2014-11-03, 00:13
Medlem
Det är ju precis som AlexandraIda säger, Erik måste ju börja inse att det är upp till honom själv om han ska träffa någon. När man möter någon på det "vanliga" sättet så lägger man väl normalt inte över allt ansvar på den ena parten, givandet och initiativtagandet ska komma från bägge hållen men Erik verkar inte se den biten och det tror jag kommer slå tillbaka mot honom.
Citera
2014-11-03, 00:39
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Nu kan man läsa att Marie har problem med hjärtat - låter nästan som samma problem som vår käre tyngdlyftare. Har hon kanske också druckit för många bananshaker?

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/bondesokerfru/article19793885.ab

Hon verkar ha bytt drömkille totalt sedan hon var med i "Ensam mamma söker" (även om det då var en pappa som sökte) eftersom killen i det programmet verkligen var Sebastians motpol... Men skitsamma så länge man får vara med på tv!!!
Citera
2014-11-03, 05:33
Medlem
elgecys avatar
Såg första avsnittet i hela mitt liv av bonde söker fru idag. Nu till mina frågor;

1. Dricker de aldrig sprit ihop, brudarna och bönderna?!

2. Är det något bondepar som träffats i serien som fortfarande håller ihop än idag?

Tack på förhand.
Citera
2014-11-03, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Såg första avsnittet i hela mitt liv av bonde söker fru idag. Nu till mina frågor;

2. Är det något bondepar som träffats i serien som fortfarande håller ihop än idag?

Tack på förhand.

Jo det förekommer säkert att de dricker alkohol ihop.

Är flera av paren som träffats genom programmet och som fortfarande är tillsammans. Mikael och Andreas från säsong 1, Anders säsong 2, Thilde säsong 4, Fredrik och Per-Olof säsong 6, Klas säsong 7, Nils-Olof och Mikael säsong 8.
Citera
2014-11-03, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Det är ju precis som AlexandraIda säger, Erik måste ju börja inse att det är upp till honom själv om han ska träffa någon. När man möter någon på det "vanliga" sättet så lägger man väl normalt inte över allt ansvar på den ena parten, givandet och initiativtagandet ska komma från bägge hållen men Erik verkar inte se den biten och det tror jag kommer slå tillbaka mot honom.

"Det skulle kännas som jag var otrogen mot de andra om jag gick iväg med en tjej i taget" men hallå har han inte fattat hur programmet är uppbyggt? Men den inställningen han har kommer det ju inte att funka. Om man nu vill dejta en i taget så är ju inte Bonde söker fru rätta ställen för att träffa någon.
Citera
2014-11-03, 08:49
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Jo det förekommer säkert att de dricker alkohol ihop.

Fast i årets version så verkar Erik vara helnykterist pga att han är religiös frifräsare. Det skulle nog lätta upp stämningen om de fick nåt glas vin, det är ju bara att kolla på de andra tre bönderna vad som sker i deras hemmamiljö efter inmundigande av en skvätt livets vatten...
Citera
2014-11-03, 09:04
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Hon verkar ha bytt drömkille totalt sedan hon var med i "Ensam mamma söker" (även om det då var en pappa som sökte) eftersom killen i det programmet verkligen var Sebastians motpol... Men skitsamma så länge man får vara med på tv!!!

Egentligen borde sådana deltagare, som har varit med i andra tv-program, diskvalificeras. Det är ju uppenbart att de är ute efter att synas på tv snarare än att hitta kärleken.
Citera
2014-11-03, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
"Det skulle kännas som jag var otrogen mot de andra om jag gick iväg med en tjej i taget" men hallå har han inte fattat hur programmet är uppbyggt? Men den inställningen han har kommer det ju inte att funka. Om man nu vill dejta en i taget så är ju inte Bonde söker fru rätta ställen för att träffa någon.

Ja jag förstår inte alls hur han resonerar där, "otrogen", han har ju inte ens någon relation med någon av dem i nuläget och han ska ju lära känna dem alla för att kunna göra ett val. Så att gå iväg med dem en och en är ju verkligen ingen otrohet enligt mig. Sen vill väl även tjejerna känna sig lite speciella och utvalda så den han slutligen vill ha även vill ha honom. Nej som du säger, han verkar inte insett hur programmet är upplagt och verkar bortkommen. Men i artikeln om honom (där det även framkom att han är troende) som fanns längre bak i tråden så sa han att någon "avlägsen bekant/kompis" hade anmält honom till BSF, kanske där för han är som han är, att hela hjärtat inte är med i sammanhanget?!
Citera
2014-11-03, 13:45
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Egentligen borde sådana deltagare, som har varit med i andra tv-program, diskvalificeras. Det är ju uppenbart att de är ute efter att synas på tv snarare än att hitta kärleken.

