2014-07-18, 13:35
Medlem
Pörrs avatar
Sammanfogat trådar.

/Moderator
Citera
2014-11-03, 22:45
Medlem
Klädsel på julshow med cheferna?

Hej!
Ska på julshow ( http://www.mynewsdesk.com/se/werecki...r-2014-1047521 ) på konserthuset tillsammans med jobbet (3 anställda och 2 chefer). Cheferna bjuder på drink innan eventuellthemma hos dig innan, annars en drink på stan. Jag Vill klä mig passande. Gärna fint, eftersom chefen jobbat med mode i många år, men inte tillgjort överdrivet. Vad är lämplig klädsel för en kvinna i 30-årsåldern? Vad ska jag ha för skor till? Pumps/stövlar? Ska jag ha kappa eller päls över? Ska jag ha en uppsättning i håret eller blir det för mycket?
Citera
2014-11-03, 23:58
Medlem
Entartetes avatar
(FB) Klassisk stil för yngre kvinnor: nybörjare
Citera
2014-11-04, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Entartete
(FB) Klassisk stil för yngre kvinnor: nybörjare

Ja, precis min stil/smak!
Men jag är osäker på "dresscode" för ett sådant tillfälle. Jag vill ju inte komma klädd likadant som jag ser ut på jobbet varje dag. Då tror de ju att jag inte uppskattat det...
Citera
2014-11-04, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamma-Mini-Myra
Ja, precis min stil/smak!
Men jag är osäker på "dresscode" för ett sådant tillfälle. Jag vill ju inte komma klädd likadant som jag ser ut på jobbet varje dag. Då tror de ju att jag inte uppskattat det...

En anledning till att det är svårt för andra att ge hjälp är att de vet ännu mindre än du om vad dina kollegor och chefer förväntar sig och/eller tycker är fint. Ett annat problem är att nästan alla besökare här är män. Det kanske är lättare att få råd det allmänna klädforumet där det finns fler kvinnor.
Citera
2014-11-04, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wayto
En anledning till att det är svårt för andra att ge hjälp är att de vet ännu mindre än du om vad dina kollegor och chefer förväntar sig och/eller tycker är fint. Ett annat problem är att nästan alla besökare här är män. Det kanske är lättare att få råd det allmänna klädforumet där det finns fler kvinnor.

Ja, detta är väl min stil: klassisk/preppy.
Jag går stort sett alltid klädd i FilippaK som bas, andra märken jag ofta har är: RalphLauren, Gant, TommyHilfiger, Acne (jeans) och lite Bondelid. Ibland blir det lite J.Crew, Kookai och Benetton, men inte ofta.
Jag klär mig oftast i klassiska raka byxor och någon söt överdel. Till sommaren blir det mer sportigt med pikétröjor och rugbytröjor. När det är varmare har jag trenchcoat eller skepparkavaj och just nu har jag en quiltad jacka till vardags. Jag har nästan alltid platta skor, eftersom jag står/går utan uppehåll 9 timmar/dag, så det är mest jodphurs och Chelseaboots. Ballerina, seglarskor och oxfordskor på sommaren. Klassiska stövlar i "ridstövel"-stuk på vintern. Och så får jag väl erkänna att jag har Kavats Husum Chelseaboots i tre olika färger, trots störste kanske egentligen är lite för mycket skogshuggare över dem. Men det är ju så roligt att kunna matcha med likadana till döttrarna!

Den manliga chefen har väl ungefär samma smak som jag, medan den kvinnliga föredrar lite mer hunky dory, noa noa och sånt som hänger och slänger lite mer.

Ja, jag har märkt att nästan alla inläggen är skrivna av män och tyckt fet var väldigt tråkigt. Visste inte att det fanns ett annat forum för kvinnorna. Hur hittar jag dit?
Senast redigerad av Mamma-Mini-Myra 2014-11-04 kl. 01:31.
Citera
2014-11-04, 00:55
Medlem
Citat:
Ja, jag har mörkt att nästan alla inläggen är skrivna av män och tyckt fet var väldigt tråkigt. Visste inte att det fanns ett annat forum för kvinnorna. Hur hittar jag dit?

