[quote=PrivatPiratPrimat|50966621]Men det låter som det är krig du beskriver.
Så här ser jag det.
)
Och sista frågorna, riktade till dig nu.
Så här ser jag det.
Citat:
Hört talas om överfallsvåldtäktsmän o blottare?
Är det ett problem? Ja.
Bör det göras något åt det? Nej.
Bör det göras något åt det? Nej.
Citat:
De flesta håller det på en bra nivå (det som kan räknas som komplimanger), dem som vill knulla kanske ska söka sådan kontakter på andra ställen än gatorna man går på. Det är ingen komplimang, det är en förolämpning. De kan också bli aggressiva även om det är en mindre del av dem som blir det. (vi delar nog inte erfarenheter, eller hur
Är det någonting positivt att folk söker sexuell kontakt med ord och att folk tillåts vara impulsiva? Ja.
Bör vi förbjuda komplimanger och uppvaktning? Nej.
Bör vi förbjuda komplimanger och uppvaktning? Nej.
)
Citat:
Antagligen både och gissar jag på, glada att slippa sexuella trakasserier, besvikna i avsaknad av uppvaktning
Kommer svenska tjejer bli besvikna om svenska män slutar uppvakta dom? Vet ej.
Citat:
Nej inte om det är socialt acceptabelt att verbalt angripa främmande kvinnor, inom den ramen saknas åldersgräns inför beteendet.
Är 35-åringar som söker kontakt med 14-åringar en annan diskussion? Ja.
Och sista frågorna, riktade till dig nu.
Citat:
Inte blir jag gladare om en snygg plumt skulle göra det. Din definition av plumpt vet jag inte men däremot har jag legat/strulat eller varit tillsammans med killar på olika utseendesskalor. Utseendet hör inte samman med saken, det är lika stötande med snygg som med ful kille som går över gränserna. De flesta killar kan meddela sådant på ett bra sätt där det finns utrymme för vilken respons som helst utan att jag blir oense med den andre, samma gäller mig själv. Alla måste få kunna säga nej, och de flesta inser att sådan gränser för att respektera andra människor, finns här i livet
Vad känner du när en ful kille plumpt antyder att han vill ligga med dig? Och hur brukar du hantera situationen?