2014-11-03, 12:32
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Så du ser vad som händer i de där områdena i New York? Troligt, Anders.
Några frågor blir det av den kommentaren:

1. Har du aldrig varit i New York?

2. Har du aldrig varit någon annanstans?

3. Har pk-propaganda aldrig visat sig vara en extremt vinklad halvsanning? (Som denna, denna, denna, denna eller varför inte denna). Många fler exempel går givetvis att hitta.

4. Är "Film visar hur kvinnor trakasseras - varje dag" en sann rubrik enligt dig?
Citera
2014-11-03, 12:37
Medlem
Lizzy77s avatar
Alltså, jag fattar verkligen inte hur det kan vara trakasserier att säga att nån ser bra ut.......

Jag har tydligen helt omedvetet trakasserat folk. När jag ser en snygg man eller kvinna kan jag säga det till honom/henne för att göra honom/henne glad.

Folk är så snabba med att kommentera negativa saker - så det är väl bättre att kommentera positiva grejer........

Hade tjejen gått omkring i flera timmar och fått höra hur ful hon var - då skulle jag kalla det för trakasserier!
Citera
2014-11-03, 12:37
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Nej. Detta inlägget är ett klassiskt exempel på projicering!

För är det inte du som är osäker här? Osäker på vad killen har för avsikt? Om han ser dig som ett sexobjekt eller verkligen vill prata, vad är det som händer?

Killarna är antagligen så jävla säkra att det är det som gör dig lite osäker?
För dom vill knulla dig, inga krusiduller eller maktspel. Penis- Vagina- nu kör vi.

Verkligen inte.

Det som gör mig osäker är huruvida dessa män som ibland säger kränkande saker till mig är ute efter något mer än att verbalt trakassera mig.
Det handlar inte om att jag vill känna makt utan om att få veta om jag befinner mig i någon sorts riskzon för att bli fysiskt antastad eller inte.

Killar som är osäkra i sig själva är oftast medvetna om att tjejer i regel inte går igång på osäkerhet och därför gör de på det viset som i klippet, dvs, försöker brösta upp sig för att inte framstå som mesar.
Detta innebär inte nödvändigtvis att de vill ligga med just tjejen de ropar efter i detta klipp utan det kan handla om att träna upp en förtryckande machoattityd och använda späda, oförargliga tjejer som ett tacksamt övningsobjekt.
Citera
2014-11-03, 12:40
Medlem
Citat:
Nej. Detta inlägget är ett klassiskt exempel på projicering!

För är det inte du som är osäker här? Osäker på vad killen har för avsikt? Om han ser dig som ett sexobjekt eller verkligen vill prata, vad är det som händer?

Killarna är antagligen så jävla säkra att det är det som gör dig lite osäker?
För dom vill knulla dig, inga krusiduller eller maktspel. Penis- Vagina- nu kör vi.

nej tror snarare denna typ av beteende är ett spel mellan männen för männen.
En slags apdans där män slår sig på bröstet, viftar med sin "virilitet" för att demonstrera makt för varandra...titta på mig så cool jag är som behandlar kvinnor så här respektlöst, jag är MAN minsann.
bonga bonga..

har sett andra filmer där kvinnor har testat att reagerar på helt oväntat sätt, ex. genom att visa motsatt intresse tillbaka, spegla mannen..och mannen i fråga blivit helt konfunderat för att till slut fly fältet. Försöker få tag på den men vet itne helt vad jag ska söka på,,om nån vet vilken jag pratar om länka gärna...

Det handlar alltså inte alls om att seriöst försöka få till ett samlag, alla män vet att detta inte är en brukbar teknik för det, utan handlar om nån slag demonstration över mäns överläge för varandra..
en slags cheerleaders för partariaktet, där kvinnor används som pomspoms.
Senast redigerad av ScottWalter 2014-11-03 kl. 12:45.
Citera
2014-11-03, 13:00
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
nej tror snarare denna typ av beteende är ett spel mellan männen för männen.
En slags apdans där män slår sig på bröstet, viftar med sin "virilitet" för att demonstrera makt för varandra...titta på mig så cool jag är som behandlar kvinnor så här respektlöst, jag är MAN minsann.
bonga bonga..

har sett andra filmer där kvinnor har testat att reagerar på helt oväntat sätt, ex. genom att visa motsatt intresse tillbaka, spegla mannen..och mannen i fråga blivit helt konfunderat för att till slut fly fältet. Försöker få tag på den men vet itne helt vad jag ska söka på,,om nån vet vilken jag pratar om länka gärna...

Det handlar alltså inte alls om att seriöst försöka få till ett samlag, alla män vet att detta inte är en brukbar teknik för det, utan handlar om nån slag demonstration över mäns överläge för varandra..
en slags cheerleaders för partariaktet, där kvinnor används som pomspoms.

Ja jag tror faktiskt det där oftast stämmer då det är män i klunga.

Men för många i detta fallet tror jag det är att det är en tjej med ovanligt stora bröst och extremt vackra drag. Detta är exotisk skönhet, nåt ovanligt som instinktivt premieras med en kommentar, ytligt, ja, ondskefullt, nja.

Det här händer enbart för att det är en enormt vacker tjej. Det är lite som att bli helt till sig när man ser en enhörning.

Testa filma detta med en av de kommenterande männens fru och ser vad som händer.. Det gjordes ju en liknande med en snygg man i också, vart väl i princip likadant. Det är skönhet och inte könhet detta handlar om..

