2014-11-04, 19:35
Medlem
AuJjas avatar
Det blir nog inte en spänn över till några miljösatsningar... Tänk vad mycket ny fantastisk miljöteknik vi skulle kunna forska fram för dessa enorma belopp?!!

Vad säger att vi vårt främsta bidrag till mänskligheten ska vara att placera en mikroskopisk del av tredje världens befolkning i vår "briljanta" och "enormt skalbara" välfärdsmodell?

Vad säger att denna modell får svälla till enorma proportioner på bekostnad av allt annat?

Vad säger att våra politiker har vårt bästa i åtanke, varför tror vi att deras beslut är riktiga?

Varför kan vi inte bidra till mänskligheten med det som vi är genuint duktiga på istället?!!
Citera
2014-11-04, 19:37
Medlem
Jag uppmanar folk att ringa in till SVT och kräva mer bevakning kring vad Sverige står inför de närmaste åren. Både socialt och ekonomiskt. Folk måste förstå hur extremt vårt land är när det gäller invandring.

08-784 00 00
Citera
2014-11-04, 19:38
Medlem
jamesbondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Bara att jobba ännu mer svart då...
Inne på samma spår - känner att min skattemoral nått the bottom. Varför ihelv*te skall jag finansiera korkade politikers beslut.
Nej - jag är inte rasist. Problemet är våra folkvalda idioter.
Citera
2014-11-04, 19:39
Medlem
krackelerars avatar
Det är festligt med detta ständiga nyspråk som avser att lura och blanda bort korten.
Problem i samband med massinvandringen heter numera "utmaningar". Vem tror de egentligen att de lurar?
Ständiga "utmaningar" väntar svensken.
Citera
2014-11-04, 19:40
Medlem
Flufffens avatar
Ja det är en synnerligen tråkig utveckling och en dyster framtid vi Svenskar har framför oss. Vi ska jobba allt hårdare för att försörja allt fler, utan att få ett piss tillbaka. Vår välfärd monteras sakta men säkert ner.
Det ska bli jävligt roligt att följa utvecklingen i dårarnas (politikernas) land. Det är väl på sin tid att rekommendera folk att beväpna sig, när skiten smäller så vill man gärna inte vara den utan vapen så att säga. Vem ska skydda dig, staten?
Citera
2014-11-04, 19:42
Medlem
Eurynomoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodicker
Frågan är om sd kan göra nåt? vad kan de ändra på

I nuläget tveksamt, bortsett från att de kan trycka på "nyvalsknappen". I framtiden kan dock spelreglerna komma att förändras radikalt om man får tro följande blogginlägg, där det bland annat konstateras att:

"Ett ofta effektivt sätt att öka antalet röstande på (sd) på en ort är att öka antalet invandrare på orten..."

Vidare:

"Frågan blir om fortsatt samma 'chockdoktrin', och 'allt annat är omöjligt för vi samarbetar inte med rasister', kommer göra att vi 2018 får se Sveriges första kommun med egen majoritet för (sd)."

Samt:

"Det enda lokala politiker kan göra är att desperat se till att köpa upp och riva alla bostäder och anläggningar, som det gamla hotellet i Ställdalen, som är övergivna innan Skara-Bert kommer med sedelbunten."

Källa:

http://cornucopia.cornubot.se/2014/07/flyktingmottagandets-effekter-pa-sds.html
Senast redigerad av Eurynomos 2014-11-04 kl. 19:44.
Citera
2014-11-04, 19:54
Medlem
AuJjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flufffen
Ja det är en synnerligen tråkig utveckling och en dyster framtid vi Svenskar har framför oss. Vi ska jobba allt hårdare för att försörja allt fler, utan att få ett piss tillbaka. Vår välfärd monteras sakta men säkert ner.
Det ska bli jävligt roligt att följa utvecklingen i dårarnas (politikernas) land. Det är väl på sin tid att rekommendera folk att beväpna sig, när skiten smäller så vill man gärna inte vara den utan vapen så att säga. Vem ska skydda dig, staten?

Jag tror att den numera avsomnade debatten om politikerförakt, som pågick för några år sedan, har lett till en politikerkår som har distanserat sig ännu längre från folket.
Jag kan inte hitta några andra skäl till att merparten av politikerna i regering och opposition fortsätter med sin högst verklighetsfrånvända och destruktiva politik. De uppvisar en monumental nonchalans mot landets befolkning!
Citera
2014-11-04, 20:03
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokkMokk
Vadå okritiserbar överklass? Vad menar du?

En ny arbetsbefriad samhällsklass som inte behöver anpassa sig eller kompromissa i vardagen för att rekvirera de pengar man behöver för att leva ett rikare liv än det man kom ifrån. Dessutom går det inte att kritisera företeelsen varken ur klassperspektiv, rättviseperspektiv, kultur eller annan tillhörighet

Det är för mig en okritiserbar överklass.
Citera
2014-11-04, 20:25
Medlem
volvo 240s avatar
Jag kan garantera att denna prognos kommer att skrivas upp mer och mer ju längre in i 2015 vi kommer.

Kan det bli året SD når 20% i OU. Ja inte helt otroligt.

Men folk måste informeras att utöver dessa 105k tillkommer det arbets och anhörig och div annan invandring. Många vet inte.
Citera
2014-11-04, 20:35
Medlem
SmithMarxs avatar
Sammanställde lite statistik - inget nytt direkt men kan kanske vara av intresse för någon.

http://i.imgur.com/5d4XpWa.jpg

Sveriges befolkningsprocentuella andel "utrikes födda eller inrikes födda med två utrikes födda föräldrar" har gått från ~14.50% år 2000 till ~20,75% 2013, en ökning med cirka 43 procentenheter. Kommer gissningsvis vara kring 25% 2015 och då har jag inte ens räknat "inrikes födda med en inrikes född och en utrikes född förälder".
Senast redigerad av SmithMarx 2014-11-04 kl. 20:44.
Citera
2014-11-04, 20:44
Medlem
Lilabanans avatar
Snälla Sverige! Vakna för fan!!
Det här går överstyr och det kommer nya prognoser om ökad invandring, ökade kostnader och större "utmaningar" hela tiden... Vi kastar bort allt annat på att hjälpa en promille av alla flyktingar i världen! Äldrevården, skolan, välfärden, försvaret, allt annat viktigt! Är det fortfarande moraliskt försvarbart? Anser verkligen gemene svensk det??
Senast redigerad av Lilabanan 2014-11-04 kl. 20:46.
Citera
2014-11-04, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmithMarx
Sammanställde lite statistik - inget nytt direkt men kan kanske vara av intresse för någon.

http://i.imgur.com/5d4XpWa.jpg

Sveriges befolkningsprocentuella andel "utrikes födda eller inrikes födda med två utrikes födda föräldrar" har gått från ~14.50% år 2000 till ~20,75% 2013, kommer gissningsvis vara kring 25% 2015 och då har jag inte ens räknat "inrikes födda med en inrikes född och en utrikes född förälder".

Vi är snart en minoritet i vårt eget land. Ganska hemskt när man tänker på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in