2014-11-04, 14:44
Medlem
Ghennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BreakingBad
Kan absolut ingenting om sport. Spelar ingen roll om det pratas om fotboll, hockey eller något annat - jag kan absolut nada. Vet inte var senaste VM har varit, vem som vunnit dessa, vilka länder som är bra respektive dåliga på olika sporter, vilka spelare som är aktuella eller bra, eller något annat som är relaterat till sport.

Som någon sa innan, Zlatan vet jag vem det är, men jag har ingen aning om vad han gör just nu eller vem han spelar åt.

Har dock klarat mig rätt bra ändå.

Inte jag heller. Som man är det ju meningen att man åtminstone skall veta vad off-side är för någonting, men jag har absolut ingen aning.
Citera
2014-11-04, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vaniljsmak
GUYS!! Jag har ett galet bra tips för att ni ska lära er AM och PM. Tänk på Rebecca Blacks låt Friday: "7 AM waking up in the morning..."
Jag brukar bara tänka att dagen såväl som alfabetet börjar med A.
Citera
2014-11-04, 15:37
Medlem
gurka96cools avatar
Hade i likhet med PH-Calle antagligen satt bäckenbenet i halsen.
Har svårt för frijazz.
Citera
2014-11-04, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Jag brukar bara tänka att dagen såväl som alfabetet börjar med A.
Jag brukade tänka att PM betydde "Post Meridiem", alltså "Post" som i efter. Efter ett par veckor/månader så satt det som sten.

Just nu så har jag problem med att komma ihåg namn, lagom roligt att ha arbetskamrater sen tre år som man knappt kommer ihåg vad de heter.
Citera
2014-11-04, 16:46
Medlem
Incipios avatar
Jag fattar inte adjektiv, plural och liknande. Grammatik är något jag alltid haft problem med.
Citera
2014-11-04, 17:42
Medlem
brattalattas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaxium
Kriget är i egentlig mening inte vunnet. Eftersom det inte undertecknades något fredsfördrag pågår formellt kriget fortfarande.

Kan det vara därför jag är så trögfattad? Nåväl, i så fall har man ju fått svar på varför jag har den kunskapsluckan.
Citera
2014-11-04, 18:39
Medlem
- Kan inte alfabetet från a till ö utan att sjunga den där lågstadiesången i huvudet Bävar inför min kommande USA-tripp på motorcykel; om man blir stoppad för nykterhetskoll och måste rabbla skiten baklänges och på engelska dessutom...

- Visste inte för fem öre vad kontering betydde förrän efter tre månader på mitt första ekonomijobb... Fem och ett halvt år på en av Sveriges största handelshögskolor med en master i ekonomi och en helvetes massa redovisningskurser; och så mycket lärde man sig

- Geometri är för mig ett mysterium. Kan läsa kartor galant; men ska jag börja räkna ut arealer och volymer går det inte bra.
Citera
2014-11-04, 19:36
Medlem
JokkMokks avatar
Jag kan inte ett skvatt om kemi.
Citera
2014-11-04, 19:42
Medlem
ItsNeverLupuss avatar
Svensk geografi [och historia] är min akilleshäl... Detta är litet ironiskt då jag inte har några problem med övriga världens länder.
Citera
2014-11-04, 19:51
Medlem
vaginaholics avatar
Kommer ha ett evigt problem med vilken månad av juli och juni kommer först, måste sjunga den där månadslåten för att placera dem.
Citera
2014-11-04, 19:56
Medlem
Kan inte multiplikationstabellen och är dålig på matte. Kan inte uppskatta hur mycket man kan köpa för tex. 20 euro.

Vet typ inte vad akier och fonder och konjukturer o sånt är för något.

Är dålig på finska men bor i finland.

Vet INGET om datorspel o andra spel.

Jaa glömde att jag e SKIT på att räkna växelpengar.
Senast redigerad av maximinus 2014-11-04 kl. 20:02.
Citera
2014-11-05, 00:24
Medlem
moriaxs avatar
Har fan noll i lokalsinne när jag ska köra bil. Kan köra samma sträcka 1000 gånger, och visst jag känner igen mig längst med vägen, men skulle någon fråga vilka orter jag passerat eller i vilken ordning, hur långt det är emellan dom etc har jag ingen aning.

Hänger starkt ihop med dålig geografikunskap. Ska man köra långt någon gång som typ 20 mil genom landet så brukar man få hör typ: "jo, du kör E4an till Skövde, svänger mot Arvika sedan tar du avfarten mot Nyköping och kör på tills du kommer till rondellen i Arboga där tar du...etc etc" Jag har fan aldrig fått ut något vettigt av en sådan diskussion.

GPSen i mobilen har gjort mitt liv så mycket enklare. Jag kan inte ta mig någonstans utan den numera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in