2014-10-31, 12:59
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OMG2suns
Vet mer än dig uppenbarligen. Inte för att vara sådan men om du skulle säga till personen som tar emot anmälan hos polisen att du vill anmäla X antal oidentifierade killar för att dom sa att dom skulle "pissa i din grotta" så hade den personen garvat röven av sig. Ge mig gärna källan till den där hor-fällningen.

Hittade denna - http://www.aftonbladet.se/wendela/article10373055.ab

Tror att det är rätt artikel då jag har för mig att det rörde sig om två skolelever.

Finns fler exempel att hitta om du söker lite själv.

Citat:
Du sa ju aldrig ifrån. Du bara ältade saken för dig själv. Du anmälde inte heller.

Hur skulle jag ha hunnit säga ifrån eller anmäla när de bara körde rakt förbi mig?

Jag hade däremot anmält någon som trakasserade mig i studie eller jobbsammanhang där jag är mer bekant med mannen i fråga och kan uppge fler detaljer.

Citat:
Milsvid skillnad? Jaså minsann? "Have a nice day" och "hej snygging" är ju tydligen inte respektfullt så det verkar mest godtyckligt som fan från er drottningar, varierar säkert från dag till dag vad som är ok tom och då är det ju ingen som kan ta era kvasi-gränser på allvar.

Det är svårt att veta säkert om killarna i klippet var respektfulla i sina ord eller inte. Det kan uppfattas på olika sätt och det säkraste vore nog om ni män tänker er för innan ni talar samt att ni är tydliga med era syften för att undvika oro och missuppfattningar från tjejernas sida.

Jag fattar ännu inte varför männen i klippet betedde sig som de gjorde. Vad ville de uppnå av att skrika efter främmande kvinnor som passerar dem på gatan?

Citat:
Nej precis dom led inte alls så vad har du tjänat på att ta åt dig och älta det här?

Jag ältar ingenting, det råkade bara bli så att denna tråd rörde upp gamla minnen som jag senare skrev ett exempel på.
Och jag har empati, även för män. Det är ju därför jag skriver här om mina erfarenheter med dem samt ställer frågor och försöker förstå hur de fungerar.

Citat:
Nej ord är bara ord och det är precis så enkelt som man kan tro. Ditt huvud kan ingen annan än du själv ta dig in i så låter du andra människors ord påverka dig så är det ett val som du gör helt själv.

Ord är inte bara ord, nej. Det finns alltid ett skäl till att människor beter sig som de gör och du är lika simpel som Babianen om du inte kan tänka längre än "ord är bara ord"
Citera
2014-10-31, 13:05
Medlem
jokalishs avatar
Dom skrev nog fel rubrik, bör vara "Film visar hur kvinnor trakasseras - varje dag av svarta och arabiska män i USA"
Citera
2014-10-31, 13:07
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
nej kvinnor måste visa sina kroppar inkl ansikten för att kvinnor äger kroppar och ansikten,,,väldigt svårt existera i ett samhälle om man inte får lov visa sig, våra farsor var inte glasmästare...

2. nej tjock halsduk runt hela skallen är inte speciellt logisk, kan man nämligen inte andas.

3. Nej, en del unga och omogna män tror det kanske, men skulle de verkligen bli utsatta för detta konekvent under en längre tid, skulle de förmodligen bli allvarligt deprimerade.

Alla kvinnor föds inte automatiskt med en man i koppel på släp efter sig som "beskydd"
utan en äkta hälft får man skaffa sig, och denna äkta hälft vill också leva ett eget liv utan att var tvungen släpas med som "sköld" åt en annan människa.

1) Att kvinnor har kroppar och ansikten betyder inte att de måste visa dem för andra än sina män, eller hur? Om de gör det så visar de att de vill vara otrogna mot sina män.

2) Man kan ha halsduken runt mun och näsa och sen en mössa då är man både varm och ganska täckt.

3) Varför skulle män bli deprimerade av att kvinnor ger dem sexuell uppmärksamhet? Män blir deprimerade när kvinnr inte ger dem sexuell uppmärksamhet.

