2014-11-04, 16:20
  #1909
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
JGs båda föräldrar är svenskar?

Hans Pappa är ju Britt vet ju vem som helst (därav alla jobb på engelska skolor)
Citera
2014-11-04, 16:27
  #1910
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
inget fel i sig med att gå till skottland, efter han inte lyckades skaffa mer speltid än vad han fick i stoke så var det väl bara förnuftigt att gå ner i nivå. det man kan ha åsikter om är hur stor vissa verkar tycka hans prestation är jämfört med diverse allsvenska anfallare. bara för han presterar (väldigt) bra i ett "känt" lag så betyder ju inte per automatik att han skulle vara bättre än flertalet andra anfallare som också lyckats stänka in ett par bollar emot motstånd i åtvidaberg-klass...

jag (och säkerligen många andra här inne) hoppas ju självklart på att guidetti ska blomma ut till den anfallare man trodde för ett par år sedan, och förhoppningsvis ger celtic han den nystart han behöver så han kan gå till en bättre klubb/liga och få speltid. med det sagt kanske man inte ska dra för stora växlar av ett par ligamål och lika många cupmål emot lag som inte ens spelar i högstaligan i skottland...

Jag kan köpa det du lite säger om prestationerna i Celtic men tror att JG denna gången blev uttagen mest pga av Frankrike matcherna där han var riktigt bra liksom Kiese Thelin.

Dock precis som de flesta här och som nämndes för några veckor sedan stör man sig på att det rapporteras oproptioneligt mycket om Guidetti, jämnfört med andra Svenska spelare.

Exempelvis Tankovic och Hrgota vilka båda spelar i bättre lag och svårare ligor.
Så det man stör sig på mest är ju den mediala haussen & exempelvis Fotbollskanalen Europa (medan andra svenskar på sin höjd visas i Fotbollskanalen Europa) ska visa varendaste mål han gör.

Men han har odlat den här media personligheten och redan ställt upp i reportage och intervjuer när han var 15 och media törstar efter någon att "passa" upp på då det bara varit Zlatan som inte alltid är lättast att hantera...
Citera
2014-11-04, 18:02
  #1911
Medlem
SthlmsExtremistens avatar
Fortsätter Guidetti såhär så måste han ha en given plats i det svenska landslaget?
Citera
2014-11-04, 19:55
  #1912
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmsExtremisten
Fortsätter Guidetti såhär så måste han ha en given plats i det svenska landslaget?

Ja i truppen i a f. Hellre JG än Elmander.
Citera
2014-11-04, 20:03
  #1913
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Hans Pappa är ju Britt vet ju vem som helst (därav alla jobb på engelska skolor)

Är han verkligen det? Han pratar ju svenska med svensk dialekt.

https://www.youtube.com/watch?v=QiGvFMGJuEc

Intressant klipp med tanke på folks diskussion om Guidettis rinkebysvenska. Där prata han verkligen hela annat.
Citera
2014-11-05, 02:23
  #1914
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Så vad skulle Guidetti gjort istället då? Sagt "tack men er liga är för dålig för mig, trots att jag inte spelat a-lagsfotboll på över två år" när Celtic frågade?

Han gick dit för att få speltid, har blivit ordinarie och öst in mål. Vad mer kan han göra i dagsläget? Diskussionen här inne är löjlig.
Nja. Jag tycker kanske inte att han gjorde fel som valde Celtic men han sa ju "tack men er liga är för dålig för mig, trots att jag inte spelat a-lagsfotboll på över två år" när AIK frågade.
Det känns kanske inte helt genomtänkt. Eller kanske snarare lite för genomtänkt...
Citera
2014-11-05, 07:56
  #1915
Medlem
Fel. Det är ju därför vi har så ruttet landslag just nu. Den kaxiga attityden har ju fullt upp med Liechtenstein m. fl. Skulle älska att se vårat landslag ha mer av isländsk prägel på sig.
Där lagkänslan och samarbete sätts i främsta rummet.
Som 94-laget såg ut. Det vi har nu spretar alldeles för mycket.
Citera
2014-11-05, 09:01
  #1916
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbeteochbostad
Fel. Det är ju därför vi har så ruttet landslag just nu. Den kaxiga attityden har ju fullt upp med Liechtenstein m. fl. Skulle älska att se vårat landslag ha mer av isländsk prägel på sig.
Där lagkänslan och samarbete sätts i främsta rummet.
Som 94-laget såg ut. Det vi har nu spretar alldeles för mycket.
Eh titta på vårat u-21 med Guidetti i spetsen, inte direkt etniskt svenskt men dom verkar ha en jävla laganda.
Citera
2014-11-05, 11:23
  #1917
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Nja. Jag tycker kanske inte att han gjorde fel som valde Celtic men han sa ju "tack men er liga är för dålig för mig, trots att jag inte spelat a-lagsfotboll på över två år" när AIK frågade.
Det känns kanske inte helt genomtänkt. Eller kanske snarare lite för genomtänkt...

