2014-11-01, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Ursäkta om jag missförstår saker och ting nu. Får intrycket av att åtal väckts, och och det därmed finns inte minst en förundersökning? Trots detta har de flesta inte en aning om vad som står i detta dokument. (Och möjligen har någon snubbe lurat till sig en del pengar, under förespegling av tjänsten att mot betalning tillhandahålla denna offentliga handling.) Däremot länkas diverse andra dokument i trådstarten.

Är detta korrekt uppfattat?

Ja det låter som en korrekt sammanfattning. Speciellt det där om snubben. Tyvärr.
Citera
2014-11-01, 03:29
Awaiting Email Confirmation
DrOopyMDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Ursäkta om jag missförstår saker och ting nu. Får intrycket av att åtal väckts, och och det därmed finns inte minst en förundersökning? Trots detta har de flesta inte en aning om vad som står i detta dokument. (Och möjligen har någon snubbe lurat till sig en del pengar, under förespegling av tjänsten att mot betalning tillhandahålla denna offentliga handling.) Däremot länkas diverse andra dokument i trådstarten.

Är detta korrekt uppfattat?

Du är någorlunda med på banan tror jag. Ehrm. Hamilkar har erbjudit sig att överta röran som uppstått så där ska du kanske söka den mest uppdaterade infon.
Citera
2014-11-01, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Vet en treåring när någon är död? medvetslös? dessutom är barn, även små, lojala sina föräldrar...eller i detta fall kanske rädda.

Jag tror inte att lillpojken kunde veta att Yara var död men han hörde nog bägge föräldrarna skrika hysteriskt att hon var död, när de själva förstod det. Pojken hörde säkert när pappa skrek -du har dödat henne. Förfärligt att denne lille gosse befann sig mitt i detta kaos .....
Citera
2014-11-01, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag tycker också att åklagaren har uppfyllt bevisningen. Att Madi har stått för misshandeln stöds av vittnen, blodspår, Dnaspår osv. Att Rami varit hemma o passivt tillåtit det ske säger han ju själv. Case closed.

Det är inte alldeles säkert att det är Madi som är familjens överhuvud.
Rami har visat att han försöker att vara en listig typ som ljuger och manipulerar. En advokat i mänskliga rättigheter. Vems rättigheter brinner han för - sina egna?
Det har framkommit tidigare i tråden att han misshandlade Madi när hon var gravid i 4:e månaden. Så grovt att hon och anmälde honom till polisen

Våldet är upenbarligen vardagsmat för denna familj

Kanske gick det till så här: Rami sitter och chattar med X, Madi bråkar och slår Yara, 20.38 (?) går Rami ut till dom och vrålar "det var då ett jävla liv här (Yara skriker), ska man inte kunna få sitta med mobilen i lugn och ro"
Sedan gör han processen kort med Yara tills hon tystnar...och återgår 21.00 till chattandet...
Citera
2014-11-01, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Måste backa "bandet" ... kolla upp.

Yara kom hem från skolan 13.15. R en timme senare ca 14.15. Sedan for R och handlade - hur lång tid kan det ha tagit? TVÅ timmar?

Detta var ur minnet.

Skall kolla upp imorgon.

Det tar endast några minuter att gå, från affären till hemmet... två timmar för inköp och hemgång låter "för lång tid"..
Citera
2014-11-01, 08:11
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av penkapappa
Jag tror inte att likstelhet befinner sig direkt efter att hjärtat stannat. Från det att hon dräptes tills vårdpersonal dök upp handlar det om max 2 timmar.

Jag lade in den här länken angående likstelheten tidigare i tråden "http://health.howstuffworks.com/diseases-conditions/death-dying/rigor-mortis-cause2.htm"
Där står det "Physical exertion just prior to death: If someone dies while engaged in strenuous activity like exercising or struggling against drowning, rigor mortis can set in immediately. This instant onset, sometimes called cadaveric spasm, happens because the person's muscles, at the moment of death, were depleted of oxygen energy and ATP. This is why the victim of a violent attack may still be clutching the attacker's hair or a piece of clothing."
Så visst kan det i Yaras fall ha uppstått likstelhet nästan omedelbart.
Att ansiktet ser annorlunda ut nästan direkt efter döden har jag också läst om någonstans, tydligen blir ansiktsdragen mer urholkade på något vis.
Citera
2014-11-01, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Här är en uppdaterad tidsschema;

Ambulansen kom tidigare än vad det stått innan:

30 april
12.30 R åker och fiskar med äldsta sonen. Yara är i skolan M är hemma med de andra barnet.

13.00 Yara slutar skolan och går hem.

14.30 R och barnet åter i bostaden (rensa fisken). Därefter går de två och handlar.

15.18 Kvitto på betalning på Willys

15.50 R åter i lägenheten enl. R

18.00 Minsta sonen sover (vaknar senare) enl R

19.52 R chattar med IF

ca 20.00 Kan vara då Yara dog

20.20. M chattar med Ys mamma, Yara sover hon gjorde det för en halvtimme sedan säger M.

20.34 M chattar med Ys mamma sagt till R att ta barnen (äldsta sonen busade och hon slår honom)

21.02 M i kontakt med Yaras mamma.

21.04 -21.19 R chattar med IF.

