2014-10-31, 16:42
Medlem
Galvestonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Det som slår mig ännu mer är att det bara är män! Och att där inte verkar finnas några motsvarande filmer med en man som går på en gata och där kvinnor; svarta eller vita ägnar sig åt detta..

va konstigt eller hur?

Den jobbigaste typen i denna film,, mannen mot slutet i röd keps, verkar vara rätt vit och om man kollar lite mer noga och räknar så får jag det till att de faktiskt är 6 vita män som syns och uttalar sig

Ett typexempel på PK-panik, så fort något påtalas som inte kan upplevas som positivt för en "minoritet", behöver det idiotförklaras med ett pseudoargument. Om hälften är vita ovh hälften är svarta (vilket inte stämmer), skulle det ändå motsvara en överrepresentation i USA x5.

Det är ett välkänt fenomen för alla som besökt Afrika att detta är vardagsmat. Byggarbetsplatser i NY på 20-talet är också suspekta tillhåll, dock mest för visslingar.

Ja, det är uppenbart efterblivet beteende, men inte olagligt.
Citera
2014-10-31, 16:42
Medlem
tolchockers avatar
Citat:

2) Jag är fortfarande kvinna.

Det förklara det mesta av dina inlägg.

Bara för att du är inlåst hemma dygnet runt och får knappt fisa utan din pappas, bröders & hela kurdiska församlingens skriftliga tillstånd så behöver du inte sprida din bittra, avundsjuka dynga och energi.

Ja - nu kommer du förmodligen med något skitsnack om att du inte alls är avundsjuk, att du har självrespekt och vill detta självmant och andra som klär sig som dom vill ber om det här är mina "vetenskapliga" bevis blabla blahha men du är genomskådad.

Varsågod och fortsätt sitta hemma framför datorn & propagera maniskt om din skeva världsbild för det är de enda du får göra hahaha !

OnT:

Tycker inte att kommentarerna är så farliga vad man kan få höra..

Dock kan det vara riktigt drygt att få höra liknande saker/bli avbruten X antal grr på vägen till Ica.
Citera
2014-10-31, 16:45
Medlem
Mooons avatar
Menar du att "minoriteten" som du talar om är kvinnor då?

Citat:
Ursprungligen postat av Galvestonen
Ett typexempel på PK-panik, så fort något påtalas som inte kan upplevas som positivt för en "minoritet", behöver det idiotförklaras med ett pseudoargument. Om hälften är vita ovh hälften är svarta (vilket inte stämmer), skulle det ändå motsvara en överrepresentation i USA x5. ...
Citera
2014-10-31, 16:54
Medlem
Minipaxs avatar
Citat:
Och du går säkerligen då och då utan skjorta eller T-shirt eller hur? kanske inte på stan men någonstans när de tär varmt och skönt ute.
En välbyggd, lätt tränad manlig överkropp, inte för mycket utan precis lagom...är typ bland det mest sexiga och snygga som någonsin existerat på en människokropp, tror t.o.m män själva kan inse detta.
Nej, jag går inte utan skjorta eller T-shirt då jag anser att det ser skabbigt ut, jag har svårt för spännbögar som springer omkring med bar bringa.
Var sak har sin plats, på stranden är det av naturliga skäl inga problem att få visa upp sina tribal-taueringar i svanken eller på bröstet.
Man är även placerad i en miljö där det primära syftet är att bada eller sola, inte att knulla.
Springer du däremot omkring på stan eller på krogen i samma lättklädda utstyrsel så saknas plötsligt detta uppenbara syfte och spekulationer om alternativa motiv uppstår som följd.

I vår kultur är ett manligt bröstparti inte sexuellt laddat på samma sätt som ett par kvinnliga bröst. Men vem vet, låt alla kvinnor springa omkring med bara bröst ett par år och saker kanske förändras? Eller så förblir det detsamma.

Citat:
Men bara för att många snygga killar gärna tar av sig på överkoppen så håller inte kvinnor på och trakasserar dessa på motsvarande sätt som i filmen eller hur?
Det gör man bara då man tar sig denna rättighet.