4) Om de inte vill gå ut med sina män kan de bära täckande kläder för att visa att de är upptagna. Är det ett problem?
Citera
2014-10-31, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Att kvinnor har kroppar och ansikten betyder inte att de måste visa dem för andra än sina män, eller hur? Om de gör det så visar de att de vill vara otrogna mot sina män.

2) Man kan ha halsduken runt mun och näsa och sen en mössa då är man både varm och ganska täckt.

3) Varför skulle män bli deprimerade av att kvinnor ger dem sexuell uppmärksamhet? Män blir deprimerade när kvinnr inte ger dem sexuell uppmärksamhet.

4) Om de inte vill gå ut med sina män kan de bära täckande kläder för att visa att de är upptagna. Är det ett problem?

1. Well om en del män inte klarar att se kvinnors ansikten kanske dessa män ska deporteras, eller få sina ögon täckta? Vi kan upplåta speciella naturparker eller ghetton för människor som inte klarar se andras ansikten om dessa ansikten inte har potential till skäggväxt. Kvinnor klarar galant en mans ansikte utan att hemfalla åt tvångs visslingar, idogt sexuellt taffsande eller få rök genom öronen.
Homosexuella män verkar också klara detta galant. Verkar bara vara ett allvarligt problem hos vissa heterosexuella män. Vad kan vara problemet hos dessa män, psykiskt störning kanske?

2. nej då ser man inte vart man går, det blir stickigt, svettigt, varmt och irriterande...och man får förmodligen allvarlig ansiktseksem av detta efter en viss tid.

3. Det finns trevligt uppmärksamhet och det finns otrevlig...oönskad tenderar vara otrevlig.
I filmen har du en kivnna som är på väg mot punkt a till punkt b. hon svarar inte, hon tittar inte på folk, hon går....att ändå fortsätta med sina försök till sexuell uppmärksamhet då är....trakasserier.
Vill jag som kvinna ge en snygg främmande man en liten uppskattning ger jag mannen en lite uppskattande blick och ett leende i mungipan..och vederbörande man har uppfattat uppskattningen, sen lämnar jag sötnosen i fred.

4. Japp det är ett problem, trust me, och helt onödigt. Bär män heltäckande kläder för att visa att de är "upptagna" ex.?
I vår kultur har vi en signal för detta och det är en ring på ett speciellt finger.
Senast redigerad av ScottWalter 2014-10-31 kl. 13:41.
Citera
2014-10-31, 13:42
Medlem
xtrftw1337s avatar
Det som slog mig direkt var att det var väldigt många svarta som "trakasserade" henne..
Citera
2014-10-31, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtrftw1337
Det som slog mig direkt var att det var väldigt många svarta som "trakasserade" henne..

Det som slår mig ännu mer är att det bara är män! Och att där inte verkar finnas några motsvarande filmer med en man som går på en gata och där kvinnor; svarta eller vita ägnar sig åt detta..

va konstigt eller hur?

Den jobbigaste typen i denna film,, mannen mot slutet i röd keps, verkar vara rätt vit och om man kollar lite mer noga och räknar så får jag det till att de faktiskt är 6 vita män som syns och uttalar sig
Citera
2014-10-31, 14:02
Medlem
xtrftw1337s avatar
Citat:
Det som slår mig ännu mer är att det bara är män! Och att där inte verkar finnas några motsvarande filmer med en man som går på en gata och där kvinnor; svarta eller vita ägnar sig åt detta..

va konstigt eller hur?

Den jobbigaste typen i denna film,, mannen mot slutet i röd keps, verkar vara rätt vit och om man kollar lite mer noga och räknar så får jag det till att de faktiskt är 6 vita män som syns och uttalar sig

Ja, det var vita män med.. men majoriteten var svarta.

