2014-11-02, 06:32
Medlem
macdress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dr-snuggle
”mycket grovt brott har inträffat utomhus."

hittat blodspår?
varit i någon pundarlägenhet med benso och alkohol som har nämns tidigare?
Det låter som en impuls handling. det känns som de troligvis redan vet vem gärningsmannen är
om inte så bör det inte kunna veta att det har skett inomhus

Kan varit på en fest men då kommer någon vanlig person kliva fram när polisen pressar dem
För att man brukar inte komma undan från en fest med en knivskurning för att någon av festdeltagarna måste ju ha sett kniven eller blodet eller vem som sticker efter första människan ser blod i hela sin lägenhet

Nä. gärningsmannen må va på flykt men jag tror polisen har koll på Identiteten.

//Snuggle

Skrev du fel eller vart står det inomhus? Jag gissar att bråket uppstått utomhus och han blivit dödad där han låg, alltså utanför Kalles. Vet inte om du har varit på brottsplatsen men det är fruktansvärt centralt och att börja släpa med en död kropp från en lägenhet ut dit är uteblivet.
Citera
2014-11-02, 06:37
Medlem
dr-snuggles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macdres
Skrev du fel eller vart står det inomhus? Jag gissar att bråket uppstått utomhus och han blivit dödad där han låg, alltså utanför Kalles. Vet inte om du har varit på brottsplatsen men det är fruktansvärt centralt och att börja släpa med en död kropp från en lägenhet ut dit är uteblivet.

Står i aftonbladets artikel
Citera
2014-11-02, 06:44
Medlem
macdress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dr-snuggle
Står i aftonbladets artikel

Det får du gärna länka och citera..
Citera
2014-11-02, 07:03
Medlem
dr-snuggles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macdres
Det får du gärna länka och citera..

Nvm jag är trött på morgonen jag läste fel

Men om det har skett ute så kan det ju vara utan identitet på gärningsmannen. men det känns som man bör hitta honom, någon som har knivmördat någon så öppet är så oplanerlig människa vilket gör att han kommer göra misstag. men kan tänka mig att polisen är sjukt less att behöva ta hand om dråp liksom polisen ser ju hellre att det blir några slag med nävar emellan än att någon ska dö
Visar det sig att personen var drogpåverkad kommer det bara öka hatet mot konsumenter av andra substanser än de lagliga.

Alltid tråkigt när någon dör men gärningsmannen kommer förmodligen bli hittad inom snar framtid

//Snuggle
Senast redigerad av dr-snuggle 2014-11-02 kl. 07:06.
Citera
2014-11-02, 07:35
Medlem
Ratis avatar
Jag hittar ingen info om att det ska handla om ett mord? En knivskuren person men ingen tidning som skriver att personen skulle vara död.
Citera
2014-11-02, 08:06
Avslutad
Tänk att GM kan ha varit utklädd vid dådet. Då vore det bra om polisen jämför bilder från ev övervakningskameror med mingelbilderna som har tagits(om krogarna där uppe tar sådana).
Citera
2014-11-02, 08:24
Medlem
fr0d0s avatar
http://polisen.se/Norrbotten/Aktuellt/Handelser/Norrbotten/2014-11-02-0125-Ovrigt-Pitea/

"Uppdatering 2:

Polisen har under natten gripit två män misstänkta för det brott som skett i Piteå under natten. Männen är födda 1990 respektive 1991. Kriminaltekniker från Umeå samt från Luleå är på plats och jobbar med ärendet. "
Citera
2014-11-02, 09:04
Medlem
Denna kamera måste ju ha fångat dådet (i mitten av bilden längst upp): https://www.pitea.se/press/Webbkamera/Stadsberget-Webbkamera/#.VFXkk_mG8as

Dock så var det väl för mörkt för att se något...
Citera
2014-11-02, 09:27
Medlem
http://www.pitea-tidningen.se/nyheter/pitea/tva-gripna-for-knivskarning-8847989.aspx
Citera
2014-11-02, 09:32
Medlem
Utbuads avatar
En person död

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=98&artikel=6007319
Citera
2014-11-02, 10:02
Medlem
Vem är BO? Nån som vet?
Citera
2014-11-02, 10:35
Medlem
FreddeDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AzorAhai
Så samhället ser ut idag tyvärr, kan garantera dig att fler än du anar har ett eller flera farliga föremål på sig ute på stan.

Undrar om man får tag i GM, tänker att det varit halloween och om GM varit maskerad. Halloween känns som en perfekt högtid för brott. Mörkt som fan ute och och det väcker inte misstankar med förklädnader.

Polisen har ju gripit två stycken. Återstår att se om det är dom rätta men om dom har gripit folk redan så vill man ju tro att dom har haft nått att gå på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in