Det var jag som läste slarvigt. Nu fattar jag vad du menar. Kläder och skor - allmänt. Det är bara att jag varit då insnöad på klassisk stil, eftersom det är det jag gillar. Vill liksom inte bli tipsad om Kissies nya pälsväst eller vilka coola toppar bikbok har fått in. Inte riktigt min kopp te...
Senast redigerad av Mamma-Mini-Myra 2014-11-04 kl. 01:02.
Citera
2014-11-04, 07:30
Medlem
Pörrs avatar
Sammanfogat trådar.

/Moderator
Citera
2014-11-04, 18:51
Medlem
masterpalms avatar
Citat:
Ja, detta är väl min stil: klassisk/preppy.
Jag går stort sett alltid klädd i FilippaK som bas, andra märken jag ofta har är: RalphLauren, Gant, TommyHilfiger, Acne (jeans) och lite Bondelid. Ibland blir det lite J.Crew, Kookai och Benetton, men inte ofta.
Jag klär mig oftast i klassiska raka byxor och någon söt överdel. Till sommaren blir det mer sportigt med pikétröjor och rugbytröjor. När det är varmare har jag trenchcoat eller skepparkavaj och just nu har jag en quiltad jacka till vardags. Jag har nästan alltid platta skor, eftersom jag står/går utan uppehåll 9 timmar/dag, så det är mest jodphurs och Chelseaboots. Ballerina, seglarskor och oxfordskor på sommaren. Klassiska stövlar i "ridstövel"-stuk på vintern. Och så får jag väl erkänna att jag har Kavats Husum Chelseaboots i tre olika färger, trots störste kanske egentligen är lite för mycket skogshuggare över dem. Men det är ju så roligt att kunna matcha med likadana till döttrarna!

Den manliga chefen har väl ungefär samma smak som jag, medan den kvinnliga föredrar lite mer hunky dory, noa noa och sånt som hänger och slänger lite mer.

Ja, jag har märkt att nästan alla inläggen är skrivna av män och tyckt fet var väldigt tråkigt. Visste inte att det fanns ett annat forum för kvinnorna. Hur hittar jag dit?

Dräktjacka/kavaj med tillhörande kjol eller byxa kanske kan vara lagom uppklätt. Eller chaneljacka (vilket alltså syftar till typen av plagg och inte märkesvaran chaneljacka) och matchande kjol. Eller bara en liten svart klänning med lämplig klänningsjacka. Definitivt pumps.
Citera
2014-11-04, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av masterpalm
Dräktjacka/kavaj med tillhörande kjol eller byxa kanske kan vara lagom uppklätt. Eller chaneljacka (vilket alltså syftar till typen av plagg och inte märkesvaran chaneljacka) och matchande kjol. Eller bara en liten svart klänning med lämplig klänningsjacka. Definitivt pumps.

Tack för tipset! En "chanel" jacka med tillhörande kjol låter superbra! 😍
Har ingen sådan dräkt än, men länge varit sugen på. Perfekt tillfälle att passa på och köpa en nu! Då är bara frågan vad jag ska ha under. Bara en slät top eller blus? Blir blus för tantigt när jag bara är 30?
Vi ska ju eventuellt ta en drink på stan före, funkar det att ha en svart ullkappa över?
Citera
2014-11-04, 22:11
Medlem
Eller så har jag bara något urringat under och jackan knäppt, så syns inget. Så behöver man inte fundera på det! 😋

Kan jag ha mitt lilla pärlhalsband till det, eller blir det Chanel-parodi över det hela då?
Citera
2014-11-04, 22:17
Medlem
masterpalms avatar
Citat:
Eller så har jag bara något urringat under och jackan knäppt, så syns inget. Så behöver man inte fundera på det! 😋

Kan jag ha mitt lilla pärlhalsband till det, eller blir det Chanel-parodi över det hela då?

Allt handlar om du kan bära upp det. Kan Kanye West bära upp chaneljacka bör du klara det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in