Citat:
Ursprungligen postat av
bombacci
Jag har "backat upp" min kritik mot vederbördande. Vad är ditt motargument? Väntar med spänning här. ska du komma med något filosofiskt eller genusvetenskapligt argument som slår mig med häpnad? Väntar och väntar men det tycks aldrig komma.
Japp, du backade upp det lite senare. Men jag undrar fortfarande om det är det är just det du menar med att jag försvarar psykologen, men då du knappt verkar läskunnig börjar jag ge upp hoppet om ett svar.
Jag kan inte uttala mig så speciellt mycket om intervjun. I Aftonbladet står det knappt någonting. Vissa frågor har ställts om huruvida Robin har tänkt över allt ordentligt och är beredd på eventuella problem. Det är i mitt tycke helt relevanta frågor. Vidare säger psykologen att hon är osäker på Robins mentala hälsa. Det behöver inte med nödvändighet vara kopplat till fördomar om transsexualitet, utan det kan helt enkelt vara så att psykologen bedömde Robin som psykiskt labil, oavsett vad orsaken var.
Men utan att läsa hela utvärderingen ser jag inte riktigt hur man ska kunna komma vidare.