Jag tänker på detta när du pratar om motsvarigheten: https://www.youtube.com/watch?v=8E3xgEE8vNE
Citera
2014-10-31, 14:04
Medlem
Babianens avatar
Citat:
1. Well om en del män inte klarar att se kvinnors ansikten kanske dessa män ska deporteras, eller få sina ögon täckta? Vi kan upplåta speciella naturparker eller ghetton för människor som inte klarar se andras ansikten om dessa ansikten inte har potential till skäggväxt. Kvinnor klarar galant en mans ansikte utan att hemfalla åt tvångs visslingar, idogt sexuellt taffsande eller få rök genom öronen.
Homosexuella män verkar också klara detta galant. Verkar bara vara ett allvarligt problem hos vissa heterosexuella män. Vad kan vara problemet hos dessa män, psykiskt störning kanske?

Män uppfattar att kvinnor som visar sina ansikten är sexuellt tillgängliga det är grundläggande biologi,

Citat:
Pair bonding was first reported by secular zoologist Desmond Morris in Intimate Behavior.

The Twelve Step to Pair Bonding.

Stage 1: No Touch

Step 1: Eye to Body

First glance is not sexual look but the look of discovery. First glance takes in size, shape, coloring, age, and personality. Immediately an unconscious grading process begins, rating the person on a scale of low to high desirability. First glance determines whether or not the relationship progresses.

Step 2: Eye to Eye

This will frequently occur in a library or office setting. When the eyes meet there will be a quickening of the heartbeat along with the flush of embarrassment, causing a breaking of the gaze and glancing away. Direct eye contact is reserved for those we know and trust. So two people who see each other for the first time will usually look each other over sequentially rather than simultaneously. Unless the eyes convey a message of interest, the relationship will probably not proceed.

Step 3: Voice to Voice

At first, the couple’s conversation involve small talk such as each other’s name, where they live, what they do for a living, the weather. Such small talk, however, permits further observation and analysis. If the couple continues to talk they can really get to know each other, including opinions, pastimes, hobbies, ideas, likes and dislikes, hopes and dreams for the future. Compatibility can be determined here. A couple should spend many hours at step 3. I stress as many as 1,000 hours talking on the phone while acquiring skills that will be critical to their relationship and possible marriage later on. Each is exploring his or her inner self and becoming vulnerable, a major task when intimacy is developing. This step cannot and should not be ignored. The relationship needs to be slowed down now, before romantic touch begin. After romantic affection begins, the couple will interact differently.

så varför visar kvinnor att de är sexuellt tillgängliga samtidigt som de säger att de inte är det?

Citat:
2. nej då ser man inte vart man går, det blir stickigt, svettigt, varmt och irriterande...och man får förmodligen allvarlig ansiktseksem av detta efter en viss tid.

Det är bättre att inte se var man går än att ha ögon-kontakt med andra män för att det är en form av otrohet,

Citat:
The eyes especially are to be sparingly used, since it is better to slip with the feet than with the eyes.1699 Accordingly, the Lord very summarily cures this malady: “If thine eye offend thee, cut it out,”1700 He says, dragging lust up from the foundation. But languishing looks, and ogling, which is to wink with the eyes, is nothing else than to commit adultery with the eyes, lust skirmishing through them. For of the whole body, the eyes are first destroyed.

Citat:
3. Det finns trevligt uppmärksamhet och det finns otrevlig...oönskad tenderar vara otrevlig.
I filmen har du en kivnna som är på väg mot punkt a till punkt b. hon svarar inte, hon tittar inte på folk, hon går....att ändå fortsätta med sina försök till sexuell uppmärksamhet då är....trakasserier.
Vill jag som kvinna ge en snygg främmande man en liten uppskattning ger jag mannen en lite uppskattande blick och ett leende i mungipan..och vederbörande man har uppfattat uppskattningen, sen lämnar jag sötnosen i fred.

Det faktum att kvinnan går ensam och otäckt bland främmande män uppfattas av männen som att hon vill ha sexuell kontakt. Det vet alla kvinnor.

Varför skulle du ge en främmande man uppskattning? Är det inte bättre att du sparar uppskattningen till din egen man?

Citat:
4. Japp det är ett problem, trust me, och helt onödigt. Bär män heltäckande kläder för att visa att de är "upptagna" ex.?
I vår kultur har vi en signal för detta och det är en ring på ett speciellt finger.

