Citat:
Ursprungligen postat av
knullklasson
Hade det varit "en av de största satsningarna på Svensk cykelsport – någonsin" så hade nog Olsson kritat på för dem. Blir intressant att se hur man ska bräcka tidigare satsningar som PK Banken/Nordbanken, Isostar/Wirsbo/Mälarenergi och Cykelcity m.fl. m.fl.
Jag tror f.ö. att det är lönlöst för utomstående företag att sponsra svenska inhemska lag, det ger liksom ingenting utöver de redan frälsta. Annat var det förr, fram till slutet av 90-talet kunde man se inslag på Sportspegeln från de flesta deltävlingarna i Sverige Cupen. Numera visas det knappt ens från SM. Tråkig utveckling.
Jag hänger inte upp mig största satsningen någonsin. Jag vill ha ett stabilt continentallag med svenska cyklister. Cykelcity-satsningen var ju egentligen inte särskilt stor och jag skulle vara glad för något sådant.
Jag vill att man på något sätt ska hitta koppling till motionstrenden. Motionsloppen blir fulltecknade på några minuter och det säljs racercyklar som aldrig förr. Det finns rätt mycket produkter och varumärken runt cykelsporten som jag tycker borde kunna vara intresserade.
Jag är rätt trött på gnället och den negativa andan som finns runt svensk cykel. Alla är så uppgivna. Var är innovationerna? Man gnäller över den dåliga mediebevakningen men man försöker inte något själva åt den? Förbundets hemsida suger, Facebooksidan uppdaterar sällan, pressmeddelande skickas ut alldeles för sent osv. Det krävs inte så mycket idag för att streama tävlingarna. Tekniken är både billig och enkel idag, men inget görs. Det går att göra mer för bevakningen.