2014-10-31, 18:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -IamTheWalrus-
Sandbyn

Sandbyn är absolut ingen stad, långt ifrån. Självklart kan jag inte varenda håla som existerar. Kommer på nu också att jag kan ranka, utantill, Sveriges tio största städer. Inser mer och mer att jag är bra på geografi. Men varför kan jag inte öster, väster. Kan ni det? Ligger USA västerut från Sverige?
Citera
2014-10-31, 18:21
Medlem
Pinchys avatar
Hålla isär netto och brutto. Hopplöst, jag har gett upp.
Citera
2014-10-31, 18:24
Medlem
TeleporteraTalibans avatar
Är pinsamt dålig på matematik och har sinnessjukt dåligt lokalsinne. Just det med lokalsinnet har gett upphov till en hel del pinsamheter. Jag har även svårt för att koppla siffror till månader och tvärtom, exempelvis om jag ska skriva ner ett datum i siffror och det är september säger vi måste jag ibland räkna på fingrarna från januari till september för att få fram 9.
Citera
2014-10-31, 18:25
Medlem
Kan inte orientera mig inuti en ordbok.

Edit: Vet fan heller aldrig om det ska vara Imdb eller Imbd, SF eller FS (bion) etc. Hemskt.
Senast redigerad av Inte.trevlig 2014-10-31 kl. 18:34.
Citera
2014-10-31, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FannyFruxo
Jag knyter alltid rosetter med två öglor (som barn gör). Tror inte jag kan knyta med bara en ögla

Har aldrig ens reflekterat över att man skulle få för sig att knyta rosetter/skor/plastpåsar med potatis o.s.v. från affären med något annat än två öglor. Hur går det till? Låter som någon form av trolleri.

Jag har ingen aning om hur man gymmar. Aldrig satt min fot på ett gym. Tränat på alla möjliga andra vis, visst - men lyfta vikter, löpband och sånt: nej, det verkar något oerhört avancerat.

Som många andra har jag problem med multiplikationstabellen.

I övrigt har jag nog en rätt god aning i alla fall om det mesta. Kan jag inbilla mig.
Citera
2014-10-31, 18:32
Medlem
Shintas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Sandbyn är absolut ingen stad, långt ifrån. Självklart kan jag inte varenda håla som existerar. Kommer på nu också att jag kan ranka, utantill, Sveriges tio största städer. Inser mer och mer att jag är bra på geografi. Men varför kan jag inte öster, väster. Kan ni det? Ligger USA västerut från Sverige?

Tänk så här: Asien kallas ju Fjärran östern, Amerika ligger åt andra hållet och därför väster, detta med Europa som centrum såklart. USA (Nordamerika) och Europa kallas ju också bekant för västvärlden.
Citera
2014-10-31, 18:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Jag är lagom usel i matematik. Jag skulle nog få knappt godkänt om jag idag satte mig och gjorde ett prov i Matematik A. Jag är en person som känner att jag vill veta allt. Så det jag inte vet, som är över det mest basala (allmänbildning) inom olika ämnen, är tillräckligt för att jag ska känna mig lite skamsen. Men matematiken är nog det värsta för mig. Är ganska bra på geografi om vi utesluter Afrika där allt bara är en röra. Kan på ett ungefär var de större länderna ligger men de mindre... no clue.

Är du hög?
Citera
2014-10-31, 18:42
Medlem
dxdts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinchy
Hålla isär netto och brutto. Hopplöst, jag har gett upp.

Netto är efter avdrag vilket ger en mindre, nättare, summa. Brutto är före avdrag vilket ger en större, brutalare, summa.

Så gjorde jag för att komma ihåg det en gång i tiden.
Citera
2014-10-31, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wheelinthesky

Annars är jag värdelös på att dyka, typ från en brygga, gör alltid magplask. Lärde mig aldrig riktigt det i simskolan, inte för jag badar så ofta men det är ju lite pinsamt ändå.

Detta. Helt omöjligt.
Citera
2014-10-31, 18:45
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Jag har inte en jävla aning om vad som är substantiv, adjektiv och liknande.
Citera
2014-10-31, 18:59
Medlem
Pinchys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dxdt
Netto är efter avdrag vilket ger en mindre, nättare, summa. Brutto är före avdrag vilket ger en större, brutalare, summa.

Så gjorde jag för att komma ihåg det en gång i tiden.

Tack! Innan tänkte jag att netto var den delen av lönen man fick nyttja. Sen blandade jag ihop det med att det var den delen man fick bruka. Då var det kört igen.
Citera
2014-10-31, 19:07
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-

Usa i väster Ryssland i öster.
Vilda western, är ingen slump, man åkte västerut i ett vilt land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in