Att många unga tjejer oftast kan klä sig som kom och hjälp mig....är oftast ibland: kom och hjälp mig...och mode. man gör det för att man tror man måste för att höra till och bli accepterad. Det brukar gå över. Och är man en vuxen man får man fan fatta detta hur "programmerad" man än är.

När jag sett tonåriga killar som strosar gatan fram med halva söta häcken putandes utanför kallingen och jeansen typ strax under skinkan, krypandes längre och längre ner på låren i en oroväckande fart, (detta är vår tids största mirakel, hur får dessa killar byxorna att sitta uppe? häftapparat? lim? tejp? vad????)
Då tänker jag: men gulle! modeoffer...hur fan är du klädd?? jag tänker inte...ahhhha den där! minsann han ska jag lura in på närmsta toa så de där brallorna äntligen får slippa slåss mot tyngdkraften.
För jag klarar fatta att detta inte är en "show" för mig utan handlar om helt andra saker.
(möjligen en tävling i hur får man brallor att hålla sig kvar på ingenting...)

Nu är ju detta mode på väg bort, för evigt hoppas jag
Jag har svårt att tänka mig att någon finner det sensuellt och upphetsande med "män" som springer omkring med byxorna vid knäna, detsamma gäller även för "kvinnor" med samma byxposition.

Jag har inte sagt någonting annat, det är klart att det är samhället, dess normer och allt omkring som ligger till grund för människors val av klädsel.
Våra primitiva instinkter förblir dock desamma, oavsett hur mycket samhället omkring förändras och oavsett hur mycket du eller jag vill någonting annat.
Citera
2014-10-31, 17:12
Medlem
pannsexuells avatar
Citat:
Det som slår mig ännu mer är att det bara är män! Och att där inte verkar finnas några motsvarande filmer med en man som går på en gata och där kvinnor; svarta eller vita ägnar sig åt detta..

va konstigt eller hur?

Den jobbigaste typen i denna film,, mannen mot slutet i röd keps, verkar vara rätt vit och om man kollar lite mer noga och räknar så får jag det till att de faktiskt är 6 vita män som syns och uttalar sig

Jag undrar, varför är det så viktigt för dig att ha skygglappar inför dessa människors etnicitet men inte kön? Det är ju rätt uppenbart att majoriteten är av sydamerikanskt eller afrikansk börd. Jag såg något på facebook var feministen hävdade att de vita var urklippta.
Citera
2014-10-31, 17:18
Medlem
rikastistorstans avatar
Kvinnor lobbar för att få hit mörkermän som har svårt att kontrollera både sin aggressivitet och sexualitet sen gnälls det när det självklara resultatet kommer som ett brev på posten.
Citera
2014-10-31, 17:20
Medlem
Mooons avatar
Men i denna tråd - som jag antar inte befolkas av NYC-negers - är ju många positiva till "komplimangerna" som kvinnan i videon fick och ser inte alls problematiken att inte kunna röra sig i det offentliga rummet utan att bli bedömd, kommenterad och förföljd. Hur ser du på det?

Citat:
Ursprungligen postat av pannsexuell
Jag undrar, varför är det så viktigt för dig att ha skygglappar inför dessa människors etnicitet men inte kön? Det är ju rätt uppenbart att majoriteten är av sydamerikanskt eller afrikansk börd. Jag såg något på facebook var feministen hävdade att de vita var urklippta.
Senast redigerad av Mooon 2014-10-31 kl. 17:29.
Citera
2014-10-31, 17:21
Medlem
Feminism behövs uppenbarligen fortfarande i USA där befolkningen beter sig som apor, men det är föga förvånande då USA befinner sig på gränsen mellan civiliserat land och u-land.

