2014-11-03, 01:17
Medlem
mainstreaminfluents avatar
[quote=PrivatPiratPrimat|50966621]Men det låter som det är krig du beskriver.

Så här ser jag det.

Citat:
Är det ett problem? Ja.
Bör det göras något åt det? Nej.
Hört talas om överfallsvåldtäktsmän o blottare?
Citat:
Är det någonting positivt att folk söker sexuell kontakt med ord och att folk tillåts vara impulsiva? Ja.
Bör vi förbjuda komplimanger och uppvaktning? Nej.
De flesta håller det på en bra nivå (det som kan räknas som komplimanger), dem som vill knulla kanske ska söka sådan kontakter på andra ställen än gatorna man går på. Det är ingen komplimang, det är en förolämpning. De kan också bli aggressiva även om det är en mindre del av dem som blir det. (vi delar nog inte erfarenheter, eller hur )

Citat:
Kommer svenska tjejer bli besvikna om svenska män slutar uppvakta dom? Vet ej.
Antagligen både och gissar jag på, glada att slippa sexuella trakasserier, besvikna i avsaknad av uppvaktning

Citat:
Är 35-åringar som söker kontakt med 14-åringar en annan diskussion? Ja.
Nej inte om det är socialt acceptabelt att verbalt angripa främmande kvinnor, inom den ramen saknas åldersgräns inför beteendet.

Och sista frågorna, riktade till dig nu.
Citat:
Vad känner du när en ful kille plumpt antyder att han vill ligga med dig? Och hur brukar du hantera situationen?
Inte blir jag gladare om en snygg plumt skulle göra det. Din definition av plumpt vet jag inte men däremot har jag legat/strulat eller varit tillsammans med killar på olika utseendesskalor. Utseendet hör inte samman med saken, det är lika stötande med snygg som med ful kille som går över gränserna. De flesta killar kan meddela sådant på ett bra sätt där det finns utrymme för vilken respons som helst utan att jag blir oense med den andre, samma gäller mig själv. Alla måste få kunna säga nej, och de flesta inser att sådan gränser för att respektera andra människor, finns här i livet
Citera
2014-11-03, 02:17
Medlem
Det var väl 2 personer i den videon som var lite obehagliga och närgånga. Resten sa ju bara "Have a nice day" i förbifarten, förstår inte riktigt hur det skulle kunna vinklas som sexuella trakasserier.

Om något så tycker jag att vi svenskar borde bli mer öppna, säga ha en trevlig dag och kanske ha kortare konversationer osv. på buss och dylikt.

Men i vårt fina avlånga land är snälla kommentarer mot andra människor reserverade för när man super skallen av sig på krogen!
Citera
2014-11-03, 03:02
Medlem
kastanjekrigets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WSE
En del av det där var inte trakasserier. Afroamerikaner brukar kalla mig "big guy" hela tiden när jag är i USA. Jag tror inte att dom vill ha sex med mig. Dom bara säger hej

Du tror alltså inte att det finns någon sexuell anspelning utan att dessa män endast vill säga hej?

Jag har bott och rest mycket utomlands, både i USA och andra delar av världen. Den här sortens trakasserier är vanliga och ofta obehagliga. Det handlar nästan aldrig om att männen faktiskt vill söka kontakt och konversera; som du såg la de flesta någon kommentar i förbifarten. Målet för de här männen är något annat.
Jag tror att det handlar om makt. De slänger ut sig kommentarer som de vet gör henne obekväm och nöjer sig när hon inte heller vågar stå upp för sig själv.
Citera
2014-11-03, 08:59
Medlem
Aftonbladet har tagit in en "nyhet" som ger många klick. Klick ger reklampengar, TS lyckas generera en hel del klick alldeles gratis åt AB. Istället för att gråta över MSM så sluta läs deras klickvänliga nyheter.
Citera
2014-11-03, 10:27
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kastanjekriget
Jag tror att det handlar om makt. De slänger ut sig kommentarer som de vet gör henne obekväm och nöjer sig när hon inte heller vågar stå upp för sig själv.

Tycker fokuset på makt som förklaring bland feminister ofta är kraftigt överdriven. Speciellt när det handlar om den här typen av lågstatusmän och deras relationer till främlingar. Fast då utgår jag ifrån mig själv. Tänker aldrig på relativ maktbalans då jag träffar folk på stan.

