2014-10-26, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broken.dreamz
Fungerar gelen någorlunda? Vad har ni för erfarenheter av den?

Jag har kört den sedan slutet på mars och tycker det fungerar utmärkt. Full med energi och kraft

Upplever testonivåerna som mycket jämna... Kanske upplever det bättre att träna på förmiddagarna då testokurvan peaker, men för den delen så är jag inte trött eller så på kvällarna heller.

Jag undrar dock om någon vet hur DHEA, progesteron nivåerna påverkas av TRT?
Citera
2014-10-26, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadBreath
Ja, jo. Men bli "kärring" och depression är psykiska besvär. Jag vill gärna veta om det finns några FYSISKA besvär som kan följa vid klippt Nebidobehandling.

Mvh BB

Googla!
Några: Benskörhet, Dåliga blodvärden, muskelförlust, fett på "kvinnliga" ställen mm. mm
Citera
2014-10-31, 22:02
Medlem
Update:

Efter samtal med min läkare så blir det sänkt intervall för min del till var 8-9 vecka då jag upplever en dipp i slutet av injektionsperioden som det är nu, har haft var 10e vecka som doseringsintervall fram tills idag.
Känns bra att ha en läkare som lyssnar!

Jag föreslog att dela upp dosen och få en injektion va 4:e vecka á 2ml/500mg Nebido. Tydligen har man provat detta tidigare med ett antal patienter, men resultatet var dock inte bra. Patienterna upplevde tydligen en slags seghet genom hela perioden. Gav man dock den fulla dosen fast tätare intervall var utgången bättre.
Citera
2014-11-01, 04:22
Medlem
Nu är det 1 mån sen sista stick te250e5d. Så en månad till innan jag kan uppsöka läkare, segt. Mår inte så dåligt men det mesta känns meningslöst, kan va nolvan också. Varför skulle jag vänta just 2 mån som nån sa här? Undrar av ren nyfikenhet :P

Nån som vet hur det fungerar med trt i Norge är det samma värden som gäller? Tänkte söka till en privat androlog som verkar bra här.
Citera
2014-11-02, 22:19
Medlem
Är det någon här som tagit sina DHEA och pregnenelone nivåer vid trt behandling?

Vad jag vet så kan dessa gå ner så pass under trt att de behöver tas extra för att ligga inom intervallet.
Dr John Crisler från usa menar att dessa behöver "Backfilling the pathways" med både dessa två.

Han tillsätter oftast DHEA cream, Pregnelenone cream och lite hcg till nästan alla sina patienter.

Vad säger ni andra?
Citera
2014-11-03, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tradkramare
Nu är det 1 mån sen sista stick te250e5d. Så en månad till innan jag kan uppsöka läkare, segt. Mår inte så dåligt men det mesta känns meningslöst, kan va nolvan också. Varför skulle jag vänta just 2 mån som nån sa här? Undrar av ren nyfikenhet :P

Nån som vet hur det fungerar med trt i Norge är det samma värden som gäller? Tänkte söka till en privat androlog som verkar bra här.

Gissa!
Du vet halveringstid och dos.
Citera
2014-11-03, 10:20
Medlem
Testosteron ökar ju välmåendet och har en mängd andra posetiva fördelar!
Citera
2014-11-03, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qzy
Lyssna inte på honom. Han har ingen koll alls. Klassiskt troll ett riktigt dåligt sådant till och med.

Han får gjärna då komma med ett lte mer ingående svar!
Vad visade värdena under trt?
Citera
2014-11-04, 16:09
Medlem
Lånar tråden.
Är mellan 45 - 50år går på trt sedan ca 1.5 år. mådde skit i 10 år med mjukdels värk i hela kroppen gick på inflammations hämmare för att kunna fungera , tillslut skrev läkarna ut morfin för att jag skulle få sova.Vilket vart vändpunkten för mig slutade med alla tabletter och började träna Vilket resulterade i inflammationer eft ca 2 veckor = kortison behandling träning 2-3 veckor = kortison om och om.

Sökte privat läkare som sa , Ja dom har ju tagit i stort sett alla prover som går men vi provar ett par till.
Han ringde upp inom en vecka testosteron provet visade 1.6 Utredning och sedan testo gel
Låg efter ett tag på 8-10 i test.varpå man tog ett prov 2 timmar efter påstrykning av 2 påsar visade 18 i topp värde. efter detta nebido. Mina värden efter detta.