Kvinnor kan se på en man om han är upptagen därför är det ingen fråga,

Idag betyder det inget att en kvinna bär vigsel-ring. Det kan vara en ring som hon bär som ett smycke, hon kan vara skild, ha ett öppet förhållande, vara ute efter att vara otrogen, med mera. Dessutom hindrar en ring inte sexuell kontakt mellan könen. Så även om alla män visste att en ring betydde att kvinnan var upptagen skulle de flesta inte bry sig därför att sexuella instinkter är starkare än sociala normer.
Senast redigerad av Babianen 2014-10-31 kl. 14:06.
Citera
2014-10-31, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Män uppfattar att kvinnor som visar sina ansikten är sexuellt tillgängliga det är grundläggande biologi,

Nej, det är trams. Din mor, din syster, dina kvinnliga kompisar + massa kvinnor visar dagligen sin nuna för dig, betyder inte alls att de därför är superintresserade av att hoppa i säng med dig.
och OM män går runt och tror detta, så bör de helt enkelt undervisas i att så inte är fallet.

Citat:
så varför visar kvinnor att de är sexuellt tillgängliga samtidigt som de säger att de inte är det?

Därför att det du går runt och inbillar dig vara sanningen, faktiskt inte är sanningen.
kvinnor är inte 100% konstant intresserade av sex med alla världens män bara för att de rör sig utomhus och du råkar få syn på henne. Hon kan också faktisk ha andra intressen i livet än att vara konstant tillgänliga för just dig.

Citat:
Det är bättre att inte se var man går än att ha ögon-kontakt med andra män för att det är en form av otrohet,

Eh nej, jag har inte sex med en man för att jag tittar honom i ögonen.

Citat:
Det faktum att kvinnan går ensam och otäckt bland främmande män uppfattas av männen som att hon vill ha sexuell kontakt. Det vet alla kvinnor.

nej det vet inte alls alla kvinnor.

Citat:
Varför skulle du ge en främmande man uppskattning? Är det inte bättre att du sparar uppskattningen till din egen man?

Varför inte?

Citat:
Kvinnor kan se på en man om han är upptagen därför är det ingen fråga,
Och det klarar ofta män också, de är itne på något vis mindre intelligentare än kvinnor.

Citat:
Idag betyder det inget att en kvinna bär vigsel-ring. Det kan vara en ring som hon bär som ett smycke, hon kan vara skild, ha ett öppet förhållande, vara ute efter att vara otrogen, med mera. Dessutom hindrar en ring inte sexuell kontakt mellan könen. Så även om alla män visste att en ring betydde att kvinnan var upptagen skulle de flesta inte bry sig därför att sexuella instinkter är starkare än sociala normer.

Kläder hindrar heller inte sexuell kontakt mellan könen...inte ens burkor hindrar detta.
Det män av din sort måste lära sig är att visa respekt och att även kvinnor är männsikor förtjänta av respekt, är inte svårare än så. Med din syn på kvinnor som en ständigt påslagen sexuell docka som vandrar runt på stan utan 0 mänsklig värdighet eller egen intresse, och en syn på män som någon slags konstant sexfixerat våldtäktsmonster, så förstår jag att du helst vill stoppa alla kvinnor i svarta påsar för förvaring i div. manliga garderober världen över.
Sorry men så funkar det inte serrru. Inte ens babianer av äkta sort funkar så.

Så det var min dos Babian för ca ett år framöver
Citera
2014-10-31, 15:06
Medlem
Minipaxs avatar
Citat:
Därför att det du går runt och inbillar dig vara sanningen, faktiskt inte är sanningen.
kvinnor är inte 100% konstant intresserade av sex med alla världens män bara för att de rör sig utomhus och du råkar få syn på henne. Hon kan också faktisk ha andra intressen i livet än att vara konstant tillgänliga för just dig.

Varför väljer man då att spöka ut sig i kläder som uppfattas som sexigt?
Man kan ju tänka sig att man vill göra något extra för sin partner och väljer då att dra på sig sexiga underkläder där skinkorna hänger på sne och halva fittan är exponerad, det är helt i sin ordning.

