Citat:
Ursprungligen postat av
TestoGubbe
Glömde säga det att jag får inflammation/värk i leder och muskler i slutet på perioderna.
tränar varannan dag styrka och varannan kondition och det är ingen "gubbträning".
Tränade på elit nivå tills jag var ca 25. säg inte att jag skall träna mindre det finns inte på tapeten då jag har lovat mig skälv att vara i hyffsad form till sag fyller 50,
Kanske Jennkvist el galinka har några synpunkter.
TESTOGUBBE
Hej,
Till att börja med så är det bra att du fått hjälp. Många får tyvärr kalla handen eller helt felaktig behandling. Svenska läkare skriver helst ut SSRI för att snabbt göra sig av med patienten.
Ditt östradiolvärde är helt klart något du bör få undersökt. Återigen så kommer vi till det här med svenska läkares bristande kunskaper kring TRT. I USA är det vanligt förekommande att patienter behandlas med tex Arimidex under TRT. Så mitt tips är att du vänder dig till en annan läkare, någon som bedriver en privat praktik. Be då om att få ditt östradiolvärde undersökt.
Du kommer inte att bli nekad att få ta provet av den enkla anledningen att du köper en tjänst. Kliniken är beroende av patienter som betalar för besök och tjänster.
När du fått ditt provsvar, och det visar förhöjda värden bokar du en tid hos din nuvarande läkare och visar honom provsvaret. Lätt förhöjda värden är ingen fara men överdrivet förhöjda värden är inte heller bra.
Har du förhöjda värden blir du extra känslosam. Du kan börja gråta för vad som helst. Du har helt enkelt lätt till tårar. Blir du känslosam när du ser något sorgligt på tv? Ömmar dina bröst? Frågorna är seriöst ställda.
/ Leif