Och där tycker jag väl man får se det som ett handikapp, vissa är blinda, vissa är snygga. Det finns hjälphundar, och det finns burka. Nä, men koftor och konstnärshattar, eller nåt. Man kan experimentera med lukter också.
Senast redigerad av PrivatPiratPrimat 2014-11-03 kl. 13:05.
Citera
2014-11-03, 13:11
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Verkligen inte.

Det som gör mig osäker är huruvida dessa män som ibland säger kränkande saker till mig är ute efter något mer än att verbalt trakassera mig.
Det handlar inte om att jag vill känna makt utan om att få veta om jag befinner mig i någon sorts riskzon för att bli fysiskt antastad eller inte.

Killar som är osäkra i sig själva är oftast medvetna om att tjejer i regel inte går igång på osäkerhet och därför gör de på det viset som i klippet, dvs, försöker brösta upp sig för att inte framstå som mesar.
Detta innebär inte nödvändigtvis att de vill ligga med just tjejen de ropar efter i detta klipp utan det kan handla om att träna upp en förtryckande machoattityd och använda späda, oförargliga tjejer som ett tacksamt övningsobjekt.

Möjligt. Jag tror bara du överanalyserar det lite.. Men i vissa fall stämmer säkert detta.

När det gäller klippet tror jag det ligger till så som jag skrev i svaret till SW innan..
Citera
2014-11-03, 13:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Så du ser vad som händer i de där områdena i New York? Troligt, Anders.

Du menar att människorna i just det området i New York är "speciella"?

Då kanske man borde titta på möjliga orsaker till det. Annars är min erfarenhet efter att faktiskt ha sett/besökt en del av världen (stor eller liten är ju alltid relativt) att människor är människor.
Senast redigerad av AndersJoh 2014-11-03 kl. 13:22.
Citera
2014-11-03, 13:25
Medlem
Citat:
Ja jag tror faktiskt det där oftast stämmer då det är män i klunga.

Men för många i detta fallet tror jag det är att det är en tjej med ovanligt stora bröst och extremt vackra drag. Detta är exotisk skönhet, nåt ovanligt som instinktivt premieras med en kommentar, ytligt, ja, ondskefullt, nja.

Det här händer enbart för att det är en enormt vacker tjej. Det är lite som att bli helt till sig när man ser en enhörning.

Testa filma detta med en av de kommenterande männens fru och ser vad som händer.. Det gjordes ju en liknande med en snygg man i också, vart väl i princip likadant. Det är skönhet och inte könhet detta handlar om..

Och där tycker jag väl man får se det som ett handikapp, vissa är blinda, vissa är snygga. Det finns hjälphundar, och det finns burka. Nä, men koftor och konstnärshattar, eller nåt. Man kan experimentera med lukter också.

Nja,,,tycker inte tjejen är speciellt exotiskt på den plats hon befinner sig, inte heller är hon väl exceptionellt vacker eller har ovanligt stora bröst? Normalt attraktiv ung tjej skulle jag säga.

Mennen är mer ovanligt attraktiv skulle jag påstå, vältränad och snygg.
Och han får inte ens hälften av denna typ av kommentarer från kvinnor, mer från män,
och de tjejer som söker kontakt, ger ju upp omedelbart då han inte svarar, mer respektfullt än ex. snubben i röd keps som knallar bredvid och tjatar i flera minuter. Hade män betett sig på samma vis hade det ju varit rätt ok. Men som sagt så ser det ju inte ut. Är kvinnor världen över som klagar över manliga trakasserier och våldtäkter etc. Inte män som klagar över kvinnor.
Citera
2014-11-03, 13:34
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Inte män som klagar över kvinnor.
Män tar bara livet av sig.
Citera
2014-11-03, 13:35
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Möjligt. Jag tror bara du överanalyserar det lite.. Men i vissa fall stämmer säkert detta.

När det gäller klippet tror jag det ligger till så som jag skrev i svaret till SW innan..

Det är fullt möjligt att en del av männen i klippet inte menade något illa med sina kommentarer.

Men utöver detta så finns det fortfarande många män med ett mysko förhållningssätt som är svårbegripligt för oss kvinnor.

Du är väl man? Kan du hjälpa mig att tolka ett scenario där en tillsynes nykter man går fram till en främmande kvinna (med normal klädsel och blygsamt kroppspråk) och frågar i neutral ton om han får slicka henne på f*ttan?

Eller ett annat där mannen, oprovocerat och upprepade gånger, hojtar från sin bil "ey tjejen, kom hit!"?

Tror du att dessa män är ute efter att ligga och att de själva tror på fullaste allvar att dessa tilltalningssätt går hem hos kvinnan?

Om ditt svar är nekande, varför tror du att männen beter sig på detta vis då? Vad är syftet bakom deras oförskämda beteende?

Det är möjligt att jag många gånger överanalyserar situationer av ovanståendes slag och du kan se detta som ett tecken på att jag bryr mig och verkligen vill lära mig att förstå hur mäns psyken fungerar.
Citera
2014-11-03, 13:56
Medlem
De har alltså filmat 10 timmar när hon promenerar på gatorna i New York och klippt ned detta till en 2-minuters video.
I videon är det ca 20 män som tilltalar henne och jag utgår ifrån att de har tagit med de 20 allra värsta kommentarerna under dessa 10 inspelade timmar.
Det betyder att en gång per 30:e minut får hon sådana fruktansvärda sexistiska och nedsättande kommentarer som:

"How are you doing?"
"What's up girl?"
"Have a nice evening"

ooohh arma kvinna
Citera
2014-11-03, 14:02
Medlem
Skall till en tvättäkta kvinno-hatare eller osäker självmords-aspirant, för att aldrig ge komplimanger eller på annat sätt visa uppskattning till vackra obekanta kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in