2014-10-06, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Vad kan krångla på ett mobilabonnemang som har en fast månadsavgift?

ja lite det jag undrar också, många verkar vara missnöjda med kundservicen och nånting lär ju ha krånglat om folk behöver kontakta den?

Citat:
Ursprungligen postat av sathulken
Jag har inte Hallon.
Men generellt är det väl så att vi har alla olika åsikter, behov och därmed tycker vissa si och andra så.
Sedan varierar täckning nåt oerhört i våran avlånga land, generellt är alla i Norrland så nöjda med Telia. Hävdar att dom har bäst täckning.
När det t ex var jag bor finns en Tre/Telenor mast nära, ingen annan har satsat på området trots flera påpekningar.
Därav har jag Telenor kontant och dels för att dom hade fri data.
Däremot finns det områden här där bara Telia går men då snackar vi gsm. Aldrig nånsin varit på ett område där bara Telia har 3g.

Jag har tre i dagsläget och inget problem med täckningen alls där jag bor. Och med att hallon använder tres nät så borde det inte bli någon skillnad? Om det är täckningen som folk generellt klagar över så borde hallon vara kanon för mig.
Citera
2014-10-06, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fleaa
ja lite det jag undrar också, många verkar vara missnöjda med kundservicen och nånting lär ju ha krånglat om folk behöver kontakta den?

Jag har tre i dagsläget och inget problem med täckningen alls där jag bor. Och med att hallon använder tres nät så borde det inte bli någon skillnad? Om det är täckningen som folk generellt klagar över så borde hallon vara kanon för mig.
Nix det är INGEN skillnad mot tre täckningsmässigt!
Samma nät, samma master och att nån operatör skulle ha mer prio än en annan är bara bullshit!
Sen i det här fallet äger tom Tre Hallon, är bara ett varumärke!
Enda skillnaden skall vara att det ej går ringa till supporten.
Märker det med Telia, har lur genom jobbet med firma abb är inte alls mer prioriterat data på den samma sega skithastighet som hos Halebop, Tele2 och Telia refill mm!
Senast redigerad av sathulken 2014-10-06 kl. 20:32.
Citera
2014-10-10, 10:32
Medlem
Gorillabass avatar
Mina pormaskar är snabbare än Hallons kundservice. Ställde en fråga i fredags fick svar på tisdagen.
Icke ok och det kommer bli deras fall, sämre än Halebops kundservice.
Citera
2014-11-04, 20:11
Medlem
Sämre kund service får man leta efter, 3.månaders abonnemang visst pris, därefter kan jag inte få tag på dom, deras så kallade chatt har jag inte hittat än,och får inga svar ifrån dom, OBS! rekommenderas inte sämsta operatören som finns sitter bakom en mail, och svarar bara när dom ska ha ,få betalt,var ska man anmäla dom,!? ARN är det bästa att klaga hos eller???
Citera
2014-11-04, 22:36
Medlem
Nu har jag sagt upp skiten från denna operatör hoppas det fungerar??? vi får väl se återkommer,,,,
Citera
2014-11-05, 11:50
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilovedrugsnow
Nu har jag sagt upp skiten från denna operatör hoppas det fungerar??? vi får väl se återkommer,,,,

Eftersom det är omöjligt att säga upp 3-abonnemang så är det förmodligen lika omöjligt med hallon också. Undvik såväl tre som hallon och satsa på en seriös operatör istället.
Citera
2014-11-05, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Eftersom det är omöjligt att säga upp 3-abonnemang så är det förmodligen lika omöjligt med hallon också. Undvik såväl tre som hallon och satsa på en seriös operatör istället.
Det lustigt när folk säger det omöjligt säga upp tre abb!
Själv hade jag både mobilt internet och mobilabb hos dem, gick säga upp skiten pga täckningsproblem (dålig täckning) även efter 6mån!
Hade jag tur eller?
Däremot så har jag haft problem med Tele2 som just vägrat ge mig rätt pga HELT saknad täckning. Fick surt betala hela perioden + en uppsägningstid på 3mån, gick dock säga upp efter det!
Men själv säger jag aldrig mer abb, kontantkort är mycket billigare och man slipper just binda sig ifall det kommer nåt som är bättre!
Senast redigerad av sathulken 2014-11-05 kl. 22:57.
Citera
2014-11-05, 22:57
Medlem
WalterPinkmanBitchs avatar
Jag kan inte se att det skulle vara särskilt billigt eller bra, men 249 kr i månaden är ju ett rån tycker jag, köper comviq kontant för 95 i månaden och det räcker för mig
Citera
2014-11-06, 13:58
Medlem
PolitisktProblems avatar
När jag försöker gå in på webbsidor via hallon kommer jag bara till mina sidor. Jag har surf kvar, så det är inte det som är problemet. Det fungerade perfekt tills igår, men gör nu alltså inte det... Någon som vet hur jag löser det?
Citera
2014-11-06, 18:58
Medlem
dyngapas avatar
Klassiskt. Ingen operatör är 100%. Tyvärr.
En nöjd kund låter högre än en nöjd såklart. Folk älskar att gnälla.

Mitt tips till alla: Köp utan bindningstid. Testa dig fram. Ha tålamod när du ska säga upp ett abonnemang.

Jag funderar på Hallon till min gamla iPhone 4. Telia har funkat jättebra, men skitlite surf., behöver minst 5GB. Hallon är som känt 3. Och 3 har funkat skitbra i Härjedalen! Vårat mobila bredband 4G iaf. Jävla snabbt. Man vet bara efter man själv provat om en operatör är jobbigt tröga.
När vi skulle säga upp Tele2 tog det 40 minuter. Lång väntetid, men alla operatörer är rätt dåliga på kundservice. En riktigt pajasbranch är det ju som de flesta har fått erfara någon gång. Telia är det enda jag inte haft problem med, men Tele2 var OK,- sämre täckning just här hos oss men inte superdåligt.
Telenor debiterade mig trippelt de första 4 månaderna, så där blev jag lite putt. . Men hade obegränsad surf.
Senast redigerad av dyngapa 2014-11-06 kl. 19:03.
Citera
2014-11-06, 19:32
Medlem
dyngapas avatar
http://www.hallon.se/partner/reakampanj

i 3 månader
Citera
2014-11-09, 00:27
Medlem
SebIngrossos avatar
Hej,

Tänkte använda mig av en deal som kampanjjakt har just nu vilket är denna:

http://www.hallon.se/partner/kampanjjaktstor?ATVID=0553b89b-cf6d-4ade-8adb-06f79162deab

Man får alltså "mobilabonnemang stor" gratis i en månad, kan jag ta del av denna deal och sedan när det gått 1 vecka säga upp och inte betala en krona? Vill alltså bara ha den första månaden gratis och sedan gå över till deras kontantkort.

Såhär står det när man går vidare efter att man fyllt i sina uppgifter:

VARFÖR BETALAR JAG INTE HELA MÅNADSPRISET NU

"Du betalar bara för de dagar som är kvar i denna månad. Den 1:a i nästa månad betalar du hela månadsbeloppet. Är det precis innan månadsskiftet så betalar du fullt men då bara för kommande månad.

Att betala nu:0 kr
Varav moms:0 kr
Att betala varje månad:
Mobilabonnemang STOR249 kr/mån"

Måste jag betala en månad även fastän att jag säger upp abonnemanget efter en vecka? Eller måste jag vänta hela den första månaden ut innan jag kan säga upp?
Senast redigerad av SebIngrosso 2014-11-09 kl. 00:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in