2014-02-14, 08:07
Medlem
Testade, på 5 olika platser i och omkring Trollhättan, Hallons Sim¨kort i en Huawei U8850 Vision mobil.
Resultat: 3.1 Mbit d/l 1.2Mbit u/l (medelvärden)
Värdelöst om man ska streama OS från Viaplay...
Citera
2014-02-14, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allan42
Testade, på 5 olika platser i och omkring Trollhättan, Hallons Sim¨kort i en Huawei U8850 Vision mobil.
Resultat: 3.1 Mbit d/l 1.2Mbit u/l (medelvärden)
Värdelöst om man ska streama OS från Viaplay...
Var det längesen du hade Telenor?
Som sagt tänkte bara vad som hände när Tele2 (internethatarna) slog ihop säckarna med varandra. Då blev ju allt skit som gäller uppkoppling i alla fall när det gäller oss som har kontantkort och data begränsningarna kom!
Kan du inte häva köpet? Byta till fast bredband, vet att det är inte alltid heller så lätt som när jag tänkte ta glocalnet som hade bra deal (dvs behövdes ingen fast telefoni) så kunde jag inte, då telia har ensamrätt och där får man ju betala för fast telefoni bara bortkastat då man inte använder och är bara dyrt och föråldrat (enligt min mening eftersom mobilen ringer jag gratis för dem pengarna).
Citera
2014-02-14, 11:02
Medlem
Slutade använda Telenor när obegränsad data-mängd togs bort.
Ska flytta snart & vill ej binda mig med fast abonnemang nu.
Hallon löper månad för månad utan bindningstid.
Ska pröva med 3’s bredbant kontant (har just beställt) för att se om det
blir någon skillnad m.a.p. ”systern” Hallon’s bedrövliga hastigheter.
Återkommer med ett test.
Citera
2014-02-14, 13:38
Medlem
Jag har bra hastigheter på min iPhone 5,provade precis och fick 16,5 Mbit/s på mitt sofflock.
Citera
2014-02-15, 12:45
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av audi
Jag har bra hastigheter på min iPhone 5,provade precis och fick 16,5 Mbit/s på mitt sofflock.

Det låter ju jättebra!

Det måste ju vara Sveriges absolut snabbaste sofflock
Citera
2014-02-17, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allan42
Slutade använda Telenor när obegränsad data-mängd togs bort.
Ska flytta snart & vill ej binda mig med fast abonnemang nu.
Hallon löper månad för månad utan bindningstid.
Ska pröva med 3’s bredbant kontant (har just beställt) för att se om det
blir någon skillnad m.a.p. ”systern” Hallon’s bedrövliga hastigheter.
Återkommer med ett test.
Dock får du bara 1Mbit med denna metod, men skriver ändå. Då jag tycker iaf det värdelöst ha värsta hastigheten men ändå ej kunna ladda fritt Skaffa kontantkort! Då är du inte heller bunden till nåt! Intressant? Mer info får du hur du gör att få obegränsat får du om du pm (då telenor kanske läser i dessa öppna trådar vill jag inte skriva här nu)
Citera
2014-02-21, 00:19
Medlem
Jag använder mig av denna operatör och idag så bestämde jag mig för att dom kan dra åt helvete.
Det funkade bra med Hallon liten i 2 månader, beställde ett till kort till min bror nyligen som också fungerar.
Den 18/2 laddade jag med STOR för 249 då mitt LITEN hade gått ut men 3g funkar i varken min iPhone eller brors Android lur men hans kort funkar i båda telefonerna.

Jag har skickat 2 mail angående problemet, ett den 18e och ett idag men har fortfarande inte fått något svar och uppkopplingen är fortfarande nere, det går att ringa och smsa som vanligt dock. Men det är just 3g jag är i stort behov av.

Läser att det är fler som har problem med denna operatör, folk som betalat men inte kunnat använda sig av någon av utlovade funktioner och att dom drar pengar ifrån ens konto utan man lagt en beställning. Det går även inte att ta bort kortuppgifterna som man registrerat på deras hemsida, endast byta...

