2014-11-01, 11:18
Medlem
vågaifrågasättas avatar
Jag har svarigheter med vissa delar av Riemann's Hypotes
Citera
2014-11-01, 11:26
Medlem
hanklennarts avatar
sveriges landskap och geografi i övrigt är nog min största lucka.
Citera
2014-11-01, 11:42
Medlem
dxdts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studioworks
Inte riktigt så tror jag.
Elektroner är partiklar utan massa. Den är inget mer än en position i rummet och kan alltså inte spinna. Ingen vet varför permanentmagneter är magnetiska, det kanske är magi 😋

Har man inte koll ska man kanske inte försöka lära andra folk. Elektronen har en massa på ~511 keV och halvtaligt spinn.
Citera
2014-11-01, 12:14
Medlem
ascHacks avatar
Har förmodligen Sveriges sämsta hörförståelse. I nationella proven kunde jag inte återberätta något efter att ha lyssnat på en berättelse trots att jag var extremt fokuserad, medan andra kunde rita samtidigt och ändå hänga med i allt.

Förstår inte hur man kan gå iväg och borsta tänderna. Jag kan bara hänga över vasken och dregla ut tandkräm.

Kan ingenting om ekonomi, vet bara att jag har pengar på ett konto som jag håller koll på via automaten och kontoutdrag.

Undviker att handla grönsaker för att jag inte vet hur man betalar för dom. Ska man lägga löken på bandet eller ska man väga den innan?
Citera
2014-11-01, 12:19
Medlem
Emphyrias avatar
Som många andra suger jag på multiplikationstabellen och matte i allmänhet. Har trauman från lågstadiet när vi tvingades ha prov på alla tabellerna, min stackars far satt och pluggade med mig varje dag i flera veckor. Proven klarade jag med nöd och näppe (fick ta om några gånger) men kan fortfarande inte en enda tabell idag.

Sen studerar jag språk sedan några år tillbaka på universitetet, men kom knappt igenom grammatikkurserna i alla de fyra språk jag läser. Grammatik är det värsta som finns.
Citera
2014-11-01, 12:38
Medlem
Dålig på att prata engelska men läser gärna böcker på engelska och skriver också dagligen på engelska och lyssnar på musik på engelska.
Citera
2014-11-01, 13:00
Medlem
inneskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascHack
Undviker att handla grönsaker för att jag inte vet hur man betalar för dom. Ska man lägga löken på bandet eller ska man väga den innan?

Här det ju bara du som är fånig. Lägg dom på bandet och se vad som händer. Om du gör fel tar den i kassan fram sitt hagelgevär och skjuter huvudet av dig.
Citera
2014-11-01, 13:04
Medlem
Knasibass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascHack
Har du aldrig köpt lösgodis heller då? Kassörskan väger det ju.

Har postat förut men kom på en grej till jag aldrig kunnat; blåsa tuggummibubblor.
Citera
2014-11-01, 13:11
Medlem
docktorhexs avatar
Kan inget om fotboll och vet att nått är offside men inte varför??? lika med hockey :P och icing eller vad fan det stavas
Citera
2014-11-01, 13:13
Medlem
docktorhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Vet ingenting om Israel- och Palestina-konflikten. Osaker pa vad Gaza, Hamas, etc. ar for nagonting. Ingen aning vem man ska sympatisera med (tror dock Israel).

Ingen koll heller pa vad som pagick (pagar?) i Syrien.

Samma här och alla krig och skit som vart..... totalt ointresserad av det som varit....
Citera
2014-11-01, 13:24
Medlem
behindthewheels avatar
Något jag alltid och fortfarande skäms över är hur dålig jag är på matematik..
Jag kan fysik, historia, biologi, ekonomi etc. men just matte är jag sämst på
Citera
2014-11-01, 13:49
Medlem
Mattelols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DowtonAbbey
Dålig på att prata engelska men läser gärna böcker på engelska och skriver också dagligen på engelska och lyssnar på musik på engelska.

Jag tycker snarare den insikten är beundransvärd och inte beklaglig. Du beskriver i princip gemene svenskens språkkunskaper, den enda skillnaden är att du förstår att kunna tal och skrift är två skilda saker. Svenskar skriver på deras CV att de kan engelska "mycket bra" för att de förstår vad som sägs i senaste avsnittet av Game of Thrones, men när de ska prata engelska så är det varken flytande eller välformulerat.

För att hålla oss till ämnet så är jag ledsamt dåligt på Sveriges geografi och då främst län och landskap men jag är även oförmögen att peka ut var relativt stora städer ligger i vårt land, Malmö är söderut och Stockholm samt Göteborg ligger på varsin kust, men mycket mer än så vet jag inte. Min bror har förmågan att kunna peka åt vilket håll varje svensk stad ligger beroende på var han befinner sig, något jag aldrig någonsin kommer förstå hur det går till.

Jag måste även ta upp min obefintliga förmåga att laga mat vilket jag har försökt förtränga med hjälp av restaurangbesök men jag kan fortfarande inte förneka det. Jag kan, med all min fokus, koka upp lite pasta och steka något enkelt till men det blir sällan gott och ännu mer sällan lyckas jag tajma så att rättens två beståndsdelar blir klara samtidigt utan antingen blir pastan eller det jag stekt kallt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in