Citat:
Ursprungligen postat av
Babianen
1) Vad är det jag är avundsjuk på?
2) Jag propagerar inte för någonting för jag vet hur män ser på kvinnor som går otäckta.
1. Hmm, kanske att du icke får klä dig som du vill? Dejta vem du vill? Ens gå ut när du vill? Säga vad du vill läsa du vill etcetcetc.
Jag förstår att du tror att det är din egna vilja & saker du väljer självmant, ty du vet ej bättre.
Men har man exempelvis växt upp i ett fattigt afrikanskt land i ett tält, så har man faktiskt ingen aning vad en spis, toalett, diskho, bestick etc är.
Man har även helt andra grundläggande värderingar, då man formats utifrån det samhället & dess normer där man exempelvis kan tro att ha sex med ett spädbarn botar en från AIDS.
Nu tog jag ett drastiskt exempel och tror ej du är från Afrika.
Men jag vill MENA (hehe pun intended) på att är du uppväxt i ett samhälle/familj som lär upp dig på ett visst sätt - ja då formar du din verklighetsuppfattning från detta.
2. Jo mycket möjligt att du vet hur diverse män från andra kulturer ser på kvinnor som är "otäckta".
Men du verkar bortse från de faktum att det finns gråskalor, i din värld existerar endast heltäckt a lá Niqab eller lössläppt a lá Playboy Bunny.
Samt att du verkar bortse från de faktum att vissa kulturer är snäppet före andra i mental tankeverksamhet, civilisation etc.
Jag menar inte att jag anser vissa tjejers klädstil är acceptabel, långt ifrån.
Menar dock på att allt inte är svart eller vit som du verkar vilja peka på.
Eller så trollar du
Fridens liljor syster!