2014-11-02, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av penkapappa
Tror du på det där skitsnacket själv eller?

En feg man som inte klarar att beskydda en liten tjej från en kvinna? Skulle han inte kunna ta emot i värsta fall en smäll med brödkavel på armarna och sen avväpna henne och stoppa upp kaveln i henne?

Många människor hade lagt sig i och gärna dött i kuppen än att låta ett litet barn bli misshandlad till döds.

Både mannen och kvinnan bör sättas i fängelse. I fängelse där resten av de intagna kommer läxa upp dom var och varannan dag.

Men i patetiska länder så får såna människor något år och sen släpps fria.

Svar på din fråga är: nej, det tror jag inte.

Men när alla ljuger och helvetesparet har städat upp efter sig - och filmat dessutom.
Hur ska man förhålla sig till denna familj, som utåt sett uppenbarligen har lyckats hålla upp fasaden tills valborgsmässoafton?
Citera
2014-11-02, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Medlemmen Silverte hade läst i lokaltidningen att Rami i förhöret sagt att Yara och Amani bråkade mycket men han ville inte lägga sig i då han ansåg det var en kvinnosak.

(FB) 8-årig flicka misstänkt mördad i Karlskrona

Förtydligande: Jag läste det inte som att Rami då pratade om mordkvällen utan att bråk mellan A och Yara förekom ofta... Vi får väl mer om detta när Fup kommer
Citera
2014-11-02, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zicksack
Det ligger en hel del i det du nämner. Tror också att det var M som sprang till skolan, med föräldrarna på Skype, för att rentvå sig själv!
En annan tanke, om M jagar runt o misshandlar Yara i lägenheten, varför sökte hon inte skydd hos Rami?
Eller gjorde hon det och han brydde sig inte där han satt framför datorn..

Fly till R för skydd? Knappast, det var ju han som slog hårdats
Citera
2014-11-02, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Men då kommer ju det här med hans roll som vårdnadshavare in i bilden. Han hade en skyldighet att beskydda Yara.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Fly till R för skydd? Knappast, det var ju han som slog hårdats

Ja, vi har Yara som har berättat för en kompis. Det finns ingen anledning att ifrågasätta Yaras trovärdighet, om det lilla hon själv berättat.
Citera
2014-11-02, 13:36
Medlem
Titianas avatar
två olika sätt att "uppfostra" på...vad säger detta om "fostraren"

1. Banka ungen med kavel
2. Fimpa cigaretter på/under unges fötter

1. Frustration?
2. Sadism?
Citera
2014-11-02, 13:38
Medlem
Jag ställer mig frågan "Hur i helvete tänkte han (Rami) dåtid och nutid om han tror att han ska frikännas från denna fruktansvärda bestialiska behandling av ett litet barn?"
Citera
2014-11-02, 13:38
Medlem
Jag har funderat mer på barnen, har pojkarna haft kontakt med BVC, blivit vaccinerade, blivit omskurna? Har svårt att tro att man kan ha småbarn i Sverige utan att ha kontakt med sjukvård eller förebyggande.
Om de inte gått på kontroller så kan det ligga oupptäckta syn- eller hörselfel bakom att de var så besvärliga att ha omkring sig som Amani påstod. Men det kan ju även bero på understimulering. Jag vet att det finns fall där BVC-personal ser till att barn får vistas ett par timmar om dagen på dagis fast föräldrarna inte arbetar. för barnens skull, för att begränsa vanvård av otillräckliga föräldrar. Men BVC är inte obligatoriskt, så den här familjen kanske inte har utsatt sig för insyn därifrån.

Yaras kontakt med skolsköterskan var ytlig, om jag minns rätt, det stod lite om det i den s k externutredningen, men hennes föräldrar eller förordnad vårdnadshavare tycks inte heller ha gjort något för att hon skulle få vård för de traumatiska krigsupplevelserna som de säger var orsaken till att hon skickades hit. Vet inte om läkarundersökning och/eller vaccinationer ingår "i paketet" när ensamma barn kommer hit, eller om släkten antas klara det på egen hand.

OT, allt detta egentligen, själva brottet är det som ska diskuteras, jag vet, men när det gäller ett barn så är det många omständigheter kring familjen man funderar på. I det här fallet tror jag det hade betydelse att familjen levde väldigt isolerat.
Citera
2014-11-02, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Jag ställer mig frågan "Hur i helvete tänkte han (Rami) dåtid och nutid om han tror att han ska frikännas från denna fruktansvärda bestialiska behandling av ett litet barn?"

...om han inte på ngt sätt kanske med hjälp av släkt och vänner kan visa hur kärringen isådanafall har behandlat honom.
Blomvattnaren är ju inne på detta spår och jämför det med det omvända dvs mannen slår hela familjen och kvinnan vågar inte skydda sina barn.
Men då måste han ge en förklaring på hennes anmälan av honom och på ngt sätt visa på hur han har lidit under deras äktenskap.
Kanske också svara på frågan varför han gav sig efter henne från Pakestina när hon redan kommit till Sverige?
Citera
2014-11-02, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana

1. Banka ungen med kavel

1. Frustration?
2. Sadism?
I vart fall gravt empatistörda.
Citera
2014-11-02, 14:01
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverte
Förtydligande: Jag läste det inte som att Rami då pratade om mordkvällen utan att bråk mellan A och Yara förekom ofta... Vi får väl mer om detta när Fup kommer

Ja, jag förstod det men tycker det är ett viktigt uttalande. Man kan tolka det så att han skyller på Madi för annan, tidigare misshandel. Han vet ju inget, han vill inte lägga sej i kvinnosaker.

Han kanske inte la sej i att hon blev ihjälslagen heller? En kvinnosak bara.
Personligen tror jag att han både vetat om och själv misshandlat Yara.
Citera
2014-11-02, 14:09
Medlem
Titianas avatar
Citat:

1. Banka ungen med kavel

1. Frustration?
2. Sadism?

Rami som den oskyldigt utsatta mannen...som var livrädd för frun...och som torterar sitt syskonbarn
Citera
2014-11-02, 14:17
Medlem
Citat:
Rami som den oskyldigt utsatta mannen...som var livrädd för frun...och som torterar sitt syskonbarn
Brännmärken nämns 23/10 i Expressen
"Chockade insåg ambulanspersonalen att Yara var “blåslagen” över hela kroppen, enligt ett förhör. Senare såg en läkare brännmärken på Yaras kropp."
Därefter har det framgått i någon tidning att en skolkamrat hört Yara säga att han hade fimpat på/under hennes fötter.
Vi får se om brännmärkenas placering stämmer med det skolkamraten har berättat.
Om det är sant så är det en gärningsman som inte bara kan drabbas av vansinnesraseri, utan också mer kallsinnig och beräknande grymhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in