2014-11-03, 11:03
Medlem
Scaevolas avatar
Enda anledningen till att jag lyckades lära mig höger och vänster är att jag har ett ärr på högerarmen, det måste jag tänka på varje gång jag ska svänga och dylikt, annars kan jag det inte.
Citera
2014-11-03, 11:07
Medlem
Pendeks avatar
Jag vet inte hur man använder ett busskort. Jag har ett men jag använder aldrig det. I stället betalar jag alltid en enkelbiljett...
Citera
2014-11-03, 11:13
Medlem
Doktordonkas avatar
Nu vet jag inte om det räknas som en kunskapslucka, men antagligen:
Jag kan inget om sport. Kan knappt några lag, vinster, enskilda idrottsmän, os. Och så vidare. Noll koll på sport. Dock brukar man kunna komma undan med det.

Något som folk verkar tycka är betydligt värre är att jag kan inget om kändisar, skådisar eller populära låtar de senaste 20 åren eller så. Det kan göra folk väldigt irriterade. Samtidigt kan det vara lite roligt. Mitt ex höll på att tappa hakan nån gång när hon skulle titta på "skavlan" och nån som jag tror hette Jay-Z var med. Jag utbrast "hur fasen kan de ha med nån no-name i programmet"? Aldrig hört talas om karln.
Citera
2014-11-03, 11:46
Medlem
Väderstreck är totalt lmöjligt ju!
Att lära sig om solen går upp i öst eller väst, lyckas alltid bli fel.

Multifikationstabellen är game over.

Det värsta dock är att grammatik, jag kan det då jag läser och skriver mkt men att lära sig definitionen på verb, adjektiv etc är ba glömma
Citera
2014-11-03, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
Nu vet jag inte om det räknas som en kunskapslucka, men antagligen:
Jag kan inget om sport. Kan knappt några lag, vinster, enskilda idrottsmän, os. Och så vidare. Noll koll på sport. Dock brukar man kunna komma undan med det.

Något som folk verkar tycka är betydligt värre är att jag kan inget om kändisar, skådisar eller populära låtar de senaste 20 åren eller så. Det kan göra folk väldigt irriterade. Samtidigt kan det vara lite roligt. Mitt ex höll på att tappa hakan nån gång när hon skulle titta på "skavlan" och nån som jag tror hette Jay-Z var med. Jag utbrast "hur fasen kan de ha med nån no-name i programmet"? Aldrig hört talas om karln.
Exakt likadan, det om kändisar. Fattar inte folk som kör typ "aa du vet han som var huvudskådisen i filmen x?". Nej jag vet inte, inte ens om du nämndr hans/hennes namn vet jag.
Totalt ointressant. Folk blir skitirriterade på det
Citera
2014-11-03, 12:20
Medlem
Busstations avatar
Kan peka ut nästan alla länder i världen och de flesta delstater i USA på en karta men kan inte peka ut mer än kanske fem landskap på en Sverigekarta.

Har också världens sämsta lokalsinne och kan köra fel och ta av vid fel avfart i områden jag kört vid i flera år.
Citera
2014-11-03, 12:23
Medlem
Busstations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pendek
Jag vet inte hur man använder ett busskort. Jag har ett men jag använder aldrig det. I stället betalar jag alltid en enkelbiljett...

Det här är ju bara konstigt. Vad är det du inte förstår mer specifikt?

Steg ett - Du väntar på bussen på en busstation.

Steg två - Du väntar på att dörrarna öppnar sig

Steg tre - Du hälsar på busschauffören alternativt hoppar till steg fyra

Steg fyra - Du stoppar ner kortet i kortläsaren

Steg fem - Du tar upp kortet ur läsaren

Steg sex - Du går och sätter dig på bussen vid en lämplig plats

Steg sju - Du går av bussen på den plats du ville åka till.
Citera
2014-11-03, 12:30
Medlem
Busstations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Har alltid svårt att skilja på större än och mindre än tecken. <>

Tänk att sidan där tecknet är störst visar det största talet (eller vad man nu har för något)

Exempelvis 10>9

Gapet, dvs den sida tecknet är störst visar den sida som är störst.
Citera
2014-11-03, 12:40
Avslutad
Antal dagar på månaderna kan jag inte.
Citera
2014-11-03, 12:49
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Kan peka ut nästan alla länder i världen och de flesta delstater i USA på en karta men kan inte peka ut mer än kanske fem landskap på en Sverigekarta.
Tror det är så för många då Sveriges geografi inte får så stort utrymme i skolan. Jag kan också peka ut fler länder än vad jag kan landskap.
Citera
2014-11-03, 12:49
Medlem
Tar alltid fel på höger och vänster. Lär mig aldrig vad som är babord/styrbord eller vad som är akteröver eller för över trots jag är uppväxt ute på skärgården
Citera
2014-11-03, 12:56
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Det här är ju bara konstigt. Vad är det du inte förstår mer specifikt?

Steg ett - Du väntar på bussen på en busstation.

Steg två - Du väntar på att dörrarna öppnar sig

Steg tre - Du hälsar på busschauffören alternativt hoppar till steg fyra

Steg fyra - Du stoppar ner kortet i kortläsaren

Steg fem - Du tar upp kortet ur läsaren

Steg sex - Du går och sätter dig på bussen vid en lämplig plats

Steg sju - Du går av bussen på den plats du ville åka till.

Tråden är inte för att fylla folks kunskapsluckor, men om du ändå ska göra det bör du lämna öppet för att alla bussbolag i landet inte har samma kortrutiner som du har. En kommun där jag åker en hel del har faktiskt rätt komplicerade rutiner med olika kortläsare för olika typer av kort. Dessutom finns det olika 'biljettprodukter' och man måste meddela chauffören vilken man använder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in