2014-11-01, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Jag har ett annat motiv till varför någon av dem kanske slog ihjäl Yara. Jag tror hon kan ha försökt skydda någon från att bli agad och fick den fulla vreden själv.
Dels fanns det den äldre pojken dna på kaveln, dels från den yngre på mammans linne. Något vittne sa att Yara var väldigt beskyddande av dessa små...

Och de Madi säger till Yaras mamma så kanske hon försöker förklara sig, varför det blev så...men fullföljer inte sin historia.

Undrar vem som monterat låset på utsidan av klädkammaren? Vad brukade man förvara där? Något värdefullt? Giftigt? Farligt? att de skulle ha använt den för att låsa in barn låter osannolikt med tanke på att det fanns en tavla och dammsugare och annat där. Man skulle behövas söka efter andra spår...
Dom har nog slagit alla 3 barnen, mer eller mindre, Yara fick nog stå ut med mest stryk
Hade det inte varit Yara, hade säkert någon av de andra fått sätta livet till förr eller senare! Även pojkarna såg ju sjuka ut, bleka och smala!

Både Amani och denna Rami är ju riktigt störda, och har ju inte dragit sig för att grovt misshandla ett barn till döds..
Citera
2014-11-01, 14:05
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Off-topic: Men jag trodde att personer med Down Syndrom redan, av naturliga skäl, hade nedsatt fertilitet?

Nedsatt ja, men inte helt sterila, vet när jag jobbade med hjärnskadade (heeelt hjärnskadade) och downs under min utbildning, och där gav man tjejerna p-piller i deras dosett. Orsaken var för att vara på den säkra sidan, ifall de skulle ha sexuellt umgänge..
Citera
2014-11-01, 14:05
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juli2010
Dom har nog slagit alla 3 barnen, mer eller mindre, Yara fick nog stå ut med mest stryk
Hade det inte varit Yara, hade säkert någon av de andra fått sätta livet till förr eller senare! Även pojkarna såg ju sjuka ut, bleka och smala!

Både Amani och denna Rami är ju riktigt störda, och har ju inte dragit sig för att grovt misshandla ett barn till döds..

Jag är inte så high på flashback, men vart finns dom bilderna?
Citera
2014-11-01, 14:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av inter-preter
Innan ni förfasar er allt för mycket över detta ska vi komma ihåg att så var det här i sverige också, för inte allt för länge sedan. För en sisådär 70-80 år sedan..

Om detta sker och skett i olika delar av världen oberoende av varandra bör det då inte rimligtvis ligga nåt i det?
Citera
2014-11-01, 14:14
Medlem
LÅT EN ANNAN KOMMUN (alltså INTE Karlskrona kommun) HANDLÄGGA FAMILJEHEMSPLACERINGEN AV SMÅPOJKARNA!
Det går att ordna om viljan finns hos "de som styr och ställer".
Citera
2014-11-01, 14:16
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Just i detta fallet så har mannen betett sig helt normalt? I stället för att kasta sig och se hur flickan mår så filmar han för att garanterat kunna "sätta dit" sin fru för detta.

Om man ponerar ett scenario att det är bara hon som gjort det...varför filma? det är ju ändå inte något bevis, annat än den visar den ende av dem som verkar agera för att få liv i flickan...han är synnerligen likgiltig. Kanske för att han redan vet att hon är död?

Vi har mycket tidsluckor i det vi vet men faktum är att alla tekniska bevis talar för att det är M som dödat Yara. Det finns fingeravtryck endast av henne på brödkaveln, hennes fotspår i garderoben och ett ställe till. Blod på hennes kläder osv. Inga spår efter R eller spår på honom.

Enligt honom bråkade M och Yara tidigare på eftermiddagen (minns inte om det var efter fisket eller efter affären). Hon kan redan då blivit illa slagen och medvetslös. De lät henne ligga och upptäcker senare att hon är död. R insåg sitt misstag att inte kolla vad som händer och börjar filma.

De har båda slagit henne tidigare. Varför åtalas de inte även för det?
Hon hade flera gamla frakturer. Grannar har sett henne halta. Hon var borta långa perioder från skolan och när skolpersonal ville träffa henne fick de inte det för M, kanske hon då var blåslagen. Hon stal mat med konsekvensen att hon blev uppläxad i att inte stjäla. Ingen verkade kolla upp om hon fick mat. Hon var mager som en skrika och ingen reagerade. Hon fick städa, tvätta, passa barn och troligen skött allt annat också.
Tänk vilket helvete denna lilla tjej varit i.

Att R inte gjort ett skit för att hjälpa Yara eller stoppa handlingarna oavsett om han var med eller inte hoppas jag innebär att båda döms till långa straff.
Det finns tyvärr en risk att han får ett lindrigare straff och hon dömd till vård.
Citera
2014-11-01, 14:28
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ja, jag får också känslan att Madleen är orolig över att hon inte får prata med Yara på kvällen. Hon ifrågasätter att Yara skulle sova så tidigt, och hon insisterar på att få prata med Yara tidigt nästa morgon. Jag tror att föräldrarna i Gaza vet att Yara blir slagen av Madi, att hon har berättat om det tidigare. Nu anar Madleen att Yara har fått stryk, även om Madi bara säger att hon slagit sonen. Madleen vill få kontakt med Yara för att försäkra sig om att hon är ok. Det är därför hon är så angelägen om att få prata med Yara. Jag tror att föräldrarna är till fullo informerade om Yara helvetiska dagliga tillvaro.