21.20 Film 1 i Ys sovrum. (TR)

21.21 M chattar då med Ys mamma (TR)

21.22 Ms sista kontakt med Ys mamma (TR)

21.23 Film 2; M sprutar kallt vatten med duschslangen i ansiktet på Y.

21:28. Grannen intill Yara skickar sms till make och säger att grannar bråkar i trapphuset.

21.58 M eller R ringer SOS alarm.

22:00. Ambulans får larm om okontaktbar ung flicka.

22:06. Ambulans med två sjukvårdare är på plats

22:09. Granne intill Yara skickar sms till make att ambulans är på väg.

22:39. Yara förs in i ambulansen.

Jag undrar vid vilket klockslag som Rami ville skaffa sig ytterligare ett alibi...då han satt i trappen och "meddelade" grannen att Amani hade dödat Yara...Var det vid ca 21.30-tiden eller tidigare under kvällen?
Citera
2014-11-01, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrOopyMD
Hade det inte varit så tragiskt så tror jag att jag hade garvat så jag hade kissat på mig då jag läser alla inlägg från de begåvningsbefriade veloursuggorna i tråden. Den nära nog oskyldiga stackars kvinnan M har visserligen under lång tid torterat och till slut avrättat flickan Y men man anser att det är MANNEN? R´s fel. Av en enda anledning – Han är man (vilket i och för sig kan diskuteras).
Hoppas du har blöjan på nu. Tyvärr talar all statistik för att männen är överrepresenterade vid alla slags våldshandlingar, därför är det rimligt att vrida och vända på den möjligheten även i det här fallet. Nöff, nöff.
Citera
2014-11-01, 08:53
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverte
Jag undrar vid vilket klockslag som Rami ville skaffa sig ytterligare ett alibi...då han satt i trappen och "meddelade" grannen att Amani hade dödat Yara...Var det vid ca 21.30-tiden eller tidigare under kvällen?
Jag skulle gissa på att han satt där när ambulanspersonalen var inne i deras lägenhet. Han kanske är van vid att som man bli trodd om han säger att han är oskyldig och skyller allt på frun.
Vilket jäkla uppvaknande det måste ha blivit för honom i så fall när han insåg att i Sverige så tar dom inte mannen på hans ord.
Citera
2014-11-01, 09:04
Medlem
Misshandeln är horribel, men hanteringen efteråt ännu mer. duscha barnet, städa bostad, chatta med mamman och skoja mm. Vilken hjärna är kapabel att vara så kylig efter att man dödat ett barn, ha ett lik i garderoben och hålla på med kvällsbestyr efteråt. ???

Sedan, när man läser hennes texter från fä fängelset till rami så är det ömsom hot, ömsom vädjan, ömsom stor kärlek och andra känslor. Märklig person, men absolut inte kuvad. Tvärtom mot vad många tror är arabiska kvinnor inte kuvade, utan kaxiga och väldigt stolta. att alla vet sin plats, kvinnans i hemmet är inte att vara kuvad, bara sakernas ordning.

Madi är komplex och väldigt oempatisk.
Senast redigerad av Fleshsuckforum 2014-11-01 kl. 09:12.
Citera
2014-11-01, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av penkapappa
När horan till byrackan sitter och chattar som intensivast tror jag att flickan var död.

Något i mördarens hjärna gjorde så att att hon chattade på i en o en halvtimma, finns nog nån psykolog som kan förklara handlingen. Men strax innan 20. Ambulanspersonalen sa också att det kändes som barnet var dött i 2tim.

Ambulanspersonal ser mycket elände och död, erfarna.

Vem är det du kallar "Hora" och vem är Byrackan ??? Otrevliga benämningar på vilka...??
Citera
2014-11-01, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juli2010
Funderade också i samma banor, har för mig att jag läst någonstans att Yara varit död minst två timmar, jag tror också att hon blev dödad tidigare än 20.00.
Vid 21,00 tror jag Madi går in och kollar till flickan och märker då att hon är död.
Eller så måste de ha vetat om att hon var död? Varför skulle annars Rami vara så snabb med att filma första filmen? I samband med att han sitter och chattar med I.F?

Det är ju verkligen rörigt!

Jag tror som du att Yara dödades tidigare....när Amani tittar till Yara och upptäcker att hon är död så skriker hon ut detta till Rami som då kommer in i rummet och förstår vad som hänt. Att i detta första läge tänka på att filma ...övergår mitt förstånd.

Annat jag har tänkt på är mamma Madleen. Hon verkade orolig och bad Amani se till att Yara skulle vara på skypen tidigt nästa morgon då hon ville prata med henne. Den kontakten fick hon inte...borde detta inte oroat henne ännu mer? Det gick ju sedan många dagar innan bio-föräldrarna fick veta vad som hänt, enligt vad de säger....som mamma borde hon väl gång på gång försökt få kontakt igen....mobilerna var ju beslagtagna så polis måste väl ha sett alla meddelandena från mamman och lätt fått kontakt med henne. Polis sa ju att det tog flera dagar innan de kunde få kontakt....tänker jag fel nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in