Citat:
Ursprungligen postat av
Wayto
En anledning till att det är svårt för andra att ge hjälp är att de vet ännu mindre än du om vad dina kollegor och chefer förväntar sig och/eller tycker är fint. Ett annat problem är att nästan alla besökare här är män. Det kanske är lättare att få råd det allmänna klädforumet där det finns fler kvinnor.
Ja, detta är väl min stil: klassisk/preppy.
Jag går stort sett alltid klädd i FilippaK som bas, andra märken jag ofta har är: RalphLauren, Gant, TommyHilfiger, Acne (jeans) och lite Bondelid. Ibland blir det lite J.Crew, Kookai och Benetton, men inte ofta.
Jag klär mig oftast i klassiska raka byxor och någon söt överdel. Till sommaren blir det mer sportigt med pikétröjor och rugbytröjor. När det är varmare har jag trenchcoat eller skepparkavaj och just nu har jag en quiltad jacka till vardags. Jag har nästan alltid platta skor, eftersom jag står/går utan uppehåll 9 timmar/dag, så det är mest jodphurs och Chelseaboots. Ballerina, seglarskor och oxfordskor på sommaren. Klassiska stövlar i "ridstövel"-stuk på vintern. Och så får jag väl erkänna att jag har Kavats Husum Chelseaboots i tre olika färger, trots störste kanske egentligen är lite för mycket skogshuggare över dem. Men det är ju så roligt att kunna matcha med likadana till döttrarna!
Den manliga chefen har väl ungefär samma smak som jag, medan den kvinnliga föredrar lite mer hunky dory, noa noa och sånt som hänger och slänger lite mer.
Ja, jag har märkt att nästan alla inläggen är skrivna av män och tyckt fet var väldigt tråkigt. Visste inte att det fanns ett annat forum för kvinnorna. Hur hittar jag dit?