2014-11-03, 15:47
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Är verkligen INs vittnesmål speciellt trovärdigt (med tanke på stöldräder mm)? Jag upplever att hon försöker distansera sig från Amani/Madi (skönt om vi kunde enas om ett tilltal i tråden på damen) och framstå som en god människa. Jag har svårt att tänka mig att de brydde sig om Yara. Däremot är det väl uppenbart att Amani inte har något som helst släktstöd någonstans.
Tyvärr så blir det nog hon som offras. Som det verkar så är nog Amani lika utsatt och ensam som Yara var, nu får vi bara hoppas att hon går samma öde till mötes.
Det som gör mig orolig är att chansen verkar ganska stor att Rami slipper undan mycket lättare än Amani och det FÅR han inte!!!
Både Amani och Rami förtjänar att dagligen under resten av sina ynkliga liv torteras och bli hotade ifall de råkar öppna munnen och skvallra om misshandeln.
Deras barn är så pass små att det vore bättre om de blev adopterade av en bra familj och glömma sina föräldrar.
Citera
2014-11-03, 16:02
Medlem
Sammanfattning av N*her Nij*ms förhör 14/5 start sidan 418:

AM är hans kusin. M hävdar han träffade Y första gången när familjen besökte dem i Landskrona i april. "Yara såg inte normal ut, inte frisk, hon såg sjuk ut" M vet inte vilka som är Ys föräldrar. Y haltade. AM sa att det berodde på en olycka.

M fick veta att Y var död dagen efter mordet. Abdeln*ser M*di, AMs bror, ringde upp "flickan är död, vad har hänt? Hon var ju nyss hos er!"

Enl. MN var RA i Köpenhamn veckan som MA och barnen hälsade på. Makan Islam och AM är inte släkt.

Det fetade: Hur kunde släkten veta redan dagen efter att Yara var död om det enligt media tog lång tid för polisen att kontakta föräldrarna?
Citera
2014-11-03, 16:09
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eireann
Så att Yara skulle ha kommit hit i februari blir ännu mindre trovärdigt eftersom hon var med Amani när hon stal.
Jag kan bara inte förstå varför dom ljuger om NÄR Yara kom hit, vad är det dom vill dölja?
Vänta med att fastställa något före du läst det själv.
Citat:
Ursprungligen postat av wholeTruth
Tre barn har kommit med mamman.
Dom har inte varit medvetna om hur Yara haft det, och är själva emot att aga barn.
När Mamman frågade varför Yara var nedstämd fick hon det bortförklarat av Madi med att Yara bara saknade sin familj helt enkelt, vilket ju inte heller hade varit konstigt..
Det kan mycket väl varit där som "stå ut" kom in i bilden, som i stå ut med saknaden? (det vet jag inget om, så det är en teori från mig själv)

Jag som pratat med föräldrarna har heller inget tvivel på att dom älskar sin flicka väldigt väldigt mycket, och att dom blivit ordentligt förda bakom ljuset.
graven var extra fin, med ljus och vackra blommor.

Självklart inte. Det är för mycket påhitt om föräldrarna. Och att dom skulle åtalas för trafficking.

Det hela är totalt absurt.
Mamman i chatten visar ju på att hon ville tala med flickan direkt på morgonen då hon inte fick samtala på kvällen. Kontakten såg ut att vara tät, och det hela skulle sluta med att föräldrarna kom hit. Dessutom ska man väl ha klart för sig att det är inte konstigt att skicka sin dotter från bomberna och kriget till sin morbror i Sverige.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-11-03 kl. 16:12.
Citera
2014-11-03, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum

AM är hans kusin. M hävdar han träffade Y första gången när familjen besökte dem i Landskrona i april. "Yara såg inte normal ut, inte frisk, hon såg sjuk ut" M vet inte vilka som är Ys föräldrar. Y haltade. AM sa att det berodde på en olycka.

M fick veta att Y var död dagen efter mordet. Abdeln*ser M*di, AMs bror, ringde upp "flickan är död, vad har hänt? Hon var ju nyss hos er!"

Enl. MN var RA i Köpenhamn veckan som MA och barnen hälsade på. Makan Islam och AM är inte släkt.

