Resultat: .
0%
röster
2014-10-28, 17:22
Medlem
motvalls avatar
Något för oss att söka, Flashbacks inoffociella Bayern-Fan Club? 500 liter bira vore inte helt fel!
http://www.tz.de/sport/fc-bayern/fan-aktion-fc-bayern-fanclubs-gewinnt-eine-party-paulaner-4142526.html
Citera
2014-10-28, 17:57
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Ett par frågor till Bayernfansen angående artikeln i lögnbladet idag. Den refererar till en intervju Mandzukic har gjort i kroatisk media.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/tyskland/article19767129.ab

Jag följer inte Bayern nära men vid en snabb flukt på statistiken från de två säsongerna framstår detta som något Kristopher Karlsson fantiserat ihop.

20012-13 med Heynckes

Matcher 40 av 54 möjliga (74%)
Minuter 2831 av 4860 (58%)
Minuter per match 70

2013-14 med Guardiola

Matcher 48 av 56 möjliga (86%)
Minuter 3313 av 5040 (66%)
Minuter per Match 69

Frågan 1 är alltså, ljuger statistiken eller är detta ytterligare ett bevis på de totalt obefintliga research som numera bedrivs på lögnbladet?

Fråga 2 är ifall Mandzukic är bitter för att han blev dumpad av Bayern och ger Guardiola skulden för detta eller om det stämmer att han blev pissad på av klubben och Guardiola?

Relevant för ämnet huruvida Pep är bra eller inte. Mastodontish gjorde nyss en kort recension av Pep Confindential:
(FB) TYSK FOTBOLL - Från BL och landslag till Oberliga
(FB) TYSK FOTBOLL - Från BL och landslag till Oberliga
Citera
2014-10-29, 07:27
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
1. Numbers speak louder than words och det är ett ytterligare bevis på att allt färre journalister hinner/bryr sig om att kolla fakta.

2. Mandzukic är säkert bitter, för att han insåg att Lewandowski är en mer mångsidig targetspelare än han är själv och därför mer uppskattad av Pep. Sedan är det min uppfattning att bänkandet av Mandzukic har disciplinära grunder pss. som konflikten med Zlatan berodde på att spelare och tränare hade olika uppfattning.

Oavsett vilket så har tränaren, och framför allt, Pep rätt, även om han har fel och har visat att han inte tolererar spelare som offentligt visar sitt missnöje mot honom.

Kan tycka att det var lite småtaskigt att bänka Mandzukic mot slutet av säsongen, det borde gå att få en liten slant - typ 1 MEUR - till för en skyttekung. Att sälja honom när Lewy är på väg in utan att kosta några transferpengar är både ekonomiskt och sportligt korrekt.

Edit: Mandzukic kostade 13 MEUR och såldes för 22 MEUR. Han gjorde 15 BL-mål 2012/13 och 18 mål 2013/14, med 70 resp. 69 minuter/match, 3 CL-mål vardera säsong.

Jag gillade Mandzukic men som du skriver detta om han nu har sagt detta(enligt Kroater i Tyskland så är det en felöversättning från den Kroatiska tidningen där intervjun kommer ifrån) känns bara som att han är bitter.

"Citat från en som läst orginalet"

diese passagen sind nicht in dem orginal interview enthalten, woher stammen sie also? lasst mich raten, erfunden? eine englische übersetzung des orginalen artikels aus der kroatischen zeitung ist auf reddit zu finden (wer googln kann..) kein wort verliert mandzu dort über pep. tja, und nun?

Det blev en riktigt bra tid honom i alla fall många mål och bra betalt vid försäljning.

Han kanske och pippade med Schweinis före detta fru som blev Gomez fall i klubben.
Citera
2014-10-29, 07:28
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Något för oss att söka, Flashbacks inoffociella Bayern-Fan Club? 500 liter bira vore inte helt fel!
http://www.tz.de/sport/fc-bayern/fan-aktion-fc-bayern-fanclubs-gewinnt-eine-party-paulaner-4142526.html

Du din jävel är du inne i mitt huvud och läser mina tankar?
Exakt vad jag tänkte vi startar en FB-FCB klubb.
Citera
2014-10-29, 07:42
Medlem
cyberkalles avatar
Dortmund visade att formen är på god väg igår inför helgens http://en.wikipedia.org/wiki/Der_Klassiker löjligt namn tycker jag ett dåligt försök att härma originalet.

