Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-05-30, 10:00
  #1
Medlem
Fläskbak(kille)s avatar
Jösses, vilken planta hon verkar vara......

Fattar de inte att de gör bort sig?

Uppsala Universitet verkar måttligt roade...

http://www.expressen.se/index.jsp?a=292495

"Professorn: Män mördar barn i skogen
Uppsala universitets ledning kallar till krismöte för att försöka rädda sitt anseende, erfar Expressen.
Orsaken är professor Eva Lundgren som påstår att hon känner till ”hundratals fall där manliga satanister sliter foster ur livmödrar”.

Eva Lundgren.
Eva Lundgren är professor i sociologi vid avdelningen för genusforskning vid Uppsala universitet, Sveriges äldsta, och avlönad av skattemedel (43 500 kronor i månaden). Hon påstår att hennes forskning visat följande:

Det finns ett stort antal satanistiska grupper i Sverige som mördar barn i skogen och gräver ner dem.

I vissa fall sliter männen foster ur livmodern för att döda dem.

Hälften av alla kvinnor har utsatts för manligt våld.

Okänt av polisen
Polisen har ingen kännedom om de fenomen Lundgren pratar om.
Eva Lundgren är feminist och anses vara chefsideolog i ROKS, Kvinnojourernas riksförbund, som finansieras med skattepengar. ROKS uppmärksammades av SVT i dokumentären ”Könskriget” nyligen. I programmet sa ROK:s ordförande Iréne von Wachenfeldt att ”män är djur” och ”vandrande dildos”.
Flera professorer vid anrika Uppsala universitet befarar nu att Eva Lundgren håller på att sänka universitetets anseende till botten.

Håller förhör
Rektor Bo Sundqvist har – erfar Expressen – beslutat att ledningen ska hålla ett förhör med Lundgren den 9 juni och be henne presentera bevis för sina påståenden.
Sociologiprofessorn Leif Lewin, Uppsala universitet, säger till Expressen:
– Hennes påståenden om ritualmord är sanslösa. Vi är mycket bekymrade. De krav som gäller inom vetenskapen är
b e l ä g g. Jag har inte sett några belägg för ritualmord.
– Det här är en kris för universitetet, konstaterar Lewin.

”Jag är bekymrad”
Universitetsrektor Bo Sundqvist säger till Expressen:
– Jag är bekymrad. Jag tror inte på de ritualmord av barn som Lundgren pratar om. Om man påstår det måste man kunna bevisa det."
Citera
2005-05-30, 10:14
  #2
Medlem
Ja till slut måste väl Universitetet vakna till, synd bara att inte Stig Strömholm är kvar som rektor. En skön kritstrecksrandig stofil.

Leif Lewin har felaktigt av Exp fått titel sociologiprofessor men har är prof i statskunskap och inget annat. Ingen dumskalle för övrigt.

Inom vetenskapen ska man ju belägga hela tiden och inte flumma runt. Nu är iofs samhällvetenskaperna "mjuka" vetenskaper och ska tillåta modeller och spekulation. "Könsmaktsordningen" är ju helt okej som modell, men är därför ingen sanning eller dogm. Så där hade Eva L kunnat få hållas.

Men dessa satanismhistorier....ujuj..."Jeg har varit åbbservatör i flere satanistiska nettverk"???
Citera
2005-05-30, 10:46
  #3
Medlem
Fula Gubbens avatar
Corn Flakes-professorn Christian Diesen borde utsättas för samma granskning! Tack vare vårt tajt sammanhållna universitetssystem har Sverige sluppit den urvattning av professurer som finns i t ex USA, där nästan vem som helst kan bli professor i vad som helst, bara lärosätet är tillräckligt obskyrt och man känner rätt personer.

Tack vare s k Tham-professurer, marxist-feministisk infiltrering och ett överflöd av nya skräp-högskolor så lär väl Sverige få se samma utförslöpa.

Att Uppsala åkt dit på knäppgöken Lundgren är anmärkningsvärt hur som helst. Mycket märklig intervju med henne i SvD i helgen som inte direkt stärker förtroendet

- F.G
Citera
2005-05-30, 11:21
  #4
Medlem
LadyTieras avatar
hon har aldrig sagt det, det är en konspiration av manssamhället och de vilseledda kvinnorna som är styrda av det.
Citera
2005-05-30, 11:28
  #5
Medlem
Elitmalajs avatar
Fakta på bordet eller uppsägning

Uppsala universitet måste agera: Professor Eva Lundgren måste antingen presentera övertygande uppgifter om att hennes påstående håller eller så får hon sluta. Det är inte rimligt att man kan få göra den typen av beskyllningar utan att kunna redovisa fakta. Varför skall jag som man tolerera att anklagelser riktas mot mig (i egenskap av tillhörig gruppen män) när sådana beskyllningar hade varit otänkbara om de hade riktats mot svarta, judar, zigenare eller liknande?

