Citat:
Ursprungligen postat av
KickAss-1337
Men what!? NO!! Förbannade klapparslen på Systembolaget, Nögne är ju den överlägset bästa julölen som erbjuds

satans jävla piss!!
Ang. din Jämtlands hoppas jag du haft otur, den är alltid ett givet val till julmaten annars! Sen kom jag på att Slottskällans Nisse brukar vara bra. Vidare har St Eriks i år gjort en Orange Imperial Porter, det skulle kunna vara något!
Såg nu att det finns ett fåtal Corsedonk och rätt många Nögne kvar ute i landet, så din jul kanske är räddad trots allt. Men jag undrar om de ca. 100 flaskorna Corsedonk jag hade för mig skulle finnas på ett av bolagen i min stad verkligen redan sålts eller om något annat hänt med de...
Nåja, mitt ena bolag verkar otroligt nog ha tagit in typ all julöl jag var sugen på, utom de mest lokala, och dessutom får jag dricka Anchor's fantastiska julöl så jag klagar inte. Orange Imperial Portern ska bli kul att testa och att döma av de recensioner som dykt upp hittills verkar den riktigt trevlig.
Överlag ser det ut att bli en smakrik jul i år igen och jag har dessutom ett gäng olika flaskor kvar från förra året så lite roliga lagringstest blir det också. Synd att det är midsommaren och inte julen som är den alkoholmarinerade högtiden, julölen är ju så god!
Får kanske testa en flaska Jämtlands i år igen innan jag avfärdar den helt då, men först ska jag bränna alla mina pengar på suröl! Tilquin Geuze i T5 lär resultera i ett litet lager i min garderob, tror fortfarande det ska finnas lite plats bredvid mina Chmay 06...