Kul att Immobile tystade kritiken från Kahn.

Två BL-klubbar utslagna Hertha och Hannover ikväll så ser jag ingen möjlighet för någon av topplagen att åka ut.

Kommer HSV stå upp lika bra mot Bayern som dom gjorde i ligan?
Citera
2014-10-29, 08:53
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
...txt...

Han kanske och pippade med Schweinis före detta fru som blev Gomez fall i klubben.

Menar du det? Säker källa? Schweini var officiellt tillsammans (inte gift) med Sarah Brandner 2007-2014 dvs ett år efter att Gomez försvann.

I vilket fall verkar det vara svängdörrar på positionen som nia, det verkar alltid finnas en bättre på väg in. Tycker inte det är stor skillnad på Gomez och Mandzukic, båda lärde sig jobba tillbaka och spela bättre i FCB.

Lewy spelar kanske lite bättre, men jag skulle inte känna något stort handlingsbehov oavsett vilken jag hade i laget.
Citera
2014-10-29, 08:54
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Dortmund visade att formen är på god väg igår inför helgens http://en.wikipedia.org/wiki/Der_Klassiker löjligt namn tycker jag ett dåligt försök att härma originalet.

Tycker, likt dig, att hela "der Klassiker"-grejen man gör av det är löjlig. Förstår dock att DFB försöker att kapitalisera på situationen som råder just nu och försöka skapa något större av det än vad det egentligen är. Sanningen är ju dock att det egentligen inte finns någon så pass djuprotad rivalitet mellan lagen. Nåja.

Pokal levererade på högsta nivå igår. Vi har alltså tappat Mainz, Stuttgart, Paderborn, Augsburg, Schalke, Hertha och Hannover redan. Dynamo har som div III-lag slagit ut Schalke och Bochum, är något speciellt med pokal-nätter på Rudolf-Harbig-Stadion.

Klara lag för åttondel:
Werder (I)
Köln (I)
Dortmund (I)
Aalen (II)
Kaiserslautern (II)
Dresden (III)
Bielefeld (III)
Offenbach (IV)
Citera
2014-10-29, 11:13
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Menar du det? Säker källa? Schweini var officiellt tillsammans (inte gift) med Sarah Brandner 2007-2014 dvs ett år efter att Gomez försvann.

I vilket fall verkar det vara svängdörrar på positionen som nia, det verkar alltid finnas en bättre på väg in. Tycker inte det är stor skillnad på Gomez och Mandzukic, båda lärde sig jobba tillbaka och spela bättre i FCB.

Lewy spelar kanske lite bättre, men jag skulle inte känna något stort handlingsbehov oavsett vilken jag hade i laget.

Inga säkra källor då jag inte vart med men det har varit mycket snack om det lite överallt under en längre tid men jag bara provocerade lite fick känna mig som en hänt i veckan journalist.
Citera
2014-10-29, 16:32
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Inga säkra källor då jag inte vart med men det har varit mycket snack om det lite överallt under en längre tid men jag bara provocerade lite fick känna mig som en hänt i veckan journalist.

Fast det lät inte osannolikt, Gomez är en fager man. Det är nog bäst att lämna den här diskussionen innan motvall rycker ut med bannstrålen...
Citera
2014-10-29, 17:58
Medlem
Arthur.Axmanns avatar
Galet att Dynamo Dresden lyckas ta sig vidare i cupen. Det är även sjukt att Borussia Dortmund gör strålande ifrån sig i Tyska cupen och i Champions League när det går som det går i ligan...
Citera
2014-10-29, 19:47
Medlem
csts avatar
Fick hem Pep Confidential och av det jag har hunnit läsa än så länge verkar den riktigt intressant! Återigen tack för tipset mastodontish!
Citera
2014-10-29, 22:09
Medlem
marc0p0l0s avatar
Skit. Som jag led med Magdeburg. Som ni kanske vet är städerna och lagen Braunschweig - Magdeburg nära vänner, var som upplagt för ett möte mellan oss i kvartsfinalen. Att Leverkusen går vidare är väl på de flesta nivåer och dagar en normalitet, men vilken smärta för Magdeburg. Endast en straff till behövde sättas och så kommer sådana missar. Fotbollen är känslomässigt grym ibland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in