2014-10-30, 23:41
Medlem
Grodaifickans avatar
Jag har lite svårt att skilja på Neptunus och Uranus. Det är väl det värsta.
Citera
2014-10-30, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Aldrig hört talas om Zlatan?

Svensk fotbollsspelare sa han.
Citera
2014-10-30, 23:45
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endure
Skulle nog säga att majoriteten inte kan det. Jag kan iaf inte det, jag sjunger en sång för mig själv som jag lärde mig i grundskolan.

Jag vet inte hur många dagar det är i någon månad.

Men allt det här bleknar när jag jämför mig själv med min kompis. Den listan skulle ta hela dagen att skriva men lite axplock: Han vet inte om Skåne ligger i södra eller norra Sverige, han vet inte vad kungen heter, han vet inte vad vår nuvarande statsminister heter. Han vet absolut ingenting förutom detaljer från ett selektivt antal datorspel.

Haha jag tror jag känner den killen också, eller finns det fler sådana där...
Citera
2014-10-30, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattfarssas
Svensk fotbollsspelare sa han.
Ok,fast han brukar lira med landslaget ibland....
Citera
2014-10-30, 23:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GreenEyesCuddles
Jag överdriver inte ens när jag säger att jag inte fattade någonting av vad du just förklarade. Mina föräldrar hade aldrig bil när jag växte upp, så det är därför jag inte kan någonting. Jag kan nog glömma att ens försöka skaffa körkort, min stolthet kommer krossas och jag kommer råka ha ihjäl lärarna För att inte tala om förmögenheten det kommer kosta att få typ 50 lektioner...
Haha, förlåt för att jag tog i. Men jag ska förklara för dig att jag tog körkortet i juni. Jag sög verkligen på att köra bil redan i maj. Visserligen hade jag bilen i kontroll och allt men jag sög på att planera, växla i rätt tid, nedväxling. Jag vet att det låter frånvänt för dig. Men alla har varit i den situationen. Alla har varit i ruta 1. Jag skulle faktiskt kunna lära dig köra bil här och nu, utan kostnad. Det är inte svårt någonstans.

Och för guds skull, köp inte lektioner. Det mest idiotiska man kan göra. Skaffa en handledare och kör med denne. Handledaren har tillräckligt med kunskaper för hur man manövrerar en bil.

Min morsa pröjsade typ 50.000 för sitt körkort och nu kör hon som en Gud. Man blir bättre EFTER att man skaffat sitt körkort då man får erfarenhet. Kan säga så här att jag kände mig obekväm med att alltid ha någon bredvid mig när jag övningskörde. Men när jag tog kortet själv och hade fria tyglar att experimentera hur bilen fungerar så lärde jag mig köra bil på 1 sekund.
Citera
2014-10-30, 23:50
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Jag är över 30 och hyfsat smart och allmänbildad. Kan huvudstäder och invånarantal och sånt där, prester bra på frågesporter, ja ni förstår.

I våras var jag skakad i tre dagar. Fick reda på att Danmark och Tyskland sitter ihop.
En på jobbet sa att hon skulle bila ner till Tyskland.
-Tar ni färjan därifrån då eller?
-Nej, vi åker bil hela vägen.
-Men det är ju ingen bro mellan Danmark och Tyskland va? Eller hur ska ni göra?
- ...Vi åker bil till Danmark, sen vidare till Tyskland..
-Ja, jo, men ni åker färja från Danmark, eller ska ni tillbaka till Sverige och ta färjan härifrån till Tyskland?

Ja, så efter lite konstiga frågor så förstod hon att jag trodde Danmark var en Ö som inte satt ihop med något annat land. Hon var chockad över att jag inte visste det och jag var helt snurrig. Som att få reda på att typ Uppsala var Sveriges näst största stad när man alltid trott att det var Göteborg, lika omtumlande.

Otroligt, har fortfarande svårt att när jag föreställer mig Danmark se det som det verkligen ser ut

Öhhh Uppsala är sveriges fjärde största stad.
Citera
2014-10-30, 23:54
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watsup
Jag kan inte namnet på en enda amerikans skådis om man bortser från de absolut största som typ dicaprio. Kan faktiskt vara ett riktigt handikapp i vissa sociala situationer!

Leonardo Di Caprio är knappast den största skådisen i USA, kommer väl ca 100 före honom.
Citera
2014-10-30, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Öhhh Uppsala är sveriges fjärde största stad.

Det var en liknelse.
Citera
2014-10-30, 23:57
Medlem
AmadeusKriegs avatar
Jag kan faktiskt på rak arm inte komma på något jag verkligen inte kan (kanske är lite det som är risken, jag tror att jag vet/kan men i själva verket har jag helt fel höhö).

Däremot har jag en bekant som länge trodde att kalops var en sjukdom.
Citera
2014-10-30, 23:57
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koriakus
- Kan inte alfabetet
- Vet inte vad vokaler osv är.
- Konsonanter osv, ingen aning vad det är.
- Glömmer alltid bort vart jag parkerar bilen.. (tar bussen hem och kommer tillbaka på kvällen när det inte står så många bilar ganska ofta om jag inte orkar leta)
- Matte är ett helvete, fuskade mig igenom Matte A B C (och jag skriver koder på jobbet...)
- Ingen aning vilka "kändisar" är förutom fotbollsspelare. Satt vid bordet bredvid Morgan Freeman på en restaurang i Kroatien. Fick fråga servitören på vägen ut vem det var då alla skulle ha bilder med han.

Månaderna lärde jag mig för drygt ett år sen bör nämnas!

Det är väl mina pinsamheter

Alltid undrat vems bil det är som står ensam kvar på parkeringen när alla andra kört hem
Citera
2014-10-31, 00:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av captengrogg
blandar alltid ihop left and right kan inte stava till faktiskt blir alltid faktist är allmänt oteknisk och kan inte göra en dubbel åtta eller köra bil

haha din avatar gav mig extra panik när du berättade om dina kunskapsluckor
Citera
2014-10-31, 00:06
Medlem
VonFanderblads avatar
Jag vet inte vem som är president i Ubeki-beki-beki-beki-stan-stan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in