Tyvärr med vår invandring så är det väl inte helt irrelevant här heller.
Citera
2014-10-31, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pannsexuell

Därför att om du läser i denna tråd så är det en evig fixering vid hudfärgen på dessa män.
något jag faktiskt får visst tuppjuck på...om du ursäktar uttrycket. Är inte folks hudfärg, hårkvalitet, näsutseende, öron eller munform som ligger till grund för denna typ av beteende, eller hur?
Det är värderingar, sociala koder och normer som, ja i vissa kulturer där kvinnor ses som lägre stående än vad kvinnor ses som i västvärlden, ger män rätt att bete sig så illa som de gör i denna film...men det betyder inte att vita män i historien inte beter sig/ eller betett sig/ eller kan bete sig precis lika illa. Betyder faktiskt inte ens att kvinnor inte kan bete sig lika illa om de får lov.
Ett land i Europa som är ökänt för denna typ av trakasserier är Italien ex. italienska män får nog anses vara vita. (Vad säger nassarna på forumet? är italienarna godkända som varandes vita, Hitler verkade ju tycka det.)

Ergo det som orsakar denna typ av beteende är värderingar som skänker män denna syn att det är ok att bete sig så här illa. Är alltså mansrollen man ska anklaga...varken hudfärg eller biologiskt kön i brallorna.
Citera
2014-10-31, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minipax
Nej, jag går inte utan skjorta eller T-shirt då jag anser att det ser skabbigt ut, jag har svårt för spännbögar som springer omkring med bar bringa.
Var sak har sin plats, på stranden är det av naturliga skäl inga problem att få visa upp sina tribal-taueringar i svanken eller på bröstet.
Man är även placerad i en miljö där det primära syftet är att bada eller sola, inte att knulla.
Springer du däremot omkring på stan eller på krogen i samma lättklädda utstyrsel så saknas plötsligt detta uppenbara syfte och spekulationer om alternativa motiv uppstår som följd.

I vår kultur är ett manligt bröstparti inte sexuellt laddat på samma sätt som ett par kvinnliga bröst. Men vem vet, låt alla kvinnor springa omkring med bara bröst ett par år och saker kanske förändras? Eller så förblir det detsamma.

Jag har svårt att tänka mig att någon finner det sensuellt och upphetsande med "män" som springer omkring med byxorna vid knäna, detsamma gäller även för "kvinnor" med samma byxposition.

Jag har inte sagt någonting annat, det är klart att det är samhället, dess normer och allt omkring som ligger till grund för människors val av klädsel.
Våra primitiva instinkter förblir dock desamma, oavsett hur mycket samhället omkring förändras och oavsett hur mycket du eller jag vill någonting annat.

Fast var just det jag försökte påpeka för dig...nej manlig naken överkropp är inte lika "sexuellt laddat" och varför är det inte det tror du?
Att det inte är sexuellt laddat socialt betyder ju inte alls att det inte kan vara extremt sexuellt laddat för vissa, bara inte den grupp som har fått lov bestämma vad som ska vara normen kring detta eller hur? Homosexuella män är ex. också biologiska män, de anser nog att en vacker manlig bringa alla gånger övertiger ett par brön. Om dessa män kan lägga renons på sin egen "programmering" pcj primitiva instinkter och inte börja vissla efter alla halvnakna män på stan så borde ju i rimlighetens namn även heteromän kunna detta då det gäller halvnakna brön eller hur?

Nu tror jag att jag skriver till en som redan hajjat detta, så se ovan till en kommentar till alla dessa som verkar tro att män inte klarar hålla sig.
Citera
2014-10-31, 17:44
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Och du går säkerligen då och då utan skjorta eller T-shirt eller hur? kanske inte på stan men någonstans när de tär varmt och skönt ute.
En välbyggd, lätt tränad manlig överkropp, inte för mycket utan precis lagom...är typ bland det mest sexiga och snygga som någonsin existerat på en människokropp, tror t.o.m män själva kan inse detta.
Men bara för att många snygga killar gärna tar av sig på överkoppen så håller inte kvinnor på och trakasserar dessa på motsvarande sätt som i filmen eller hur?
Det gör man bara då man tar sig denna rättighet.