Spruta 2 efter 5 veckor 17 i test (använde fortfarande gel som jag hadde kvar 1 påse.
Spruta 3 efter 8 veckor 10,5
Spruta 4 efter 8 vecor 10,7
Stor test efter 5 veckor 3 dar testo 16,6 tog Läkaren vill inte tillstyrka tätare injekt.Då det är så stora bivärkningar.
Hela testet.

HB 160 g/l
Hemoglobin-b 0.49
mcv-b g/l86
tpk-b 219
lpk-b 4,0
natrium-s 142 mmol
kalium -s 5,0 mmol
kreatin-s 77umol
bilirubin 8 umo
alp-s 1,13 ukat
gt-s 0.2 ukat
asat-s 0,44 ukat
alat-s 0,47 ukat
ld-s2,4 ukat
glukos-p/s 5,6 mmol
psa-s total 0,87 ug/l
tsh-s 1,8 miu/l
testosteron-s 16,6nmol/l
shbg-s 36nmol/l
lh-s 0,1 iu/l
Prolaktin-s 11 ug/l.

Jag ville testa östrogen värdena då jag har klåda vecka 2- 5 efter injekt , och tror att jag konverterar en hel del till östro där av låga värden på testo.Men endokrelogen påstår att det behövs inte dock så sa han att mitt fria testosteron var för lågt och han ifråga satte att jag tog/fick hela dosen , då jag förlarade att det är sjöterskorna på min läkarstation som ger mig Nebidon så tog han knappast notis om detta.

Nu till min fråga är det lönt att mäta östro el det spelar ingen roll det skulle synas på shbg provet.

Är det meningen att man skall må skit i tre veckor per injekt.

Är det enda att göra att prata med närmaste BIFF om testo och tillföra skälv i slutet på perioden.

Andra orsker till att man inte får upp testo värdet.

Hoppas ni orkar läsa skiten , det vart några rader och säkert ett och annat stav fel.

TESTOGUBBEN.
Citera
2014-11-04, 16:19
Medlem
Glömde säga det att jag får inflammation/värk i leder och muskler i slutet på perioderna.
tränar varannan dag styrka och varannan kondition och det är ingen "gubbträning".
Tränade på elit nivå tills jag var ca 25. säg inte att jag skall träna mindre det finns inte på tapeten då jag har lovat mig skälv att vara i hyffsad form till sag fyller 50,

Kanske Jennkvist el galinka har några synpunkter.

TESTOGUBBE
Citera
2014-11-04, 17:01
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TestoGubbe
Glömde säga det att jag får inflammation/värk i leder och muskler i slutet på perioderna.
tränar varannan dag styrka och varannan kondition och det är ingen "gubbträning".
Tränade på elit nivå tills jag var ca 25. säg inte att jag skall träna mindre det finns inte på tapeten då jag har lovat mig skälv att vara i hyffsad form till sag fyller 50,

Kanske Jennkvist el galinka har några synpunkter.

TESTOGUBBE

Hej,

Till att börja med så är det bra att du fått hjälp. Många får tyvärr kalla handen eller helt felaktig behandling. Svenska läkare skriver helst ut SSRI för att snabbt göra sig av med patienten.

Ditt östradiolvärde är helt klart något du bör få undersökt. Återigen så kommer vi till det här med svenska läkares bristande kunskaper kring TRT. I USA är det vanligt förekommande att patienter behandlas med tex Arimidex under TRT. Så mitt tips är att du vänder dig till en annan läkare, någon som bedriver en privat praktik. Be då om att få ditt östradiolvärde undersökt.

Du kommer inte att bli nekad att få ta provet av den enkla anledningen att du köper en tjänst. Kliniken är beroende av patienter som betalar för besök och tjänster.

När du fått ditt provsvar, och det visar förhöjda värden bokar du en tid hos din nuvarande läkare och visar honom provsvaret. Lätt förhöjda värden är ingen fara men överdrivet förhöjda värden är inte heller bra.

Har du förhöjda värden blir du extra känslosam. Du kan börja gråta för vad som helst. Du har helt enkelt lätt till tårar. Blir du känslosam när du ser något sorgligt på tv? Ömmar dina bröst? Frågorna är seriöst ställda.

/ Leif
Citera
2014-11-04, 20:48
Medlem
har tid hos min ordinarie läkare (privat praktik) nästa vecka. Kommer att be om östrogen prov.
Inga ömmande bröst dock som jag skrev så har jag klåda och styva bröstvårtor i stort sett 3/4 av min 8 veckors period.Min ord läkare har tagit upp att det kan vara min magmedecin som fuckat upp mitt endorkina system då långvarit bruk av syra pumps hämmare kan bla ge gyno , han säger dock att det är inget som diskuteras i sverige.

TESTOGUBBEN
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in