Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Då kan väl kvinnorna täcka sig för de främmande männen så att de inte tror att kvinnan är singel? Då blir kvinnan inte raggad på.
Nej, verkligen inte då vi lever i ett samhälle som präglas av modern vetenskap och som därmed inte bör främja de religiösas unkna moral och synsätt på människors sexualitet.
Citat:
Den bevisar att män uppfattar ensamma kvinnor som att kvinnan bjuder inte män att ragga på henne.
Nej, bara en social kuf eller en religiös bonnläpp skulle förbise kvinnans uppenbart kyliga förhållningssätt mot männen i klippet.
Citat:
Ja niqab eller liknande typ huvud-slöja + solglasögon.
Det handlar inte om anständighet utan om att visa att man är upptagen så att män inte tror att man är singel.
Nej, det handlar om att göda religiösa tomtars snedvridna syn på kvinnans sexualitet. Du uppmuntrar denna primitiva syn genom att reducera dig själv till spökplumpen med din klädsel.
Citat:
1) Kvinnan blir objektivt inte ofredad för männen har inte uppsåt att ofreda henne.
2) Uteställen är för äldre människor och losers. Normala kvinnor träffar män i vardagen.
Det vet du inte om de har. Det går att tolka på flera sätt och kvinnans uppfattning väger tungt i sammanhanget.
Punkt nr. två har du inte heller några belägg för.
Citat:
Ingen gör sånt. Det är asperger.
Menar du att man ska låta bli att ragga på en attraktiv partner och vänta tills man kan gå till ett uteställe där personen man såg kanske dyker upp? Det är nonsens. Ingen beter sig så.
Vad jag menar är att det finns många fiskar i havet och att den skönhet killen såg i tjejen på ICA-butiken går att hitta i många fler kvinnoexemplar på alla otaliga dans och uteställen som redan finns att ragga på.
Citat:
Det vanliga är att man träffar sin parner i vardagen. Ingen går till en folksamling för att träffa en partner. Menar du att man ska gå till allsång på skansen? Du verkar helt sakna verklighets-förankring.
Ja, det är vanligt att man träffar sin långtida partner på t.ex. jobbet eller i studiesammanhang men nu var det väl främst sexuell raggning som tråden styrt in på?
Citat:
Kvinnor flirtar inte tillbaka på en gång för att det ses som desperat. Ingen kvinna vill framstå som desperat även om hon är desperat.
Nej, det är möjligt. Du fick det dock att låta som att kvinnan förblir kall och initiativlös och det var på den punkten jag motsade dig. En missuppfattning kanske.
Citat:
Jag har sett det minst 20 gånger när kvinnor har raggat på min man för att de tror att han är en kvinno-förtryckare för att de tycker att det är sexuellt upphetsande.
Även om detta skulle vara sant så är det bara tragiskt. Kvinnor som beter sig som barn är tragiska individer som inte vill utnyttja sin fulla potential som människor.
Citat:
Det är a) ingen juridisk term b) har 0 relevans för det som händer på gatan.
Vad spelar det för roll? Det är fortfarande ett brott även om det nu skulle gå under annan benämning.
Citat:
Det beror på om mannen bara ger komplimanger är det alltid uppskattat. Om han har asperger är det så klart inte uppskattat.
Nej, precis. Social inkompetens samt fulhet är inte uppskattade egenskaper hos män.