Att många unga tjejer oftast kan klä sig som kom och hjälp mig....är oftast ibland: kom och hjälp mig...och mode. man gör det för att man tror man måste för att höra till och bli accepterad. Det brukar gå över. Och är man en vuxen man får man fan fatta detta hur "programmerad" man än är.

1) Nej kvinnor tycker inte att mäns kroppar är sexiga därför raggar kvinnor inte på män som visar upp sina kroppar. Kvinnor tycker att mäns beteende är sexigt då beter sig kvinnor likadant som män till exempel stirrar, följer efter, börjar prata, etc.

2) Om kvinnor brydde sig om modet skulle de inte vara feta för mode-kläder ser inte bra ut på feta kvinnor. Kvinnor går ut otäckta för att de vill ha sexuell uppmärksamhet från män.

Citat:
Ursprungligen postat av tolchocker
Det förklara det mesta av dina inlägg.

Bara för att du är inlåst hemma dygnet runt och får knappt fisa utan din pappas, bröders & hela kurdiska församlingens skriftliga tillstånd så behöver du inte sprida din bittra, avundsjuka dynga och energi.

Ja - nu kommer du förmodligen med något skitsnack om att du inte alls är avundsjuk, att du har självrespekt och vill detta självmant och andra som klär sig som dom vill ber om det här är mina "vetenskapliga" bevis blabla blahha men du är genomskådad.

Varsågod och fortsätt sitta hemma framför datorn & propagera maniskt om din skeva världsbild för det är de enda du får göra hahaha !

OnT:

Tycker inte att kommentarerna är så farliga vad man kan få höra..

Dock kan det vara riktigt drygt att få höra liknande saker/bli avbruten X antal grr på vägen till Ica.

1) Vad är det jag är avundsjuk på?

2) Jag propagerar inte för någonting för jag vet hur män ser på kvinnor som går otäckta.

Citat:
Det är värderingar, sociala koder och normer som, ja i vissa kulturer där kvinnor ses som lägre stående än vad kvinnor ses som i västvärlden, ger män rätt att bete sig så illa som de gör i denna film...

Bland svarta står kvinnor högre socialt än män. Vad talar du om?
Senast redigerad av Babianen 2014-10-31 kl. 17:48.
Citera
2014-10-31, 18:01
Medlem
Minipaxs avatar
Citat:
Fast var just det jag försökte påpeka för dig...nej manlig naken överkropp är inte lika "sexuellt laddat" och varför är det inte det tror du?
Att det inte är sexuellt laddat socialt betyder ju inte alls att det inte kan vara extremt sexuellt laddat för vissa, bara inte den grupp som har fått lov bestämma vad som ska vara normen kring detta eller hur? Homosexuella män är ex. också biologiska män, de anser nog att en vacker manlig bringa alla gånger övertiger ett par brön. Om dessa män kan lägga renons på sin egen "programmering" pcj primitiva instinkter och inte börja vissla efter alla halvnakna män på stan så borde ju i rimlighetens namn även heteromän kunna detta då det gäller halvnakna brön eller hur?

Nu tror jag att jag skriver till en som redan hajjat detta, så se ovan till en kommentar till alla dessa som verkar tro att män inte klarar hålla sig.
Har du pillat på en kvinnas bröst? Pillat på dina egna bröst?, jag antar att du är en man.
Finner du njutning i att någon smeker dina bröst? Jag gör det inte.

Kvinnans bröst kan även anses vara av "särkaraktär" då de är högst personliga när det kommer till att exempelvis ge föda åt sitt barn.
Att slänga upp samma bröst i ansiktet på främmande karlar att förslusta sig med känns lite olustigt.

Homosexuella besitter förövrigt en defekt och vad de tycker och tänker om sex är irrelevant.
Bögar kan vara ganska fräcka i sina raggningsförsök de med, det finns två sorters bögar, välkammade Hollywoodhomos som du finner i din TV och på film och de du kan ha oturen att träffa på i verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in