Min lucka har nog gjort att jag inte fått det där välbetalda IT-jobbet på valfritt IT-företag/IT-avdelning. Jag är otroligt kunnig inom detta med datorer, kringutrustning, program, problemlösning och användarstöd. Men nätverk och dess struktur (över storlek av ett hemmanätverk) har aldrig fatnat i mitt huvud. Har funkat bra med datorfirma (utanför ordinarie jobb) och viss support osv mot kunder, men gällande kontorsnätverk, när man sålt ett gäng datorer som ska nätverkas ihop med skrivare internet mm då har jag alltid fått anlita bekanta i branschen. Därför har man aldrig vågat söka jobb i branchen heller, jobbar på byggnadsfirma i mitt ordinarie jobb.
Har försökt gå kurser, men på något vis så blir det en röra avv ipadresser, tcpip, dhcp osv mm, det fastnar inte!!
Jag är så totalt okunnig i alla sporter. Sitter man på jobbet en måndag och det diskuteras sporten i helgen så somnar jag nästan...
Jag kan glömma var jag ställt bilen utanför det lokala ICA Maxi och då bor jag på en liten ort och parkeringen är inte speciellt stor. Bar med fjärrupplåsning, då ser man var bilen står och blinkar.
Så där är två av min pinsamma och irriterande kunskapsluckor