2014-11-01, 15:28
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Nej. Yara syns inte på filmen. Man ser M böjd över madrassen och något som glimmar. Rami hade påstått att det var M som var böjd över Yara med brödkaveln i handen. Det kan man inte se.
Jag tror det var mobiltelefonen hon hade i handen och att hon stod där för att få mer ljus då hon chattade med Ys mamma.

Om hon slagit Yara med brödkaveln vid madrassen hade vi sett stänk runt omkring...så är inte fallet. Varför ljuger han?
Citera
2014-11-01, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Är det någon som nu fått tillgång till hela FUP? Som kan göra oss lite klarare i händelseförloppet?

Nej, jag förväntar mig som sagt inte att få ta del i den, då jag tyvärr inte hade råd att bidra till kostnaden. Men nyfiken på om ngn i tråden är på rätt väg i sina spekulationer?
OM den kommer fram så blir den tillgänglig för ALLA, oavsett om man blivit lurad på pengar eller inte, betalat en gång till eller inte.
Citera
2014-11-01, 15:35
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Om hon slagit Yara med brödkaveln vid madrassen hade vi sett stänk runt omkring...så är inte fallet. Varför ljuger han?

Det är inte nödvändigt att det blir blodstänk. Om Yara haft t.ex jamas på sig förhindrar tyget på t.ex bålen att blodet stänker.Likadant om hon t.ex dragit ett lakan/täcke över huvudet för att skydda sig, då stänker det inte heller på samma sätt som utan.
Citera
2014-11-01, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Mig veterligen finns det ingen som har visat tillräcklig välvilja för att förse oss med en FUP.
Antingen får vi ordnar det själv eller så får vi börja tro att tomten, påskharen eller nån annan givmild själ ska visa nån slags förbarmande
Det är mööööjligen en tomte på väg - kanske hen landar när snön kommer eller så?
Det är inte jag med lösskägg, men jag har hört att förhandligar pågår.
Om det lyckas - ett villkor för insamlingen var väl att alla skulle få del av den? I så fall får ju alla det!
Vi kör med vår västerländska vidskeplighet och håller tummarna, jag själv har inte rätt att säga "insh'Allah!" men kanske någon annan känner sig manad.
Senast redigerad av tantigheter 2014-11-01 kl. 15:46.
Citera
2014-11-01, 15:38
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Bara undrar vart ringer man om man vill fråga hur man får ut den? Tänkte om jag skulle ringa på måndag eller låta min svärfar ringa och begära ut den? Kanske ett steg på vägen? Nej, jag ska INTE ha några pengar för ngt, lurar ingen utan bara undrar om man på ngt sätt kan få den mailad
Domstolsverket mejlservrar tillåter inte att de skickar så stora filer, så det är en dvd-som skulle vara ett alternativ eller flera mejl...om de skulle vilja vara hjälpsamma.
Citera
2014-11-01, 15:48
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Det är inte nödvändigt att det blir blodstänk. Om Yara haft t.ex jamas på sig förhindrar tyget på t.ex bålen att blodet stänker.Likadant om hon t.ex dragit ett lakan/täcke över huvudet för att skydda sig, då stänker det inte heller på samma sätt som utan.

men då skulle sängkläderna har visat en annan blodsbild. Det verkade inte försiggå några slag vid madrassen enligt bevisningen... så då "ljuger" Rami...varför?

Jag säger ingenting om vem som skulle ha gjort detta men det känns lite för bra för att vara sant, i vissa avseenden. Bilden av den galna mamman är serverat. Hon tom berättar för mordoffrets mamma att hon slagit barnen och brottet till en del har lämpligt nog tom filmats. Njee det känns lite som med Hatarers förslag, för bra för att vara sant
...jag skulle också vilja veta vilka kläder Rami hade tidigare på dagen och då ambulansen kom.
Citera
2014-11-01, 15:50
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Du kan bara få ut den som papperskopia. Den kostar 2600 kronor. Du kan få den skickad via posten.
Du hämtar ut den på Karlskrona Polisstation. Jag tror det är bra om man anmäler sin ankomst så de kan göra den leveransklar(tror jag)

Ah, nej det har jag inte råd med. Men tänkte om de hade press på sig och kanske rört på arslet och på så sätt skickar den elektroniskt till de som vill läsa? Hoppas ni fattar vad jag menar. Att det kanske var sånt tryck i början av alla och media m.m, men nu har de haft lite mer tid på sig.

Men Haterer skulle ju föra över alla pengar till moderatorn, är inte det heller gjort? För minns det var ett jädrans tjafs om scanner o köpa fast en annan erbjöd sig att göra det gratis. Men det insisterades på att köpa en scanner som även beställdes i all hast?
Citera
2014-11-01, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Det finns tyvärr en risk att han får ett lindrigare straff och hon dömd till vård.

