Citat:
Ursprungligen postat av
Guardian Angel
Vi har mycket tidsluckor i det vi vet men faktum är att alla tekniska bevis talar för att det är M som dödat Yara. Det finns fingeravtryck endast av henne på brödkaveln, hennes fotspår i garderoben och ett ställe till. Blod på hennes kläder osv. Inga spår efter R eller spår på honom.
Enligt honom bråkade M och Yara tidigare på eftermiddagen (minns inte om det var efter fisket eller efter affären). Hon kan redan då blivit illa slagen och medvetslös. De lät henne ligga och upptäcker senare att hon är död. R insåg sitt misstag att inte kolla vad som händer och börjar filma.
De har båda slagit henne tidigare. Varför åtalas de inte även för det?
Hon hade flera gamla frakturer. Grannar har sett henne halta. Hon var borta långa perioder från skolan och när skolpersonal ville träffa henne fick de inte det för M, kanske hon då var blåslagen. Hon stal mat med konsekvensen att hon blev uppläxad i att inte stjäla. Ingen verkade kolla upp om hon fick mat. Hon var mager som en skrika och ingen reagerade. Hon fick städa, tvätta, passa barn och troligen skött allt annat också.
Tänk vilket helvete denna lilla tjej varit i.
Att R inte gjort ett skit för att hjälpa Yara eller stoppa handlingarna oavsett om han var med eller inte hoppas jag innebär att båda döms till långa straff.
Det finns tyvärr en risk att han får ett lindrigare straff och hon dömd till vård.
Jag har hela tiden funnit det otroligt att inte Ramis dna påträffats på plats. Han bor ju trots allt där. Jag tror att det är just detta från början som ställt till det. När man ska spårsäkra vet man att man kommer att hitta dna från alla och då har man bara valt att säkra blodspåren.
Förlängningssladden tex vem höll i den? Vi kan ju ha andra "vapen" som nävar tex, som tvättats då polisen kom. Men som tur att polisen blir serverad "mordvapnet" på fönsterbrädan i föräldrarnas rum...fast jag tror att Yara dog i garderoben.