2014-11-04, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Kvinnors måste inte amma. Varför ska vi män ens hamna i det läget att vi får barn med människor som er? Fullständigt galet.

ne så klart ni kan ju få barn med schimpanser, det går säkert helfint.
Finns ju nån rolig filur nåstans som anser att människan är resultat av en korsning mellan svin och apa.
så ni verkar ju redan ha varit i farten...

söte vän, hur jobbigt det än är så kan ni män inte överleva ens en vecka utan kvinnor, bara krypa till korset och inse fakta.
Citera
2014-11-04, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
ne så klart ni kan ju få barn med schimpanser, det går säkert helfint.
Finns ju nån rolig filur nåstans som anser att människan är resultat av en korsning mellan svin och apa.
så ni verkar ju redan ha varit i farten...

söte vän, hur jobbigt det än är så kan ni män inte överleva ens en vecka utan kvinnor, bara krypa till korset och inse fakta.

Så argumenten tog slut? Tragiskt.
Citera
2014-11-04, 19:31
Medlem
fotokillens avatar
Citat:

Du är taskig på härskartekniken, den måste du verkligen öva på. Men vad menar du med ovanstående? Utveckla gärna.
Citera
2014-11-04, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fotokillen
Du är taskig på härskartekniken. Den måste du vekligen öva på. Men vad menar du med ovanstående? Utveckla gärna.

Hon menar att det inte blir ammning på en vecka, tydligen det ända hon och duger till enligt henne

Kvinnor har ofta problem med självkänslan iofs.
Citera
2014-11-04, 19:33
Medlem
Citat:
Du är taskig på härskartekniken, den måste du verkligen öva på. Men vad menar du med ovanstående? Utveckla gärna.

absolut, är för att jag itne har några större behov av att härska heller.

vad var det du inte förstod...läs hela konversationen med real... what ever han heter...
så fattar du nog..börjar vid #18.
Senast redigerad av ScottWalter 2014-11-04 kl. 19:36.
Citera
2014-11-04, 19:36
Medlem
Citat:

vad var det du inte förstod...läs hela konversationen med real... what ever han heter...
så fattar du nog..

Det är även härskarteknik att låtsas inte veta vad den man pratar om heter
Citera
2014-11-04, 19:38
Medlem
fotokillens avatar
Citat:

så fattar du nog..börjar vid #18.

Jag har levt längre än en vecka utan en kvinna och klarar mig utmärkt. Förklara vad du menar.
Senast redigerad av fotokillen 2014-11-04 kl. 19:48.
Citera
2014-11-04, 19:41
Medlem
Bodickers avatar
Hur klarar vi oss inte utan kvinnor menar du?
Citera
2014-11-04, 19:46
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Lite fler sådana på byggen så kanske arbetsskydd fick en högre prioritet
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
De i sin tur hade kunnat drivit arbetsmiljöfrågorna tillsammans med sina arbetskamrater.
Citat:
Vd är det alltid herrar antifemnister säger när kivnnor klagar över dåliga löner/ taskiga arbetsvillkor/ stress etc etc joo...byt jobb!
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Jag förstår inte riktigt vad kvotering har med saken att göra. Lösningen borde ju snarare vara att göra arbetsplatserna säkrare.

Ja, vad säger man? I en normal värld hade ni kanske haft en del poänger. Men vi lever inte i en normal värld.

4 september 2014

Ytterligare satsningar på kvinnors arbetsmiljö

I dag uppdrar regeringen åt Arbetsmiljöverket att ta fram information och stöd för att förbättra möjligheten att bedöma sociala och organisatoriska risker på arbetsplatsen. Syftet är att den kunskap som byggts upp inom Arbetsmiljöverket ska göras tillgänglig och nyttiggöras ute på svenska arbetsplatser.

http://www.regeringen.se/sb/d/18767/a/245983

Det satsas alltså särskilt på kvinnors arbetsmiljö. Precis som att det alltid satsas särskilt på kvinnor, även inom de områden där män drabbas värst.

Ni kan ju dra era argument en gång till om ni vill, era bortförklaringar är alltid lika roande.
Citera
2014-11-04, 19:51
Medlem
Citat:
Jag har levt längre än en vecka utan en kvinna och klarar mig utmärkt. Förklara vad du menar.

vet inte vad real..what-ever--- fått en vecka ifrån..jag syftade på all amning/ blöjbyte, omsorg naturligtvis...vi langar bara över alla pojkbebisar vi får över staket till männen att ta hand om.
alla sjuka män, gamla krassliga gubbs och kåta män åker också över staketet, så får ni klara er bäst ni vill.
om män lägger ner att jobba för kvinnor kan ju kvinnor göra detsamma för män, as simpel as that.
Citera
2014-11-04, 20:01
Medlem
PKJuristens avatar
Men varför då envisas med att ställa feminister till svars?
Hade ont i magen nyss, jag skrev inget pm till Sw och bad om hjälp?

Varför skyller ni på henne haha?

Skärp er nu

Det behövs mammor på arbetsplatser.
2 st som dog på ett ställe jag jobbade på förut.
Ena killen blev krossad av en skjutstativstruck.
Den andra frös ihjäl i frysen.

Reglerna säger att du inte får vara i frysen själv. Så, vad göra då? Det är bara att gråta på begravningen.

Han som körde på det andra dödsoffret hamnade i fängelse. Han var sjukt när han jobbade. Det får han inte vara.

Lite förkylning har väl aldrig nån dött av säger vi och går till jobbet.

Men vi kan inte skylla på feminister för brister i arbetsmiljölagen.

Känns inte rättvist :/
Citera
2014-11-04, 20:26
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Nu är ju jag dock inte lika korkad...utan jag skulle snarare säga gör om systemen så att vinstjakt inte blir allt här i livet.
Är inte det korkat, menar du?

Om inte företag skulle hålla på med "vinstjakt" så skulle du leva på 1700-talet.

"Gör om systemen". Du var inte kommunist, sa du...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in