Börjar bli trötsamt med allt löst snack här
Btrfande Celtic aggregate torsk så var det mot Legia Warszawa och inte Wisla Krakow i CL Kval
CELTIC torskade sedan igen i nästa playoff runda och fick då starta i EL
När det kommer till Ross County så är det som vanligt lösa statistiska uppgifter som cirkulerar och någon journalist som koka soppa på spik.
Ross County är Skottlands svar på Åshöjdens BK (eller Oddevold, Ljungskile eller Mjällby). De har klättrat systematiskt och omsättning baseras troligtvis på när de antingen låg i tredje eller nästhögsta serien.
Bara det faktum att de får TV rättigheter från SPL (som är bra mycket lukrativare än Allsvenskan och mycket mer än Superettan) och har en "matchday income" från 2x hemma matcher mot Celtic innebär att Ross County omsätter mer än Värnamo, Ljungskile och Ängelholm för att nämna några.
Deras publiksnitt ligger på långt över Ljungskile nivå de landar för tillfället på 3600 (möjligt att det skjunker till 2500 worse case scenario)
http://int.soccerway.com/national/scotland/premier-league/20142015/1st-phase/r25295/
Sedan sägs de vara snåla (som skottar)

så jag antar att de är försiktiga i sina löner men skulle lätt tänka mig att de ligger på en Sirius nivå med tanke på TV pengarna.
källor
http://www.heraldscotland.com/news/home-news/highland-town-left-buzzing-by-clubs-success.17287904
Googla något i stil med
Average club income from TV deals in SPL om ni vill ha en fingervisning av vad de minst kommer omsätta för deras säsong i högsta ligan....