Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
Och du går säkerligen då och då utan skjorta eller T-shirt eller hur? kanske inte på stan men någonstans när de tär varmt och skönt ute.
En välbyggd, lätt tränad manlig överkropp, inte för mycket utan precis lagom...är typ bland det mest sexiga och snygga som någonsin existerat på en människokropp, tror t.o.m män själva kan inse detta.
Nej, jag går inte utan skjorta eller T-shirt då jag anser att det ser skabbigt ut, jag har svårt för spännbögar som springer omkring med bar bringa.
Var sak har sin plats, på stranden är det av naturliga skäl inga problem att få visa upp sina tribal-taueringar i svanken eller på bröstet.
Man är även placerad i en miljö där det primära syftet är att bada eller sola, inte att knulla.
Springer du däremot omkring på stan eller på krogen i samma lättklädda utstyrsel så saknas plötsligt detta uppenbara syfte och spekulationer om alternativa motiv uppstår som följd.
I vår kultur är ett manligt bröstparti inte sexuellt laddat på samma sätt som ett par kvinnliga bröst. Men vem vet, låt alla kvinnor springa omkring med bara bröst ett par år och saker kanske förändras? Eller så förblir det detsamma.
Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
Men bara för att många snygga killar gärna tar av sig på överkoppen så håller inte kvinnor på och trakasserar dessa på motsvarande sätt som i filmen eller hur?
Det gör man bara då man tar sig denna rättighet.
Att många unga tjejer oftast kan klä sig som kom och hjälp mig....är oftast ibland: kom och hjälp mig...och mode. man gör det för att man tror man måste för att höra till och bli accepterad. Det brukar gå över. Och är man en vuxen man får man fan fatta detta hur "programmerad" man än är.
När jag sett tonåriga killar som strosar gatan fram med halva söta häcken putandes utanför kallingen och jeansen typ strax under skinkan, krypandes längre och längre ner på låren i en oroväckande fart, (detta är vår tids största mirakel, hur får dessa killar byxorna att sitta uppe? häftapparat? lim? tejp? vad????)
Då tänker jag: men gulle! modeoffer...hur fan är du klädd?? jag tänker inte...ahhhha den där! minsann han ska jag lura in på närmsta toa så de där brallorna äntligen får slippa slåss mot tyngdkraften.
För jag klarar fatta att detta inte är en "show" för mig utan handlar om helt andra saker.
(möjligen en tävling i hur får man brallor att hålla sig kvar på ingenting...)
Nu är ju detta mode på väg bort, för evigt hoppas jag
Jag har svårt att tänka mig att någon finner det sensuellt och upphetsande med "män" som springer omkring med byxorna vid knäna, detsamma gäller även för "kvinnor" med samma byxposition.
Jag har inte sagt någonting annat, det är klart att det är samhället, dess normer och allt omkring som ligger till grund för människors val av klädsel.
Våra primitiva instinkter förblir dock desamma, oavsett hur mycket samhället omkring förändras och oavsett hur mycket du eller jag vill någonting annat.