Ja, lite fantastiskt är det ju att hon råkar finna två av sitt livs kärlekar i tv-sända datingshower. Inget är iofs omöjligt men nog anar man lite "uppmärksamhetstörstande"...?
Citera
2014-11-03, 16:21
Medlem
Hej jag växte upp i samma trakter som Jonathan och jag kan meddela att jag och många med mig är inte förvånade över att han är singel än idag anledningen är nämligen att han varit på allt som har 2 ben för att försöka få dem i säng...
han är ökänd i trakten för att vara en sån kille som ragar på allt och alla han skall enligt mina första handskällor till och med varit på o raggat på kärringar på buggkurser han gått under senaste åren..
sen kanske ni har noterat när dem går runt där han bor att det inte finns några hagar med djur runt där han bor trots att han är köttbonde.
anledningen till detta är för att han i själva verket inte är någon riktig bonde utan djuren och gården drivs av hans bror medans jonte själv är en vanlig sketen industriarbetare som har ett vanligt 9 till 17 jobb på industrierna i stenungsund..
på jobbet på borealis i stenungsund är han känd som den som super mest av alla för varje helg måste man ju ut och supa sig dyngrak och sedan varje måndag tillbaka på jobbet satt han och skröt om hur hårt han knullat någon tjej nya tjejer varje helg givetvis och som jag förstår det så hänger han där än idag rätt ofta..
Annat som kan vara kul att veta om är att mellan det att informationen om att han skulle vara med till att inspelningarna började så kontaktades han av jävligt många tjejer alltifrån typ 15 åriga lisa till ensamstående thailändskor på typ 50+ via sms o facebook primärt och utan att säga för mycket kan jag säga att det blev åka av med ett flertal vilket han även öppet skröt om på jobbet..

angående erik så har jag vissa misstankar om att han kommer välja ida bla för att dem bägge är kristna samt att hon får extremt mycket mer tv tid än dem andra tjejerna som är med utöver detta har hon skrivit att han har väldigt bra smak på tjejer som svar till en vän som fråga henne..
Citera
2014-11-03, 17:01
Medlem
grovgreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonnaJavel
Hej jag växte upp i samma trakter som Jonathan och jag kan meddela att jag och många med mig är inte förvånade över att han är singel än idag anledningen är nämligen att han varit på allt som har 2 ben för att försöka få dem i säng...
han är ökänd i trakten för att vara en sån kille som ragar på allt och alla han skall enligt mina första handskällor till och med varit på o raggat på kärringar på buggkurser han gått under senaste åren..
sen kanske ni har noterat när dem går runt där han bor att det inte finns några hagar med djur runt där han bor trots att han är köttbonde.
anledningen till detta är för att han i själva verket inte är någon riktig bonde utan djuren och gården drivs av hans bror medans jonte själv är en vanlig sketen industriarbetare som har ett vanligt 9 till 17 jobb på industrierna i stenungsund..
på jobbet på borealis i stenungsund är han känd som den som super mest av alla för varje helg måste man ju ut och supa sig dyngrak och sedan varje måndag tillbaka på jobbet satt han och skröt om hur hårt han knullat någon tjej nya tjejer varje helg givetvis och som jag förstår det så hänger han där än idag rätt ofta..
Annat som kan vara kul att veta om är att mellan det att informationen om att han skulle vara med till att inspelningarna började så kontaktades han av jävligt många tjejer alltifrån typ 15 åriga lisa till ensamstående thailändskor på typ 50+ via sms o facebook primärt och utan att säga för mycket kan jag säga att det blev åka av med ett flertal vilket han även öppet skröt om på jobbet..

Åh herrejävlagud. Vilken fruktansvärt pinsam kille...
Citera
2014-11-03, 17:05
Medlem
grovgreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy

Tack på förhand.

1. Det tror jag definitivt, inte alla men säkert många. Jag lyssnade på en podcast där de diskuterar bonde söker fru och då avslöjade en av de som hade inside-information att produktionen "råkat" lämna kvar massor av sprit och vin på Jonathans gård första kvällen (samma kväll han hånglade med 2 pers....). Varför produktionen tog med sig all alkohol från första början är fortfarande ett frågetecken.

2. JA absolut! Det finns dessutom 11 eller 12 bonde söker fru-bebisar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in