2014-11-02, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreddeD
Polisen har ju gripit två stycken. Återstår att se om det är dom rätta men om dom har gripit folk redan så vill man ju tro att dom har haft nått att gå på.

Missat att uppdatera mig, sorry!

Då kanske vi kan utgå från att detta är ett vanligt fyllebråk som urartat?

Vad för människor brukar vistas på denna krog "Kalles"?
Citera
2014-11-02, 10:45
Medlem
Lustitias avatar
Det var tatueringsmässa på Kalles i helgen så stället var förmodligen fullt med folk. Min spontana tanke är att det handlar om att försöka driva in pengar för knark. Hursomhelst så kan man tycka att ett flertal från Kalles borde ha sett något då det är precis mitt emot. Men å andra sidan är det säkert ganska mörkt där det hände vid den tidpunkten.
Citera
2014-11-02, 10:51
Moderator
KomissarieBecks avatar
Då skall vi se om vi kommer någon vart i tråden.

BO: Man 27 år gammal.

MGM 1 Man 24 år gammal.

MGM 2 Man 23 år gammal.

Det två MGM är anhållna på sannolika skäl misstänkta för dråp alternativt mord

Dags att vi får fram lite namn............
Citera
2014-11-02, 10:54
Medlem
FatPPLrHrdrTkidnaps avatar
Aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19791375.ab
Citera
2014-11-02, 10:54
Medlem
budadis avatar
Stört. Lär ju finnas en hel bunt med vittnen kan man tycka. Mördad på Piteås typ mest trafikerade plats, det är väl ingenting man förväntar sig.

Ryktet går iaf vilka två som är gm, men jag tänker inte bidra till ryktesspridning på flashback då det hastigt och lustigt kan vara några andra.

Det är nog gode låga odds på att namnen dyker upp här det här dygnet.
Citera
2014-11-02, 11:01
Medlem
Kom igen FB detektiver, börja riva i era kontakter i Piteå, klart det måste snackas på byn om vem eller vilka det handlar om!
Citera
2014-11-02, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Då skall vi se om vi kommer någon vart i tråden.

BO: Man 27 år gammal.

MGM 1 Man 24 år gammal.

MGM 2 Man 23 år gammal.

Det två MGM är anhållna på sannolika skäl misstänkta för dråp alternativt mord

Dags att vi får fram lite namn............

Nu är det iofs endast två månader kvar på året, för att kunna ringa in åldern ännu bättre, men Polisen uppger födelseår 90 och 91 för de två MGM.
Citera
2014-11-02, 11:17
Medlem
watsups avatar
Vem skär halsen av någon i en krogfight? Det måste varit djupt personligt dvs att förövarna kände bo eller att bo gjort något allvarligt under kvällen. Skär man mot halsen så gör man ju det för att döda.
Citera
2014-11-02, 11:18
Medlem
Ingen som vet något om namnet på BO?

Har hört rykten om vilka GM är men vill inte lägga ut namn då det kan bli häxjakt i liten stad om det är fel.

Kan säga att jag vet själv att den GM som är född 91 är tidigare känd av polisen om det är han som ryktet säger. Ingen pundare vad jag vet men lite av en värsting.
Citera
2014-11-02, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av watsup
Vem skär halsen av någon i en krogfight? Det måste varit djupt personligt dvs att förövarna kände bo eller att bo gjort något allvarligt under kvällen. Skär man mot halsen så gör man ju det för att döda.

Konstigare saker har ju inträffat, man kan ju givetvis bara spekulera i motivet. Kan ha vart ett fyllebråk som gått överstyr, kan ha handlat om skulder, kan ha handlat om kvinnor. Vore dock intressant att få fram några namn på vilka de misstänkta är.
Citera
2014-11-02, 11:22
Medlem
Lustitias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tehwhat
Ingen som vet något om namnet på BO?

Har hört rykten om vilka GM är men vill inte lägga ut namn då det kan bli häxjakt i liten stad om det är fel.

Kan säga att jag vet själv att den GM som är född 91 är tidigare känd av polisen om det är han som ryktet säger. Ingen pundare vad jag vet men lite av en värsting.

Är det Pitebor alltså? Får en känsla av att BO ej är det...
Citera
2014-11-02, 11:31
Medlem
zBr9s avatar
Har hört namnet R*b*n S********, som BO.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in