2014-10-31, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
EDIT. Har bara orkat lyssna på fil 1 och 2, men dom har städat samtliga rum från för ögat "synliga blodfläckar". Vilket avslöjats av Tekniska Roteln och SKL.

Dom har vetat att Yara var död och att dom förorsakat det samt försökt undanröja alla spår!

Så tänker jag.
Och det måste ha tagit tid, eftersom Rami lät Amani göra det själv. Det stämmer bättre alltihop om hon redan var död strax före åtta när Rami chattade och Amani städade.
Citera
2014-10-31, 23:01
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Stod också att det inte blir lika kraftigt om man äger lite muskler..som Yara. Nu två saker
-Ambulanspersonalen sa att Yaras ansikte såg konstigt ut...
-Kan alla brott i fingrarna vara ett försök att räta på dem? I rigor mortis

Kanhända att fingrarna stelnade väldigt kvickt och behövde rätas ut? Å andra sidan tror jag att skadorna på händer och fingrar har motsvarande blåmärken/hudavskrapningar? Det är väl inte möjligt om man knäckt fingrarna efter döden? Då blir det inga märken?

Och att hennes konstiga ansiktsuttryck berott på att hon blivit flyttad efter sin död. Men det kan även bero på att traumat mot huvudet har varit så pass extremt att skallen deformerats?

Observera att jag sätter frågetecken efter varje mening. Jag vet ingenting.
Citera
2014-10-31, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iobberknoll
Kanhända att fingrarna stelnade väldigt kvickt och behövde rätas ut? Å andra sidan tror jag att skadorna på händer och fingrar har motsvarande blåmärken/hudavskrapningar? Det är väl inte möjligt om man knäckt fingrarna efter döden? Då blir det inga märken?

Och att hennes konstiga ansiktsuttryck berott på att hon blivit flyttad efter sin död. Men det kan även bero på att traumat mot huvudet har varit så pass extremt att skallen deformerats?

Observera att jag sätter frågetecken efter varje mening. Jag vet ingenting.
Det gör ju ingen av oss, men det här är ändå ett spår att vrida och vända på.
Citera
2014-10-31, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Och det måste ha tagit tid, eftersom Rami lät Amani göra det själv. Det stämmer bättre alltihop om hon redan var död strax före åtta när Rami chattade och Amani städade.

Rami började chatta ca 16.30.
Citera
2014-10-31, 23:05
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Men nog måste de ha förstått att hon var död, då i badrummet. De kommer ju båda från områden där man riskerar att uppleva död på nära håll.

Så klart de har förstått att hon var död.

Jag menade att de inte känt till infon om hur värme respektive kyla påverkar rigor mortis.
Citera
2014-10-31, 23:08
Medlem
Citat:
Vem chattade han med 1630?
Stämmer inte tiderna?
15.18 Kvitto på betalning på Willys

16.30 R och sonen åter i lägenheten. Yara har kommit hem från skolan. M och Y hade då bråkat.

19.52 R börjar chatta med IF
Citera
2014-10-31, 23:10
Medlem
Citat:
Så klart de har förstått att hon var död.

Jag menade att de inte känt till infon om hur värme respektive kyla påverkar rigor mortis.

Antar det blev ett problem när dom skulle ta på henne nya kläder.
Citera
2014-10-31, 23:11
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Lite tider från olika källor;

12.30 R åker och fiskar med äldsta sonen. Y är i skolan M är hemma med de andra barnet.

14.30 R och barnet åter i bostaden (rensa fisken). Därefter går de två och handlar.

16.30 R och sonen åter i lägenheten. Yara har kommit hem från skolan. M och Y hade då bråkat.

ca 20.00 Kan vara då Yara dog

21.02 M i kontakt med Yaras mamma.

21.04 -21.19 Rami chattar med IF.

21.20 Film 1 i Ys sovrum.

21.22 Ms sista kontakt med Ys mamma

21.23 Film 2; M sprutar kallt vatten med duschslangen i ansiktet på Y.

21.58 M eller R ringer SOS alarm.

22.32 Ambulans på plats

Citat:

Citat:
Stämmer inte tiderna?

Vi kanske kan sammanfoga era tider med den här artikeln och se om vi bliir något klokare ?

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/blekingenytt/sa-var-yaras-sista-timmar-i-livet

Här är uppgifterna om chatten Ramis och Idas relation:

Det är fyra sidor förhör med Ida. Hon kontaktar polisen. Resten är deras intensiva och flörtiga chat som pågår ända fram till 21:09 mordkvällen (med ett avbrott 20:38 till 21:06 när Ida lägger sitt barn). 29/4 chattar de från 11:09 till 16:33. Morddagen chattar de från 16:45. Mellan 19-20:30 är chatten som mest intensiv.

Första förhöret inleds "Ida har tillbringat natten tillsammans med Rami och dennes familj på Kristianstads tågstation natten den 29 april 2014" De träffades för första gången när tågförbindelsen havererade. Det är Ida som har tagit fotona på familjernas barn på stationen. De används i FUP för att fastställa kläder och avsaknad av synliga skador på Yara.

Rami addar Ida på Facebook. Han sa direkt på stationen (där de träffades inför Amani) att han är på BTH ibland och kunde komma upp till henne. Ida är väldigt nyfiken på Rami. Mordkvällen skickar Rami sitt mobilnummer till Ida 21:08. 21:11, när Rami har fått ett mess tillbaka med Idas nummer svarar han "nice t have ur nummer in my mobil. Hehe" Ida "You are a sweetheart. Jag lade märke till dig på bussen redan"

Det sista meddelandet är från Ida. Rami svarar inte. 2/5 skickar Ida "Rami är du där? Jag skulle behöva prata lite med dig" Då har hon kopplat ihop mordet med alla uppgifter om familjen som hon fick när de tillbringade natten på stationen.
Senast redigerad av Iobberknoll 2014-10-31 kl. 23:17.
Citera
2014-10-31, 23:17
Medlem
Citat:
Vi kanske kan sammanfoga era tider med den här artikeln och se om vi bliir något klokare ?

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/blekingenytt/sa-var-yaras-sista-timmar-i-livet
Det gjorde väl ingen skillnad, vad jag kunde se. Bara att starten på chatten med IF inte är med.
Citera
2014-10-31, 23:18
Medlem
Iobberknolls avatar
Citat:
Det gjorde väl ingen skillnad, vad jag kunde se. Bara att starten på chatten med IF inte är med.

Det blev fel, texten om chatten kom inte med. Nu är den uppe.
Citera
2014-10-31, 23:20
Medlem
Citat:
Stämmer inte tiderna?

Måste backa "bandet" ... kolla upp.

Yara kom hem från skolan 13.15. R en timme senare ca 14.15. Sedan for R och handlade - hur lång tid kan det ha tagit? TVÅ timmar?

Detta var ur minnet.

Skall kolla upp imorgon.
Citera
2014-10-31, 23:24
Bannlyst
Citat:
Måste backa "bandet" ... kolla upp.

Yara kom hem från skolan 13.15. R en timme senare ca 14.15. Sedan for R och handlade - hur lång tid kan det ha tagit? TVÅ timmar?

Detta var ur minnet.

Skall kolla upp imorgon.

Vad handla han? Kanske har betydelse för fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in