Vilket ramaskri hade det inte blivit om Eva Lundgren hade sagt - utan kunna redovisa fakta - att zigenare drar ut foster ur livmodern i satanistiska riter! Då hade det varit självklart att hon skulle sägas upp av personliga skäl. Jag menar att det borde vara lika självklart att hon skall gå nu - om hon inte kan visa att hon har sakliga skäl för sina påståenden.
Citera
2005-05-30, 12:03
  #6
Medlem
Flus avatar
Jag gillar det här ur helgens intervju i SvD:

Som forskare måste du väl ändå utgå från fakta?
- I känsliga ämnen kommer vi inte långt med fakta.

Citera
2005-05-30, 12:07
  #7
Medlem
Starvids avatar
Urgh, mitt universitet skämmer ut sig igen. Leif Lewin är för övrigt inte bara professor i statskunskap, han är skytteansk professor i statskunskap och retorik. Han är mycket, mycket skärpt, tyvärr är han också alltför väl medveten om det.
Citera
2005-05-30, 12:11
  #8
Medlem
Fläskbak(kille)s avatar
Kolla längst ner på folks kommentarer.

http://www.svd.se/dynamiskt/kultur/did_9834003.asp

Citera
2005-05-30, 12:32
  #9
Medlem
Starvids avatar
Nu har jag förhört en källa med mycket god insyn på universitetet. De anställda på sociologiska institutionen är fullkomligt förtvivlade över att ha en sådan toka till professor.
Förutom att Lundgren betraktas som stollig, galen, sinnessjuk etc. har hon andra egenheter. Hon är helt omöjlig att samarbeta med, gapar, bråkar och har sig. Så fort något gemensamt ska göras måste professorn ignoreras. Ytterligare en egenhet döljs i följande SvD-citat.
Citat:
Enligt före detta jämställdhetsminister Margareta Winberg är professor Lundgren en person som utmanar, både med sitt budskap - och med sitt utseende. Själv berättar hon, helt kort, att hon en gång var mannekäng, att hon älskar vackra kläder
Hon klär sig nämligen mycket utmanande, nästan som om hon vill att folk ska trakassera henne sexuellt så att hon kan anmäla dem. Effekten är dock snarare att andra känner sig sexuellt trakasserade av henne.

Förutom detta tror hon alltså att hemliga Satansnätverk offrar barn i stor skala i Sverige. När hon gjordes medveten om att inga barn var försvunna menade hon att det var flyktingbarn som offrades. När det visade sig att inte heller några flyktingbarn var försvunna hade satanisterna gjort kvinnor gravida för att sedan skära ut fostren ur deras magar.

Jag är ingen expert, men det jag har hört och läst om den här professorn får mig att tro att hon lider av någon slags psykisk sjukdom.
Citera
2005-05-30, 12:34
  #10
Medlem
LadyTieras avatar
Varför har svd och dagens nyheter blivit så..tama? så villiga att försköna och skriva rosenbroderade versioner av dessa människors liv och åsikter?
Citera
2005-05-30, 12:48
  #11
Medlem
Barnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starvid
Jag är ingen expert, men det jag har hört och läst om den här professorn får mig att tro att hon lider av någon slags psykisk sjukdom.

The Siv Persson Syndrome kanske? Hon var ju utsatt för en mordkomplott från polisens sida om jag inte missminner mig...
Citera
2005-05-30, 12:49
  #12
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starvid
Nu har jag förhört en källa med mycket god insyn på universitetet. De anställda på sociologiska institutionen är fullkomligt förtvivlade över att ha en sådan toka till professor.
Förutom att Lundgren betraktas som stollig, galen, sinnessjuk etc. har hon andra egenheter. Hon är helt omöjlig att samarbeta med, gapar, bråkar och har sig. Så fort något gemensamt ska göras måste professorn ignoreras. Ytterligare en egenhet döljs i följande SvD-citat. Hon klär sig nämligen mycket utmanande, nästan som om hon vill att folk ska trakassera henne sexuellt så att hon kan anmäla dem. Effekten är dock snarare att andra känner sig sexuellt trakasserade av henne.

Jag är ingen expert, men det jag har hört och läst om den här professorn får mig att tro att hon lider av någon slags psykisk sjukdom.

Såväl Lundgren som von Galenpanna visar klara borderline-symptom enligt undertecknad -- och sannolikt många andra i deras organisation och
umgängeskrets. Liksom Valerie Solanas.

Det "lustiga" är att dessa galenskaper inte bara fått fortgå, utan *uppmuntrats* och belönats av andra (sannolikt inte rubbade) feminister, liksom givetvis PK-media, journalister och diverse sossar inom statsförvaltningen.

Detta är en skandal som slår det mesta. Heja Sverige

- F.G
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback