2014-10-26, 15:28
  #11521
Medlem
mishimas avatar
Nibali, Sagan och Kittel får 50 000 Euro var för att köra den där uppvisningstävlingen i Japan. Någonstans finns det pengar i den här sporten.
Citera
2014-10-27, 12:15
  #11522
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
DNS kanske? girot + vueltan ist.


Man kan ju fundera..SKY vinner ju en hel del men trots allt får man ibland bilden av att de misslyckas rätt mycket. Undrar om de fått mer press på sig att börja vinna mer prestigesegrar.

Kollar man deras resultat så är det trots allt en imponerande lista men grädden på moset saknas och de stora endagsloppen är ju ett svart hål. Rent kommersiellt sett så har de lyckats relativt dåligt på de tävlingar som har störst genomslag. Inte ens Tour of Britain var ngn höjdare i år.
Citera
2014-10-27, 19:28
  #11523
Medlem
Pancevs avatar
Six days är faktiskt riktigt kul att titta på. Sista Madison var ju helt vild.
Citera
2014-10-27, 22:05
  #11524
Medlem
mishimas avatar
Ja, vad tror ni? Jag har inte kunnat luska ut något mer än redan känt.

http://www.treberg.se/
Citera
2014-10-28, 12:42
  #11525
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Ja, vad tror ni? Jag har inte kunnat luska ut något mer än redan känt.

http://www.treberg.se/
inte läst en rad om vad som är på g..

skjuter från höften, 3 företag går in o sponsrar en cykelhelg i Åre. Ett endagslopp över 3 berg (Åre, Duved o ngn till) för eliten ena dagen o för motionärer den andra, plus cross country, downhill etc.

Kanske även satsning på nytt lag..möjligt att Bianchi kliver in igen. Tror de är sugna på att bli stora på "hemmamarknaden".
Citera
2014-10-28, 12:51
  #11526
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
inte läst en rad om vad som är på g..

skjuter från höften, 3 företag går in o sponsrar en cykelhelg i Åre. Ett endagslopp över 3 berg (Åre, Duved o ngn till) för eliten ena dagen o för motionärer den andra, plus cross country, downhill etc.

Kanske även satsning på nytt lag..möjligt att Bianchi kliver in igen. Tror de är sugna på att bli stora på "hemmamarknaden".

Att det handlar om ett lag vet jag. Det som är känt är väl ungefär det Eurosport skrev för några veckor sedan
Citera
2014-10-28, 15:53
  #11527
Medlem
Pancevs avatar
ok..försökte hitta det på es nu men för sent.
Citera
2014-10-28, 16:30
  #11528
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Att det handlar om ett lag vet jag. Det som är känt är väl ungefär det Eurosport skrev för några veckor sedan

Det har jag missat. Kan du inte sammanfatta vad dem skrev?
Citera
2014-10-28, 16:35
  #11529
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
ok..försökte hitta det på es nu men för sent.

Citat:
Ursprungligen postat av WhenThingsGoWrong
Det har jag missat. Kan du inte sammanfatta vad dem skrev?

http://www.eurosport.se/cykel/nytt-svenskt-cykellag-planeras-nagonting-valdigt-stort-pa-gang_sto4398260/story.shtml
Citera
2014-10-28, 17:04
  #11530
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
http://www.eurosport.se/cykel/nytt-svenskt-cykellag-planeras-nagonting-valdigt-stort-pa-gang_sto4398260/story.shtml
tack..det där hade jag ju faktiskt läst såklart..sorry
Citera
2014-10-29, 12:53
  #11531
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Ja, vad tror ni? Jag har inte kunnat luska ut något mer än redan känt.

http://www.treberg.se/
Citat:
14 November
Då presenteras en av de största satsningarna på Svensk cykelsport – någonsin.
Har vi hört den förut?
Citera
2014-10-29, 12:56
  #11532
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Har vi hört den förut?

Det man får hoppas är att det finns en sponsor och pengar här och nu så det inte blir med People4You och Firefighters. Man är lovade pengar som sedan inte kommer och man får lägga ned säsongen i juni.

Michael Olsson är väl den enda som är klar för ett continentallag till nästa år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in