2014-11-01, 15:34
Medlem
j.m-hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Aldrig hört talas om Zlatan?

Jag vet vem Zlatan är, men jag har ingen koll på om han fortfarande spelar, eller om han någonsin har spelat i ett svenskt lag!
Citera
2014-11-01, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av j.m-h
Jag vet vem Zlatan är, men jag har ingen koll på om han fortfarande spelar, eller om han någonsin har spelat i ett svenskt lag!

Förlåt, men det känns lite som att man måste ha levt i en grotta utan någon som helst kontakt med omvärlden i 10 år för att veta så lite om Zlatan. Går ju inte att undvika att få Zlatan upptryckt i ansiktet mer eller mindre varje dag, överallt.
Citera
2014-11-01, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vågaifrågasätta
Jag har svarigheter med vissa delar av Riemann's Hypotes
Jag kan förstå det. Det är ju inte helt självklart. Själv har jag problem med Fermats stora sats som jag ägnat 20 år att försöka leda i bevis.
Citera
2014-11-01, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brattalatta
Det mest pinsamma för mig är att jag inte vet om nazisterna eller de allierade vann andra världskriget. Folk skrattar som fan åt mig när jag berättar det men kan inte hjälpa det, glömmer bort det. Finns det någon sorts diagnos för att man glömmer just en sak som är jävligt simpel men kommer ihåg allt annat?
Kriget är i egentlig mening inte vunnet. Eftersom det inte undertecknades något fredsfördrag pågår formellt kriget fortfarande.
Senast redigerad av kaxium 2014-11-01 kl. 15:58.
Citera
2014-11-01, 16:02
Medlem
Tochtlis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbacck
Jag är i 20-årsåldern och kan rätt mycket om rätt så mycket, men när det kommer till barnkultur så står det helt still. Jag lärde mig nyligen vad Pippis apa hette, hur hästen ser ut och vem Tommy och Annicka är. Kan inte en enda karaktärs namn i Saltkråkan förutom Båtsman (finns han ens med?). Skall påpekas att jag givetvis sett/läst alla dessa historierna som barn, men absolut ingeting av det verkar ha fastnat. Aldrig sett ett helt avsnitt Bert.

Också jävligt dålig på svensk geografi (dock mycket bättre än vissa andra här inne).
Får jag fråga hur fan du kan ha missat det? Född utomlands eller uppvuxen i en grotta?
Citera
2014-11-01, 16:16
Medlem
trickydicks avatar
jag vet inte skillnaden mellan syrianer och syrier. Bryr mig inte heller.

Veckonummer är jag också dålig på, medan tjejen är stensäker. Om jag frågar, När var det vi skulle åka till *****. Så kan hon svara vecka 37.
Citera
2014-11-01, 16:20
Medlem
jomensures avatar
Multiplikationstabellen behöver man inte kunna om man kan multiplicera. Kan heller inte den, men minns att jag redan när det begav sig i lågstadiet att jag var irriterad över hur mycket fokus det las på multiplikationstabellen istället för på multiplikation.

Vet i princip inte vad en enda stad ligger i Sverige förutom de tre största och ett par till, landskap och län är jag också enormt dålig på (och vet inte skillnaden mellan de båda utan att googla), och floder och sånt kan jag ingen. (Men att navigera är jag duktig på)

Veckor som ovan nämner är jag också värdelös på, när jag fråga om någon tidspunkt och jag får svaret i form av veckonummer står jag bara som ett frågetecken. Vecka.nu är räddningen, sen räknar jag långsamt på datorkalendern vecka för vecka. Kommer nog aldrig lära mig detta förrän veckor integreras i Windowskalendern.
Senast redigerad av jomensure 2014-11-01 kl. 16:24.
Citera
2014-11-01, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VonFanderblad
Dock värt att poängtera att Malmö är Tredje Rikets största stad. http://youtu.be/0djLA8bCiT0

Hohoho, nu skrockar jag gott.

Jag bor i en stad med mindre än 50000 invånare, och jag har bott här i nästan hela mitt liv, men det händer ibland att jag nästan går vilse mitt i centrum för att jag svänger av på ställen jag inte brukar.
Citera
2014-11-01, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tochtli
Får jag fråga hur fan du kan ha missat det? Född utomlands eller uppvuxen i en grotta?

Den förtjänade jag!

Nej men jag läste de mycket när jag var barn och såg alla filmer, det har bara inte fastnat. Knappast heller så att man blir påmind om vad Maddickens mamma heter i vardagen heller.
Citera
2014-11-01, 16:31
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Är du hög?
Nej? Vadårå?
Citera
2014-11-01, 16:33
Medlem
tlcswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
jag vet inte skillnaden mellan syrianer och syrier. Bryr mig inte heller.

Veckonummer är jag också dålig på, medan tjejen är stensäker. Om jag frågar, När var det vi skulle åka till *****. Så kan hon svara vecka 37.

Om du snabbt vill räkna ut ungefär vilken vecka det är.
Ta månaden 11, november. Ta månad 11 gånger 4, eftersom det är ungefär 4 veckor i varje månad.

Det vill säga; 4x11 = just nu är det vecka 44.

Har kommit på det själv.
Senast redigerad av tlcswe 2014-11-01 kl. 16:38.
Citera
2014-11-01, 16:35
Medlem
Swe1227s avatar
Jag är urdålig på film, speciellt nya filmer. Sylvester stallone är den enda skådespelare jag kommer på på rak arm just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in