De kan ha bett henne "stå ut" tills de kommer. Våldet tycks ha eskalerat sista månaderna. Vad berodde det på? Var det för att bioföräldrarnas ankomst senarelades eller för ökad spänning mellan R och M?
En granne säger att hon satt ofta i trappen utestängd (oklart om de var hemma eller inte) och vid ett tillfälle när M kom hem fick hon en örfil. Denna lilla flicka har inte fått annat än hat och förakt. Hon var livrädd att bli mördad och därför tror jag inte att hon var kaxig i sin attityd. Snarare att hon försökte vara till lags.
Citera
2014-11-01, 14:33
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
När rami filmar madi böjd över flickan i sovrummet är det mörkt ute för åklagaren säger ju att de fått bearbeta filmen för den är mörk trots att det är ett fönster där och solen går väl ner runt 19 kanske på valborg. är det då hon eventuellt kväver henne med en kudde?

kan man med ledning av detta dra slutsatser om dödsögonblicket?

Nej. Yara syns inte på filmen. Man ser M böjd över madrassen och något som glimmar. Rami hade påstått att det var M som var böjd över Yara med brödkaveln i handen. Det kan man inte se.
Jag tror det var mobiltelefonen hon hade i handen och att hon stod där för att få mer ljus då hon chattade med Ys mamma.
Citera
2014-11-01, 14:36
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av commandaria
LÅT EN ANNAN KOMMUN (alltså INTE Karlskrona kommun) HANDLÄGGA FAMILJEHEMSPLACERINGEN AV SMÅPOJKARNA!
Det går att ordna om viljan finns hos "de som styr och ställer".

Varför? Har de inte det bra?
Det enda jag vet om pojkarna är att de får träffa sin mamma varje vecka i häktet. Bara det anser jag vara helt sjukt, men vet du fler orsaker till varför deras ärende ska handläggas av annan kommun?

Jag ser en risk med att en annan kommun tar över och det är att pojkarna antingen hamnar hos Madis släktingar eller tvingas bo i ett annat muslimskt hem.
Citera
2014-11-01, 14:42
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Varför? Har de inte det bra?
Det enda jag vet om pojkarna är att de får träffa sin mamma varje vecka i häktet. Bara det anser jag vara helt sjukt, men vet du fler orsaker till varför deras ärende ska handläggas av annan kommun?

Jag ser en risk med att en annan kommun tar över och det är att pojkarna antingen hamnar hos Madis släktingar eller tvingas bo i ett annat muslimskt hem.

Vårdnaden kan man förlora men inte umgänget, tyvärr. Bara kolla på de flesta vårdnadstvister där ena föräldern får enskild vårdnad (kallad för ensam vårdnad i folkmun), men umgänget får man ha kvar, för ingen kan ta det från en förälder (fick höra det av en advokat i vårdnadstvist), men ibland sker umgänget med övervakning av en utsedd av socialtjänsten.

Finns många mammor på kvinnofängelset t.ex som sitter inne för mord men som får ha umgänge med sina barn med en utsedd person. Vet det var var tvungen att ringa min svärfar och fråga (han jobbar lite på kvinnofängelset där han ger juridiska råd till kvinnsen och stöd).

Han sa iaf att flera kvinnor där får träffa sina barn fast de sitter på en längre tid. Ibland är det pappan till barnen som kommer på besök med barnen ibland är det en "velourkärring" (som han kallar det) som kommer med barnen.
Citera
2014-11-01, 14:43
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
De kan ha bett henne "stå ut" tills de kommer. Våldet tycks ha eskalerat sista månaderna. Vad berodde det på? Var det för att bioföräldrarnas ankomst senarelades eller för ökad spänning mellan R och M?
En granne säger att hon satt ofta i trappen utestängd (oklart om de var hemma eller inte) och vid ett tillfälle när M kom hem fick hon en örfil. Denna lilla flicka har inte fått annat än hat och förakt. Hon var livrädd att bli mördad och därför tror jag inte att hon var kaxig i sin attityd. Snarare att hon försökte vara till lags.

Kan det vara så att Madi "stog ut" med Yara i hopp om att föräldrarna snart skulle komma och hon kunde hantera sin ilska ett tag till, sen pang så visar det sig att de inte får komma och hon tröttnat på en börda? Inte för att jag fattar hur ett barn som är rena slaven hemma kan anses som börda..
Citera
2014-11-01, 14:50
Medlem
Madi hävdar att Yara kom hem blåslagen, gick och la sig och dog. Kortfattat.

Enligt ljudfilerna (länk första sidan) så har man undersökt Yaras skolkläder som hon bar vid städningen i skolan. Dom kläderna hade inget blod på från Yara.

Misshandeln har påbörjats efter att Yara kom hem och efter att hon bytt kläder. Brottet har därmed skett inom hemmets lyhörda väggar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in