tackling mot Flanagan. Och så nu senast i HV-matchen när Fiala tacklade Torp. Nån jävla ordning får det fan vara om man ska ta DN på allvar
Citera
2014-11-04, 18:13
Medlem
Citat:
Fast du måste väl ändå förstå att folk gnäller över att ni gnäller? Och du måste väl ändå hålla med om att det bör vara lika för alla lag?

Varför ska man ha förståelse för att folk gnäller på att folk gnäller över situationer? Personligen tycker jag det är mer värt att ta diskussionen om situationen istället för att börja gnälla på att folk gnäller. Problemet här är att folk gnäller på folk som gnäller utan att veta vad de gnäller över, därmed blir diskussionen och situationen ständigt lidande, istället fastnar man i ett tragiskt hjul som inte leder någon vart.

För övrigt tycker jag att den automatiska avstängningen på Dixon hade räckt, känns inte alls som ett "överfall" som Expressen vill få det till. Har domen släppts ännu om hur DN tänkte eller håller de fortsatt på den? Var ju ett par timmar sedan detta förkunnades.
Citera
2014-11-04, 18:20
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sayli
Varför ska man ha förståelse för att folk gnäller på att folk gnäller över situationer? Personligen tycker jag det är mer värt att ta diskussionen om situationen istället för att börja gnälla på att folk gnäller. Problemet här är att folk gnäller på folk som gnäller utan att veta vad de gnäller över, därmed blir diskussionen och situationen ständigt lidande, istället fastnar man i ett tragiskt hjul som inte leder någon vart.
Om din poäng är att diskussionen försvinner i gnället så håller jag med.
Citera
2014-11-04, 20:48
Medlem
Giggsys avatar
Granak klar nu.
Citera
2014-11-04, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Granak klar nu.
Hygglig värvning av er får man säga. Han blir nog en perfekt värvning för er när ni gick bet på Cumiskey
Citera
2014-11-04, 20:54
Medlem
FBK gör en förändring i tränarstaben o skickar ner Leffe Carlsson som assistans till
Tommy Samuelsson som fortfarande är Headcoach!!!

Asså,hade Samuelsson inte tillhört den s.k "Färjestads familjen " hade han fått sparken så hårt att Håkan Loob stukat vristen

Roger Melin fick ju kicken då dom låg BETYDLIGT bättre till t.ex
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in