Om man läser Madis §7 utredning noga en gång till, nu när vi har lite mer fakta så ser man att det rekommenderas att gå vidare med att undersöka henne.

Är det så enkelt att dupera psykiatrin att man låter bli att tvätta sig och har tovigt hår?

Jag anser det omöjligt att inte komma ihåg en enda skola man gått på, men vara så fåfäng att man nämner att man gått på universitet!

Madi hungerstrejkar inte, hon bantar och tar upp kampen för att vinna tillbaka sin man. Jag kan tänka mig att det är enkelt att avstå från maten på häktet, och gå ner några kilo.

Under tiden i häktet träffar hon sina barn och är inte spritt språngande galen just då, för då hade hon inte fått träffa barnen mer.

Madi planerar att bli dömd till sluten psykiatrisk vård och tror att Rami kommer vänta på henne med barnen när hon blir fri.

Men Madi vet inte, att det blir aldrig som man planerar…
Citera
2014-11-01, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
men då skulle sängkläderna har visat en annan blodsbild. Det verkade inte försiggå några slag vid madrassen enligt bevisningen... så då "ljuger" Rami...varför?

Jag säger ingenting om vem som skulle ha gjort detta men det känns lite för bra för att vara sant, i vissa avseenden. Bilden av den galna mamman är serverat. Hon tom berättar för mordoffrets mamma att hon slagit barnen och brottet till en del har lämpligt nog tom filmats. Njee det känns lite som med Hatarers förslag, för bra för att vara sant
...jag skulle också vilja veta vilka kläder Rami hade tidigare på dagen och då ambulansen kom.

Du och jag är inne i samma tankebana.

Vi har den elaka och rabiata kvinnan serverad med bevisningen på ett silverfat.
Citera
2014-11-01, 16:01
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Om man läser Madis §7 utredning noga en gång till, nu när vi har lite mer fakta så ser man att det rekommenderas att gå vidare med att undersöka henne.

Är det så enkelt att dupera psykiatrin att man låter bli att tvätta sig och har tovigt hår?

Jag anser det omöjligt att inte komma ihåg en enda skola man gått på, men vara så fåfäng att man nämner att man gått på universitet!

Madi hungerstrejkar inte, hon bantar och tar upp kampen för att vinna tillbaka sin man. Jag kan tänka mig att det är enkelt att avstå från maten på häktet, och gå ner några kilo.

Under tiden i häktet träffar hon sina barn och är inte spritt språngande galen just då, för då hade hon inte fått träffa barnen mer.

Madi planerar att bli dömd till sluten psykiatrisk vård och tror att Rami kommer vänta på henne med barnen när hon blir fri.

Men Madi vet inte, att det blir aldrig som man planerar…

Jag tror att det är ganska lätt att lura ledande psykologer i allt. De lyssnar ju på din historia och ställer en diagnos, ditt utseende spelar självklart roll. Leker du lite galen och har minnesförlust om precis allt kan de aldrig säga att du ljuger om detta. Så ja jag tror eller snarare vet att de spelar lite teater och vet att i sverige döms man till vård. Kanske underlättar i deras ögon att "man får vård för man mådde inte så bra, var stressad och slog ihjäl en olydig flicka", än att "sitta i fängelse för mord på ett oskyldigt barn"

Skulle fan i mig inte bli förvånad om de får det till förlossningsdepression som numer är sååå vanligt hos mammor..

Jag vet av folk som suttit med i häktesförhandlingar och domstolar (maken) att säger du "jag vet inte" så pressas du mer att svara på frågan, men säger du "Jag minns inte" så ställs en annan fråga istället. Alltså slipper du undan lättare om du lider av minnesförlust..
Citera
2014-11-01, 16:02
Medlem
Hulda på Höjdas avatar
Citat:
Men Haterer skulle ju föra över alla pengar till moderatorn, är inte det heller gjort? För minns det var ett jädrans tjafs om scanner o köpa fast en annan erbjöd sig att göra det gratis. Men det insisterades på att köpa en scanner som även beställdes i all hast?

Nope, det ser ut som att han tog pengarna och drog.
Citera
2014-11-01, 16:02
Medlem
bernters avatar
Citat:
Ah, nej det har jag inte råd med. Men tänkte om de hade press på sig och kanske rört på arslet och på så sätt skickar den elektroniskt till de som vill läsa? Hoppas ni fattar vad jag menar. Att det kanske var sånt tryck i början av alla och media m.m, men nu har de haft lite mer tid på sig.

Hatarer la in en brasklapp om scanner redan från början för att ha argument att dra sig ur. Följde sedan upp med diverse ursäkter att han inte ville outa sitt konto som han startade för en knapp månad sedan. Alla skulle höra av sig till honom för att få tillbaka sina pengar! H*n har endast poster i denna tråd, ej bidragit till diskussionen i allmänhet osv. Ja så enkelt kan det vara att fiska till sig några tusenlappar på FB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in