Kanske är mer vanligt bland uteliggare och färgade? Vet att zigenare har en cynisk världsbild där de tycker att svenskar är dumma i skallen som ger dem pengar och att vi förtjänar att bli lurade om vi är så förbannat naiva. Kan ju vara liknande här. När vanliga svenssons går runt och gör sina svenssongrejer frikopplat ifrån maktrelationer så sitter etniska avvikare och minoritetsgrupper och smider planer på hur de ska vidga sin makt över oskyldiga förbipasserande?
Citera
2014-11-03, 10:31
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Du tror alltså inte att det finns någon sexuell anspelning utan att dessa män endast vill säga hej?

Jag har bott och rest mycket utomlands, både i USA och andra delar av världen. Den här sortens trakasserier är vanliga och ofta obehagliga. Det handlar nästan aldrig om att männen faktiskt vill söka kontakt och konversera; som du såg la de flesta någon kommentar i förbifarten. Målet för de här männen är något annat.

Jag tror att du är på rätt spår här.

Killarna i videon (en del av dem) är osäkra i sig själva och ids ej hantera sin osäkerhet, därför för de över denna på tjejen genom att ropa saker som kan få henne att känna sig liten och angripen.

Ett klassiskt exempel på projicering vilket många kvinnor tvingas bli föremål för i sin vardag.
Citera
2014-11-03, 10:31
Medlem
No.Pain.No.Gains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
Menar du att filmen är fejkad? Eller att kvinnan har en utomjordisk sexappeal?

Varför skulle den inte kunna vara fejkad?
Citera
2014-11-03, 11:29
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:

Varför överanalyserar du? Är Sverige så "isolerat" att vi blir förvånade och undrar vad som står på när någon vill knulla någon annan. Ja, sex kanske handlar om makt..

Du behöver väl inte mer än kolla på klippet för att förstå att dom ville knulla henne. Hon hade klätt upp sig tight och hade jättestora bröst. Jag tror det handlar om makt hehe Det sista dom vill är att göra henne obekväm. Dom vill göra henne såpass bekväm att hon börjar klä av sig,. Varför tror du killar vill gå runt och göra tjejer obekväma? Helt kontraproduktivt om man är normalt funtad och vill ligga..

Makt är inte så viktigt för killar, dom vill knulla. Knulla är inte så viktigt för tjejer, dom vill ha makt..
får känslan att du är kvinna eftersom du pratar om makt, men kanske har fel?
Citera
2014-11-03, 11:44
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Jag tror att du är på rätt spår här.

Killarna i videon (en del av dem) är osäkra i sig själva och ids ej hantera sin osäkerhet, därför för de över denna på tjejen genom att ropa saker som kan få henne att känna sig liten och angripen.

Ett klassiskt exempel på projicering vilket många kvinnor tvingas bli föremål för i sin vardag.

Nej. Detta inlägget är ett klassiskt exempel på projicering!

För är det inte du som är osäker här? Osäker på vad killen har för avsikt? Om han ser dig som ett sexobjekt eller verkligen vill prata, vad är det som händer?

Killarna är antagligen så jävla säkra att det är det som gör dig lite osäker?
För dom vill knulla dig, inga krusiduller eller maktspel. Penis- Vagina- nu kör vi.
Citera
2014-11-03, 11:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av No.Pain.No.Gain
Varför skulle den inte kunna vara fejkad?

Självklart är den fejkad.
Citera
2014-11-03, 11:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mainstreaminfluent
De flesta av er tror på fullaste allvar att sådana saker är ovanligt i Sverige?

Jag vet att det är ovanligt/inte inträffar. Till skillnad från dig och dom flesta andra idag så går jag inte med näsan i mobilen när jag är ute, så jag ser faktiskt vad som händer.
Och det som visas på filmen händer inte.
Citera
2014-11-03, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJoh
Jag vet att det är ovanligt/inte inträffar. Till skillnad från dig och dom flesta andra idag så går jag inte med näsan i mobilen när jag är ute, så jag ser faktiskt vad som händer.
Och det som visas på filmen händer inte.

Så du ser vad som händer i de där områdena i New York? Troligt, Anders.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in