Citat:
Ursprungligen postat av
stril
Min styrka är att dölja mina svaga sidor.. Dra en parallell med något man nischat sig i och sedan fördjupa diskussionen vidare där.

Story of my life. Jag sitter på en obehaglig kombination av god intelligens samt dålig allmänbildning. Det verkar helt enkelt omöjligt för mig att minnas saker som jag, i ärlighetens namn, skiter i. Tex alla turer kring de stora världskrigen, aktuella konflikter, vem som vann VM/SM i hockey, fotboll, etc.
Ibland försöker jag fylla luckorna genom att utbilda mig själv genom wikipedia men 3 veckor senare är informationen raderad från min hjärna. Däremot har jag inga problem att minnas komplexa saker kring mitt arbete då detta är en nödvändighet för min överlevnad, eller sånt jag är genuint intresserad av.
Jag har dock insett att de flesta har sin "nisch" och styr in diskussionen till detta för att verka pålästa. En person som är intresserad av politik kan tex uppmuntra till diskussion kring politik i en grupp, vilket får tex mig att känna mig "utanför" och dum. Saken är dock den att den personen förmodligen gör detta för att slippa utsättas för diskussion kring något han är dålig på.