2014-10-30, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nosstan
Vart är bäst att bo om man studerar juridik? Hur är Tuna Backar som område?

Vad har det för betydelse?
Citera
2014-10-30, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 68911986
Vad har det för betydelse?

Bo nära de jag ska studera med.
Har sett lägenheter i det området.
Citera
2014-10-30, 18:08
Medlem
Citat:
Bo nära de jag ska studera med.
Har sett lägenheter i det området.

Well, tror nog att de flesta bor utspridda runt stan. Men Tunabackar är fint, mest bostadsrätter har jag för mig och en bit bort från stan men helt okej.

Är mest kolonilotter och pensionärer där tror jag
Senast redigerad av 68911986 2014-10-30 kl. 18:11.
Citera
2014-10-30, 19:49
Medlem
Citat:
Vart är bäst att bo om man studerar juridik? Hur är Tuna Backar som område?
Juristerna håller mest till i centrala stan eller på Ekonomikum så Rackarberget är ganska bra. Dock krävs det lång kötid om man inte vill bo korridor. Men egentligen är det skit samma vart man bor då det tar max 25 minuter att cykla från ena änden av stan till den andra så vill du bo med andra studenter men slippa korridor skulle jag rekommendera Flogsta låghus eller Kvarngärdet.
Citera
2014-11-01, 10:20
Medlem
popeondopes avatar
Hur fungerar det med internet i korridoren? Jag funderar på att flytta till en men har hört att de stänger av folk hela tiden. Jag kommer bli avstängd direkt med tanke på hur jag använder det. Är det en myt eller finns det alternativa sätt att få internet?
Citera
2014-11-01, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popeondope
Hur fungerar det med internet i korridoren? Jag funderar på att flytta till en men har hört att de stänger av folk hela tiden. Jag kommer bli avstängd direkt med tanke på hur jag använder det. Är det en myt eller finns det alternativa sätt att få internet?

Jag har hört om flera "polares polare" som fått varningar men jag har aldrig hört talas om någon som skulle ha blivit avstängd dock. Jag gissar på att ditt enda andra alternativ i så fall blir att skaffa *eget* internet, d.v.s. att du betalar för bredband.
Citera
2014-11-01, 11:25
Medlem
Citat:

Om man laddar ner så kan man ha oturen att få en varning (och i värsta fall bli avstängd om man fortsätter). Alla som gör det får det dock inte. Men UpNet är inte nog bra för att ladda ner fort så det är knappt värt att prova...
Citera
2014-11-01, 12:03
Medlem
r4ll3s avatar
Hur fungerar det att pendla ifrån Heby/Morgongåva till Uppsala? Skulle vara intressant att höra ifrån någon med lite insikt. Enligt UL tar det endast 25 min med tåg till centrum, vilket förvånar mig då det ändå är en bit utanför. Finns ju väldigt billiga bostadsrätter där. Är Morgongåva (fint namn btw ) ett bra ställe att bo på och missar man mycket genom att bo där? En nackdel är väl att det endast är bussförbindelse på kvällarna/natten vilket tar dubbelt så lång tid.
Citera
2014-11-01, 12:44
Medlem
popeondopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 68911986
Om man laddar ner så kan man ha oturen att få en varning (och i värsta fall bli avstängd om man fortsätter). Alla som gör det får det dock inte. Men UpNet är inte nog bra för att ladda ner fort så det är knappt värt att prova...
Vafan, jag har just flyttat från korridor i Stockholm till Uppsala. SSSB hade fantastisk internet men korridorerna i Uppsala har alltså uselt internet Finns det alternativ?

Är Upnet i korridorerna lika segt som UpNet i skolan?
Citera
2014-11-01, 17:43
Medlem
Citat:
Vafan, jag har just flyttat från korridor i Stockholm till Uppsala. SSSB hade fantastisk internet men korridorerna i Uppsala har alltså uselt internet Finns det alternativ?

Är Upnet i korridorerna lika segt som UpNet i skolan?
Jag bodde i höghusen i Flogsta förut och hade väldigt sällan problem med för långsamt internet. Brukade streama sändningar utan problem, de flesta som klagar bor (mig veterligen) i låghusen eller på Rackarberget så det är möjligt att det varierar lite mellan olika områden.
Citera
2014-11-01, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r4ll3
Hur fungerar det att pendla ifrån Heby/Morgongåva till Uppsala? Skulle vara intressant att höra ifrån någon med lite insikt. Enligt UL tar det endast 25 min med tåg till centrum, vilket förvånar mig då det ändå är en bit utanför. Finns ju väldigt billiga bostadsrätter där. Är Morgongåva (fint namn btw ) ett bra ställe att bo på och missar man mycket genom att bo där? En nackdel är väl att det endast är bussförbindelse på kvällarna/natten vilket tar dubbelt så lång tid.

Har arbetat några perioder i Heby och det var ett helvete att pendla dit (för en latmask som mig). Tågen gick väldigt sällan, kanske 3 gånger på en eftermiddag, så jag fick ta bussen för det mesta och den tar ca1 timme och en kvart till stan. Vet dock ej om tågen går oftare numera, det här var ca 2 år sedan. Morgongåva är ju en bit närmare Uppsala, men där är det ganska dött. Fint ställe men mest för barnfamiljer etc.
Citera
2014-11-01, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalChase
Jag bodde i höghusen i Flogsta förut och hade väldigt sällan problem med för långsamt internet. Brukade streama sändningar utan problem, de flesta som klagar bor (mig veterligen) i låghusen eller på Rackarberget så det är möjligt att det varierar lite mellan olika områden.

Ja jag har bott både på Studentvägen och Rackarberget och upplevde att det senare hade betydligt långsammare internet. På kvällar och helger var det väldigt segt att streama, på dagen däremot gick det hyffsat fort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in