Det fetade: Hur kunde släkten veta redan dagen efter att Yara var död om det enligt media tog lång tid för polisen att kontakta föräldrarna?

OM Rami dödat Yara kan AM stått vid fönstret (Yaras rum) och ringt släkten (den mobilbild som Rami fotade av). Det var mörkt i rummet därför lutande hon sig framåt för att se siffrorna. Det Rami hävdar är brödkaveln kanske var en mobil? AM hade också färska skador på kroppen.

Ingen vet vad som hände, om inte AM pratar får vi kanske aldrig veta.

Hoppas FUP:en ger oss svar.
Citera
2014-11-03, 16:13
Medlem
Citat:

Det stod väl i tidningarna.
Citera
2014-11-03, 16:13
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
OK då vet jag det. Jag gjorde dock den kopplingen.

Så han erbjöd sig för detta och skickade då sin höggravida fru att hämta Yara?
Citera
2014-11-03, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Det stod väl i tidningarna.

Absolut, men det stod ju inte vem som var död, det gör det ju aldrig i sådana här fall.
Citera
2014-11-03, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Så han erbjöd sig för detta och skickade då sin höggravida fru att hämta Yara?

Det är något som inte stämmer. Om det kan vi vara överens.
Citera
2014-11-03, 16:19
Medlem
Citat:
Absolut, men det stod ju inte vem som var död, det gör det ju aldrig i sådana här fall.
Oj, här föll poletten ner. Det ekar tomt runt poletten. Bäst jag gör en kopp te
Citera
2014-11-03, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
OM Rami dödat Yara kan AM stått vid fönstret (Yaras rum) och ringt släkten (den mobilbild som Rami fotade av). Det var mörkt i rummet därför lutande hon sig framåt för att se siffrorna. Det Rami hävdar är brödkaveln kanske var en mobil? AM hade också färska skador på kroppen.

Ingen vet vad som hände, om inte AM pratar får vi kanske aldrig veta.

Hoppas FUP:en ger oss svar.

Eller denna också från FUP:
IN om hur hon fick reda på dödsfallet. "AMs släktingar hade meddelat Gaza att det var Yara som var död och att dödsorsaken var misshandel".

Måste ju innebära att polisen direkt tagit kontakt med de svenska släkten och börjat göra förfrågningar. Och att dessa sedan såklart ringt till Gaza och så har snacket varit igång.

Personligen tror jag att polisen visste ganska omgående vilka föräldrarna var men ville kartlägga en del innan de tog kontakt, inte som många tror att det berodde på nonchalans att de dröjde med delgivning.
Citera
2014-11-03, 16:34
Moderator
Hamilkars avatar
Beviskompletteringar. Amanis har postats i tråden tidigare, Ramis är ny:

AMs kompletterande bevisning:
https://cdn.anonfiles.com/1415010921741.pdf

RAs kompletterande bevisning:
https://cdn.anonfiles.com/1415027231767.pdf
Citera
2014-11-03, 16:35
Moderator
blomvattnares avatar
Jag tycker det mesta är konstigt i hela den här härvan, men det som jag nu har hakat upp mig på är att de där människorna i Landskrona är någon sorts släktingar till Madi, eller hur? Madi var där i några dagar med barnen, inklusive Yara, eller hur?

Under dessa dagar tycks alltså aldrig frågan ha ställts; "vem är Yaras föräldrar?". Istället har människorna i Landskrona bara fått infon att hon är ett ankarbarn vars föräldrar söker till Sverige genom anknytningsskäl.
Korrekt?

Är inte det väldigt konstigt?
Har man släktingar på besök och dessa släktingar har med sig ett främmande barn så ställer man väl frågor om detta barn? Alltså, av intresse. Inte för att man tror att det är något lurt.

Frågor måste väl ha uppkommit; "jaså, hon är ett ankarbarn, hur hamnade hon då hos just er?
Och svaret - varför skulle det ljugas om svaret; att barnet är Ramis systerdotter?

Det verkar som om det ljugs lite här och där. Varför?
Senast redigerad av blomvattnare 2014-11-03 kl. 16:54. Anledning: systerdotter, inte systerson för bövelen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in