2014-10-24, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgeous George
så sant det där vilket av dom är mildare mot lever, blodvärden, gyno etc och vilket av dom är man snabbast tbx på sina egna värden?

Sök här/googla!!!!
Citera
2014-10-25, 09:00
Medlem
Har 2 frågor:

1.Ni som kör nebido hur ser era bollar ut? Har de minskat i storlek sen ni påbörjat behandling? Är det någon som får HCG jämsides behandling ( i omgångar eller konstant)? Själv kör jag gel men är riktigt nojjig nu när mina bollar börja minska i storlek. Jag kör egna uppehåll för att mina bollar ska återgå till normalstorlek.

2. Jag kör gel och jag smörjer in kroppen på morgonen detta för att inte exponera min gravida tjej i sängen. Sen brukar jag vara rätt aktiv under dagen och svettas en hel del. Det står att man skall avvakta 6h med dusch. Är det någon som vet om jag svettas 1-3h efter påsmörjning. Ligger substansen kvar intracutant under 6h eller tas det upp med detsamma i kapillärerna? Finns det risk att jag svettas ut substansen?
Citera
2014-10-26, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broder112
Har 2 frågor:

1.Ni som kör nebido hur ser era bollar ut? Har de minskat i storlek sen ni påbörjat behandling? Är det någon som får HCG jämsides behandling ( i omgångar eller konstant)? Själv kör jag gel men är riktigt nojjig nu när mina bollar börja minska i storlek. Jag kör egna uppehåll för att mina bollar ska återgå till normalstorlek.

2. Jag kör gel och jag smörjer in kroppen på morgonen detta för att inte exponera min gravida tjej i sängen. Sen brukar jag vara rätt aktiv under dagen och svettas en hel del. Det står att man skall avvakta 6h med dusch. Är det någon som vet om jag svettas 1-3h efter påsmörjning. Ligger substansen kvar intracutant under 6h eller tas det upp med detsamma i kapillärerna? Finns det risk att jag svettas ut substansen?

Jag kör gel på morgonen och dushar helst inte innan eftermiddagen. Gel är snabbverkande och det mesta har nog gått in i blodet efter ca 3 timmar.

En fråga. Du kör gel som behandling och tar egna uppehåll? Vad menar du?
Citera
2014-10-26, 19:22
Avslutad
Hallå igen lads.

Kan man få några allvarliga besvär när man som i mitt fall gjort, klippt Nebidobehandlingen rakt av.

Mvh BB
Citera
2014-10-26, 19:28
Medlem
Fungerar gelen någorlunda? Vad har ni för erfarenheter av den?
Citera
2014-10-26, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadBreath
Hallå igen lads.

Kan man få några allvarliga besvär när man som i mitt fall gjort, klippt Nebidobehandlingen rakt av.

Mvh BB

Vad menar du?
Har du behov av TRT o slutat med Nebido?, så ja du kommer få problem relaterat till lågt testo. Troligtvis både psykiskt o fysiskt. Mer lågtestorelaterade symptom än när du startade behandlingen..

mvh
Citera
2014-10-26, 19:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jhes
Vad menar du?
Har du behov av TRT o slutat med Nebido?, så ja du kommer få problem relaterat till lågt testo. Troligtvis både psykiskt o fysiskt. Mer lågtestorelaterade symptom än när du startade behandlingen..

mvh

Jo, jag är i behov av TRT dock anser inte läkaren detta, för att göra en lång story kort.

Vill mest veta vilka fysiska symptom jag kan förvänta mig när Nebidon sakta men säkert försvinner helt ur kroppen.

Mvh BB
Citera
2014-10-26, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadBreath
Jo, jag är i behov av TRT dock anser inte läkaren detta, för att göra en lång story kort.

Vill mest veta vilka fysiska symptom jag kan förvänta mig när Nebidon sakta men säkert försvinner helt ur kroppen.

Mvh BB

Bil kärring, depression mm, mm
Citera
2014-10-26, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HULKEN-STHLM
Jag kör gel på morgonen och dushar helst inte innan eftermiddagen. Gel är snabbverkande och det mesta har nog gått in i blodet efter ca 3 timmar.

En fråga. Du kör gel som behandling och tar egna uppehåll? Vad menar du?

Detta är utifrån min upplevelse.

Jag kör uppehåll för att jag tycker effekten avtar, bollarna minskar i storlek, upplever mig mer avstängd efter 6v, upplever mer tolerans på den dos och vill ha dosökning: därför kör jag 6veckor håller 6 veckor osv. Jag tror det är viktigt med återhämtning för att minimera mina ovanstående upplevelser.

Saken är den att jag är rätt dålig på att planera. Ibland kör jag cardio en timma efter applicering och är i behov av att duscha efteråt. Nebido vågar jag inte köra eftersom den har för lång halveringstid.
Citera
2014-10-26, 20:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jhes
Bil kärring, depression mm, mm

Ja, jo. Men bli "kärring" och depression är psykiska besvär. Jag vill gärna veta om det finns några FYSISKA besvär som kan följa vid klippt Nebidobehandling.

Mvh BB
Citera
2014-10-26, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broder112
Detta är utifrån min upplevelse.

Jag kör uppehåll för att jag tycker effekten avtar, bollarna minskar i storlek, upplever mig mer avstängd efter 6v, upplever mer tolerans på den dos och vill ha dosökning: därför kör jag 6veckor håller 6 veckor osv. Jag tror det är viktigt med återhämtning för att minimera mina ovanstående upplevelser.

Saken är den att jag är rätt dålig på att planera. Ibland kör jag cardio en timma efter applicering och är i behov av att duscha efteråt. Nebido vågar jag inte köra eftersom den har för lång halveringstid.

Alltså hur sjutton mår du under de 6 veckor du inte kör. Sluta tvärt sådär så går ju allt testo ur kroppen på 3 dagar. Tar du något annat istället? Du måste känna dig helt slut dem 6 veckorna du ej tar!?

Jag har ökat dosen lite till 1+ 1/3 förpackning eftersom jag kände mig lite seg efter 6-8 veckor ca. Tycker att det fungerar mycket bra med 1+1/3. Får ta det med läkaren snart när mitt recept börjar ta slut lite tidigare än vad det borde

Förstår dock inte ditt upplägg. Det låter jättekonstigt att sluta helt under 6 veckor, Sedan köra 6 veckor ...
Citera
2014-10-26, 21:10
Medlem
Edit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här