Mjo, men sen så kan inte AIK betala lika höga löner som Celtic. Pengar är alltid en viktig faktor.

Hur tror ni Guidettis karriär kommer bli? som bäst kanske han blir ordinarie i något mittenlag i någon av de större ligorna. Lite trist, när han öste in mål i Holland som 19-20 åring så trodde man ändå att han kunde bli ordinarie i något lag som utmanade om CL/EL platser i någon utav de större ligorna.
Citera
2014-11-05, 12:00
  #1918
Medlem
jacoooops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Mjo, men sen så kan inte AIK betala lika höga löner som Celtic. Pengar är alltid en viktig faktor.

Hur tror ni Guidettis karriär kommer bli? som bäst kanske han blir ordinarie i något mittenlag i någon av de större ligorna. Lite trist, när han öste in mål i Holland som 19-20 åring så trodde man ändå att han kunde bli ordinarie i något lag som utmanade om CL/EL platser i någon utav de större ligorna.

Varför skulle han inte kunna bli ordinarie i ett CL/EL lag? Han är fortfarande bara 22 år.
Citera
2014-11-05, 13:24
  #1919
Medlem
G-spottornados avatar
Håller Guidetti sig skadefri så kan jag lätt se honom ta plats i ett CL-lag inom några år, om utvecklingen följer samma kurva(bortsett från skadeperioden, så klart).

Kommer inte ihåg att han var frisparksspecialist innan sin skada. Gissar att han tränat upp frisparksteknik under skadeperioden, och förhoppningsvis också pluggat lite taktik m.m.

Av de få matcher jag sett med honom denna säsongen så har han imponerat i spelet med sin fina speluppfattning, osjälviska spelstil och placering i boxen.

Bäste, i min mening, han kan göra just nu är att fortsätta på samma spår i Celtic, inte skriva på nytt kontrakt med Man C eller på till Celtic på permanent övergång och se vad det finns för erbjudande nästa sommar. Finns världens möjlighet att visa upp sig och skapa intresse. Mediahypen finns redan i Sverige, och delvis på de brittiska öarna, så den biten är mer eller mindre fixad - nu behövs bara fortsätt bra prestationer i SPL, svenska A-landslaget och nästa sommars U21-EM.

Säg att han vinner skytteligan i Skottland, imponerar i Sveriges A- samt U21-landslag, och eventuellt i Europa leage-slutspelet så är han plötsligt tillbaka där han var för två år sedan och kan välja en bra klubb med utvecklingsmöjligheter, mycket speltid samt europaspel.

Skulle detta ske och han söker ny klubb i sommar skulle jag vilja se honom i någon av följande lag:

1. BL :
Wolfsburg(De har Olic och Bas Dost... vem mer? Tror absolut han hade kunnat få speltid där)
Bayer Leverkusen(De har visserligen Kiessling som börjar bli till åren, samt en ung Drmic som nog räknas som större talang)
M'gladbach (Bra lag som spelar rolig fotboll och redan har två svenskar, en varav han spelat med en del tidigare. Minus dock att de har fullt på anfallspositionerna, så det skulle till en eventuell försäljning.)

Har mindre koll på övriga ligor och vill undvika att spekulera om lag vars spelartrupp jag inte kan helt. Men i princip vilket lag som helst i en topp-5 liga som ligger på övre halvan av tabellen, och kan utmana om europaspel samt är i behov av en anfallare skulle fungera. Helst inte i BPL, dock.

I övrigt förstår jag varför folk klagar på den låga nivån på SPL, då den verkligen inte håller hög klass. Men det förringar inte hans prestationer. Hans spel ser mycket bra ut i allmänhet och han har överträffat förväntningarna i Celtic hittills. 9 mål och 4 assist på 9 matcher enligt transfermarkt. Ska man tro TM's uppgifter om spelarvärde(Current market value:3,08 Mill £, daterat 12:e augusti) kontra vad Celtic är villiga att betala för honom i januari, med ett halvår kvar på kontraktet(5-6m £) så är även det ett kvitto på att han är tillbaka och har gjort det bra.

Så sluta gnäll nu. Vänta med att dra slutsatser tills säsongen är färdigspelad och vi kan summera hans prestation
Citera
2014-11-05, 17:10
  #1920
Medlem
ragingcows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Är han verkligen det? Han pratar ju svenska med svensk dialekt.

https://www.youtube.com/watch?v=QiGvFMGJuEc

Intressant klipp med tanke på folks diskussion om Guidettis rinkebysvenska. Där prata han verkligen hela annat.
Jämför hur han pratar i denna intervju.

https://www.youtube.com/watch?v=Um0RTgNebUI
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in