2014-10-31, 17:14
Medlem
r_o_ns avatar
Min lucka har nog gjort att jag inte fått det där välbetalda IT-jobbet på valfritt IT-företag/IT-avdelning. Jag är otroligt kunnig inom detta med datorer, kringutrustning, program, problemlösning och användarstöd. Men nätverk och dess struktur (över storlek av ett hemmanätverk) har aldrig fatnat i mitt huvud. Har funkat bra med datorfirma (utanför ordinarie jobb) och viss support osv mot kunder, men gällande kontorsnätverk, när man sålt ett gäng datorer som ska nätverkas ihop med skrivare internet mm då har jag alltid fått anlita bekanta i branschen. Därför har man aldrig vågat söka jobb i branchen heller, jobbar på byggnadsfirma i mitt ordinarie jobb.

Har försökt gå kurser, men på något vis så blir det en röra avv ipadresser, tcpip, dhcp osv mm, det fastnar inte!!

Jag är så totalt okunnig i alla sporter. Sitter man på jobbet en måndag och det diskuteras sporten i helgen så somnar jag nästan...

Jag kan glömma var jag ställt bilen utanför det lokala ICA Maxi och då bor jag på en liten ort och parkeringen är inte speciellt stor. Bar med fjärrupplåsning, då ser man var bilen står och blinkar.

Så där är två av min pinsamma och irriterande kunskapsluckor
Senast redigerad av r_o_n 2014-10-31 kl. 17:24.
Citera
2014-10-31, 17:16
Medlem
Snooze91s avatar
Är helt omöjlig på sportresultat. Vet inte ens vilka som vann ishockey-VM förra året? Minns iaf att Tyskland vann i somras i Brasilien på fotbolls-VM.

Jag är extremt inkompetent på TV/data-spel. När folk i min ålder snackar PvP, afk, mot 35 maces känner jag att det är dags att lämna för stunden.

Bilar är jag halvdöd på. Älskar att köra bil, men att serva, laga eller kunna namnen på dem funkar bara inte, överlåter det till de som kan. Trots det är jag uppväxt med en biltokig farsa.

Jag är extremt dålig på att hantera pengar. Betalar mina räkningar, men bränner resten på fredagkvällen. Sen mår jag dåligt för det i tre veckor efter.

Jag är extremt dålig på att skaffa flickvänner/kk. Inte det att jag inte är intressant för tjejerna, jag bara slutar engagera mig för att det aldrig känns rätt. Sen sitter man hemma och känner sig ensam ibland!

Förövrigt har jag rätt bra koll på var Skåne ligger, hur många invånare Sverige har eller allt som en autistisk person får för sig är intressant. (nej jag har inte någon autistisk funktionsnedsättning).
Citera
2014-10-31, 17:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Hur kan du nämna tre när vi bara har en?

Du vet vad jag menar Sluta trolla det är inte ett dugg roligt!
Citera
2014-10-31, 17:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Det är det ingen som vet, gränserna är öppna!

hahaha!!!
Citera
2014-10-31, 17:37
Medlem
TruckUrbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.murmel
Eftersom jag är en besserwisser så måste jag rätta dig där, Östersund är mitten, Örebro ligger i jämnhöjd med Stockholm.

Något som jag aldrig lyckats lära mig utantill är betydelsen av substantiv, verb, pronomen osv. Dock så klarar jag mig galant utan detta.

Annars så är mina kunskapsluckor få, jag finner ett stort nöje i att hela tiden lära mig mer om det mesta.

Jäkligt kul tråd för övrigt, hatten av till trådskaparen!
Ja, jo. Nu var ju mitt inlägg aningen ironsikt, främst riktad till majoriteten av Sveriges befolkning som ser allt ovanför Mora som skog utan människor. Du har asperger va?

Har extremt dåligt minne ska tilläggas till tråden. Enda ordklassen (?) jag kan är substantiv; namn på saker och ting, som hmm hmmm boll och ring!

Citera
2014-10-31, 17:43
Medlem
FannyFruxos avatar
Jag knyter alltid rosetter med två öglor (som barn gör). Tror inte jag kan knyta med bara en ögla
Citera
2014-10-31, 17:44
Medlem
Pattcancers avatar
Jag är helt makalöst dålig på årtal, geografi och historia. Sånt har aldrig intresserat mig. Sen undviker jag att prata engelska i nyktert tillstånd. Läsförståelse har jag dock inga problem med.

Hur många kan peka ut länder utanför Europa på kartan? Visst, man kan några stycken, men i Asien, Mellanöstern och Afrika? Nej tack.
Citera
2014-10-31, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellejonson
Blandar alltid mellan höger och vänster. Kan inte rabbla upp månaderna i rätt ordning.

Jag rekommenderar en tatuering på högerarmen, "H Ö G E R". Om du vill vara helt garderad kan du matcha det med "V Ä N S T E R".

- Jag kan inga grammatiska regler.
- Jag är usel på svensk geografi.
- Jag är praktiskt taget en analfabet i mitt egna hemspråk. (Det jag skäms mest för.)

Annars så är mina mest pinsamma luckor utanför det "akademiska", jag har aldrig haft en flickvän, jag har praktiskt taget ingen socialt umgänge samt inte jobbat mer än några månader här och där i mitt 22-åriga liv. Det skäms jag för.
Citera
2014-10-31, 17:58
Medlem
Min största kunskapslucka är att jag saknar insikt över vad jag har för kunskapsluckor, om några.
Citera
2014-10-31, 18:03
Medlem
Rczp0gs avatar
.
Citera
2014-10-31, 18:06
Medlem
HC47s avatar
Jag är lagom usel i matematik. Jag skulle nog få knappt godkänt om jag idag satte mig och gjorde ett prov i Matematik A. Jag är en person som känner att jag vill veta allt. Så det jag inte vet, som är över det mest basala (allmänbildning) inom olika ämnen, är tillräckligt för att jag ska känna mig lite skamsen. Men matematiken är nog det värsta för mig. Är ganska bra på geografi om vi utesluter Afrika där allt bara är en röra. Kan på ett ungefär var de större länderna ligger men de mindre... no clue.
Citera
2014-10-31, 18:18
Medlem
Freeze89s avatar
Kan inget kortspel... Förutom UNO då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in