2014-11-04, 20:27
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PKJuristen
Men vi kan inte skylla på feminister för brister i arbetsmiljölagen.
Missade du mitt förra inlägg? Är det inte feministers fel att pengarna särskilt går till kvinnor? Vems fel är det då? Patriarkatets?
Citera
2014-11-04, 20:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fotokillen
Vad jag vill ha sagt? Jo att män som (feministiska) kvinnor faktiskt kan vara lika ansvarstagande, eller samma skitstövlar, ditt sexistiska stycke!

Fortum kan ha ett ansvar för vad som skett. Vissa menar att så är fallet. Läs press.
Kan vara absolut - men är inte när det gäller arbetsskyddsreglerna.

Ja, Fortum kan ha ett ansvar eftersom de har övergripande ansvar för byggarbetsplatsen (att tex arbetsskyddsreglerna följs) .. min fråga var om du trodde att de skulle föregå utredning och fällande och ta på sig det i det här skedet...
Citera
2014-11-04, 20:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Ja, vad säger man? I en normal värld hade ni kanske haft en del poänger. Men vi lever inte i en normal värld.

4 september 2014

Ytterligare satsningar på kvinnors arbetsmiljö

I dag uppdrar regeringen åt Arbetsmiljöverket att ta fram information och stöd för att förbättra möjligheten att bedöma sociala och organisatoriska risker på arbetsplatsen. Syftet är att den kunskap som byggts upp inom Arbetsmiljöverket ska göras tillgänglig och nyttiggöras ute på svenska arbetsplatser.

http://www.regeringen.se/sb/d/18767/a/245983

Det satsas alltså särskilt på kvinnors arbetsmiljö. Precis som att det alltid satsas särskilt på kvinnor, även inom de områden där män drabbas värst.

Ni kan ju dra era argument en gång till om ni vill, era bortförklaringar är alltid lika roande.

När det gäller män handlar det ofta inte om brister i regelverk och tillgänglighet till skydd - utan underlåtenhet att faktiskt använda sig av dem.
Citera
2014-11-04, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Ni kan ex . inte amma.
men vi kvinnor kanske ska sluta amma män helt enkelt, eftersom män inte ska få ta del av det som kvinnor gör i samhället.

Fel, det ni borde göra är att sluta skaffa barn med idioter och lära er att uppfostra ungarna för det är erat fel att män i världen begår brott och våldtar.
Citera
2014-11-04, 20:35
Medlem
Bodickers avatar
Ni verkar inte fatta min fråga. Män dör på sina arbetsplatser, inte kvinnor. Om inte detta är ett allvarligt jämställdhetsproblem så vad är det då? Ni talar om ören hit och dit, kommentarer från killar som inte är välkomna, och jag försöker belysa dödsfall och allvarliga olyckor, som bevisligen drabbar MÄN. Varför? pga patriarkatet?

Varför belyser inte feminister detta? "varför ska vi feminister göra det" säger ni förbannade idioter. Jo för att ni ska belysa orättvisor och ojämställda förhållanden i samhället. Nej visst, bara när det missgynnar kvinnor.
Citera
2014-11-04, 20:35
Medlem
PKJuristens avatar
Citat:
Är inte det korkat, menar du?

Om inte företag skulle hålla på med "vinstjakt" så skulle du leva på 1700-talet.

"Gör om systemen". Du var inte kommunist, sa du...

Vad får du och din familj ut av företags vinstjakt?
Eller får du bidrag från närmsta pizzeria i ditt kvarter?

Vinstjakt kom till innan 1700 talet.
Se din egna plånbok.
Har du överskott delar du då med dig?
Citera
2014-11-04, 20:38
Medlem
Det sjuka med den där artikeln är att man inte skriver "män". Utan man skriver "arbetarna". Vad var poängen med att censurera att dom hade stake?
Citera
2014-11-04, 20:40
Medlem
PKJuristens avatar
Citat:
Missade du mitt förra inlägg? Är det inte feministers fel att pengarna särskilt går till kvinnor? Vems fel är det då? Patriarkatets?

Jag delar inte upp samhället i kön.
Passar bättre med systrar, bröder mammor och pappor.

Saknas något hittar vi nåt att relatera till. Syster alltså.

Feministernas fel att pengarna i särskilt går till kvinnor?
Nej makthavarna, alltså media.

Om det nu vore så att kvinnors inkomst stannar hos enbart kvinnor.
Vice versa med män
Citera
2014-11-04, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Fel, det ni borde göra är att sluta skaffa barn med idioter och lära er att uppfostra ungarna för det är erat fel att män i världen begår brott och våldtar.

Vad kom först? idioterna eller barnen till idioterna? hmm?
Citera
2014-11-04, 20:46
Medlem
PKJuristens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humphreythebogart
Det sjuka med den där artikeln är att man inte skriver "män". Utan man skriver "arbetarna". Vad var poängen med att censurera att dom hade stake?

För att det inte är cheferna som dör :/
Knegare har alltid offrats.

Kan vi göra nåt åt saken är istället frågan?
Vad jag märkt så spelar könet på chefen ingen roll.

Kvinnor och män är precis lika kassa chefer och vice versa
Citera
2014-11-04, 20:54
Medlem
PKJuristens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PKJuristen
För att det inte är cheferna som dör :/
Knegare har alltid offrats.

Kan vi göra nåt åt saken är istället frågan?
Vad jag märkt så spelar könet på chefen ingen roll.

Kvinnor och män är precis lika kassa chefer och vice versa

Men kan också vara lika bra chefer.
Vise versa.
Citera
2014-11-04, 20:56
Medlem
fotokillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Kan vara absolut - men är inte när det gäller arbetsskyddsreglerna.

Ja, Fortum kan ha ett ansvar eftersom de har övergripande ansvar för byggarbetsplatsen (att tex arbetsskyddsreglerna följs) .. min fråga var om du trodde att de skulle föregå utredning och fällande och ta på sig det i det här skedet...

Inte relevant! En relevant fråga för den här diskussionen bör vara: är män mer oansvarliga än kvinnor? Svaret kanske generellt är ja! Men mest beroende av att kvinnor ännu inte är numerärt lika representerade som män på de poster som ansvararar för vissa viktiga områden. Med andra ord: jag är övertygad om att män och kvinnor är samma kålsupare när det kommer till ansvar och smitningar från detsamma. Det tycks ju vara så inom politiken, så varför ska det inte gälla inom näringslivet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in