Citat:
Ursprungligen postat av
Kulturellatantella
Solnedgång 20.39 30/4 i Karlskrona, och sedan ljust ett tag till.
Om man betänker bilderna som Madi hade på sin facebook, verkar de ha täckt över alla fönster. Det fanns inte en enda bild där man såg minsta strimma dagsljus. Eller så var de nattuglor och sov på dagarna i varsin kista
Det bor såna människor i nästan alla kvarter. År efter år hänger det samma skynke för att undvika in och utsyn.
Lite psykfallsvarning på det

Men det var en av de första reflektionerna jag fick när jag såg Madis facebook och bilderna. Skitigt, mörkt, bleka barn, torftigt liv och undernäring. Samt oordning och sanslöst smaklöst.
EDIT För övrigt tycker jag inte att man kan tvivla på tidpunkterna för filmerna. Mobilen har loggat tiderna. (Vilket dessutom är en av Ramis fördelar så han har knappast fixat tiden)
Det enda man kan tvivla på är tiden för dödsögonblicket. Personligen tror jag att det har inträffat betydligt tidigare än kl 19.
Det är av yttersta vikt för alla spekulationer att få reda på när och hur Rami eller äldsta pojken såg/hörde, tittade i ögonen/pratade med Yara.
PS. Imorgon går vårt flyttlass. Jag kommer inte vara särskilt tillgänglig. Men om det är något viktigt så PM:a mig. Då får jag e-postavisering om det! DS.