Så jag beställde ett Comviq FASTPRIS för 195kr via mecenat där det ingår obeg sms och ring + 3gb 4G surf. Hallon är sämst!
Citera
2014-02-21, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ahabajamaja
Så jag beställde ett Comviq FASTPRIS för 195kr via mecenat där det ingår obeg sms och ring + 3gb 4G surf. Hallon är sämst!
Om surf är viktigt, varför inte välja Telenor? Dom har bättre 3g nät, 4g är ju samma som Tele2. Men vad gör man med en begränsat 4g?
Dessutom ingår väl inte utlandssamtal/roaming utomlands från potten. Det gör det visserligen nog inte hos någon när det gäller abb, men jag pratar om kontantkort. Hursom verkar ju inte seriöst av hallon då om de inte svara dig osv.
Citera
2014-02-24, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sathulken
Om surf är viktigt, varför inte välja Telenor? Dom har bättre 3g nät, 4g är ju samma som Tele2. Men vad gör man med en begränsat 4g?
Dessutom ingår väl inte utlandssamtal/roaming utomlands från potten. Det gör det visserligen nog inte hos någon när det gäller abb, men jag pratar om kontantkort. Hursom verkar ju inte seriöst av hallon då om de inte svara dig osv.

Varför välja Telenor? För samma pris får jag bara 500mb. Comviq funkar fint där jag befinner mig och deras specs/pris passar mig, därför valde jag det.
Citera
2014-02-26, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ahabajamaja
Varför välja Telenor? För samma pris får jag bara 500mb. Comviq funkar fint där jag befinner mig och deras specs/pris passar mig, därför valde jag det.
Hos Telenor kan du få "obegränsat" på ett eller annat sätt. Kör man standardmetoden så kan du använda din innestående saldo till mobilsurf maxtaxa 9kr/dag efter 500mb. Det därför bla det är bättre ha ett saldo än paket på allt, speciellt när surf är så värdelöst i Sverige på abben. Men sen finns det en annan metod som ger obegränsat för 0kr i 30dagar på 100kr/mån laddning. Du får skicka pm om det intresserar. Tänker inte ta det helt öppet och dessutom är vi i lite fel tråd nu.
Citera
2014-02-28, 10:03
Medlem
Nån som vet hur man säger upp Hallon? Haft det några månader, och det har fungerat riktigt bra, men nu får jag gratis via jobbet så jag behöver inget privat abonnemang. På hemsidan står det...

Citat:
Fråga
Ingen uppsägningstid?
Svar
Är det verkligen ingen hake? Nej, det är sant. Du kan bli abonnemangskund och säga upp ditt abonnemang precis när vill. Givetvis får du använda upp de fria samtal och SMS samt fri surf som du redan betalt för. Det tillkommer inte heller några avgifter för att säga upp ditt abonnemang.
Vi tror helt enkelt att vi är så enkla, billiga och bra att du inte vill lämna oss.

De har ingen information om var och hur man säger upp abonnemanget. På mina sidor kan jag bara byta mellan stort och litet abb. Har skickat mail och bett om uppsägning, men icke fått något svar (4 dagar sedan). På mina sidor är jag fortfarande uppskriven för ett konto som tidigare med nästa betalning imorgon. Chatt-supporten som de hade tidigare verkar också vara borta. Såg 3 elektroniska reklam-banners från Hallon i stan idag som alla prata om att man kan säga upp sitt abonnemang när man vill....
Citera
2014-02-28, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av variety
Nån som vet hur man säger upp Hallon? Haft det några månader, och det har fungerat riktigt bra, men nu får jag gratis via jobbet så jag behöver inget privat abonnemang. På hemsidan står det...

De har ingen information om var och hur man säger upp abonnemanget. På mina sidor kan jag bara byta mellan stort och litet abb. Har skickat mail och bett om uppsägning, men icke fått något svar (4 dagar sedan). På mina sidor är jag fortfarande uppskriven för ett konto som tidigare med nästa betalning imorgon. Chatt-supporten som de hade tidigare verkar också vara borta. Såg 3 elektroniska reklam-banners från Hallon i stan idag som alla prata om att man kan säga upp sitt abonnemang när man vill....

Gör om det till ett kontantkort via Mina sidor? Tror dock att du måste betala för en månad då, inte säker.
Annars är det bara chatt eller e-post. Du kan också ringa Tre kundtjänst 0771 - 735 300. Va arg och säg att hallon inte svarat på 4 dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in