Men när denna klädsel flyttar ut ur sängkammaren till exempelvis Drottninggatan så kanske det triggar en del tankar hos folk? Är det så konstigt?
Just det valet av klädsel är synonymt med sex och fortplantning.
Hon skyltar med sina erogena zoner, vad annat än "kom och knulla mig" kan det betyda?
Det är ju förfan lika illa som att hålla en godispåse framför ögonen på ett litet barn för att sedan stoppa ner påsen i fickan och gå därifrån när ungen börja tjuta, det är falsk marknadsföring.

Män är dessvärre programmerade att triggas av kvinnans former, om man då väljer att framhäva formerna med hjälp av klädsel så kanske det inte helt otippat händer saker i de mer primitiva delarna i mäns hjärnor?
Syftet måste väl endå vara just detta? Att få bekräftelse från just män.

Jag själv klär mig för att det är bekvämt, inte för att folk ska titta på mig, om man har det sistnämnda som ett ändamål när det gäller klädsel så kanske man bör rikta sin ilska åt ett annat håll.

Tjejen går förmodligen inte omkring och drömmer om att bli penetrerad av alla män hon råkar möta men hennes klädsel sänder ju onekligen just en sådan signal.

Don't advertise if you're not in business.

Ja, jag generaliserar, det gör jag alltid.
Senast redigerad av Minipax 2014-10-31 kl. 15:38.
Citera
2014-10-31, 15:12
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Nej, det är trams. Din mor, din syster, dina kvinnliga kompisar + massa kvinnor visar dagligen sin nuna för dig, betyder inte alls att de därför är superintresserade av att hoppa i säng med dig.
och OM män går runt och tror detta, så bör de helt enkelt undervisas i att så inte är fallet.

1) På vilket sätt är det trams? Menar du att människor parnings-ritual inte ser ut så?

2) Jag skrev att det inte gäller personer man är släkt med.

3) Jag är fortfarande kvinna.

4) Förnekar du att män a) kollar in kvinnors kroppar b) gör ögon-kontakt med kvinnor c) börjar prata med kvinnan om de tycker att hon är attraktiv? Så om kvinnan visar sin kropp och sitt ansikte kan män går direkt till steg 3 att prata med kvinnan. Det var det som hände i videon männen tittade på kvinnans kropp, hennes ansikte, började prata med henne. Om kvinnan hade täckt sin kropp och ansikte hade de flesta män inte börjat prata med henne även om de hade gjort det hade det varit meningslöst för de hade inte gjort steg 1 och 2 ordentlig innan så det hade inte kunnat leda till något.

Citat:

I de flesta fall handlar det om att kvinnan hoppas byta upp sig till en rikare man. Så hon visar sin kropp och ansikte för att hon hoppas att en rikare man ska se henne, vilja ha sex med henne, ge henne mer försörjning i utbyte.

Citat:
Eh nej, jag har inte sex med en man för att jag tittar honom i ögonen.

Att titta en man i ögonen är steg 2 av 12 till att ha sex med honom. Att prata med en man är steg 3 av 12 till att ha sex med honom. Så du har inte haft sex med mannen men du har börjat processen mot att ha sex med honom. Till exempel du kan låta en man röra din kropp det betyder inte att du har haft sex med honom men det anses socialt som otrohet. Samma sak gäller att visa sin kropp/ansikte för en man det är samma sorts otrohet.

Citat:
nej det vet inte alls alla kvinnor.

Alla kvinnor har sett skillnaden i hur män behandlar dem när de är ensamma jämfört med när de är ute med en man. Till exempel brukar män inte komma fram och prata med en kvinna när hon är ute med en man. När en kvinna är ensam är det mycket vanligare att män kommer fram och pratar. Så alla kvinnor vet att om man går ute ensam är det mycket större sannolikhet att män kommer fram och pratar. Om kvinnan inte är intresserad av det kommer gå ut med sin man.

Citat:
Varför inte?

För att det är något man gör för en som man är tillsammans med.

Citat:
Och det klarar ofta män också, de är itne på något vis mindre intelligentare än kvinnor.

Nej män kan inte se på en kvinna om hon är upptagen.

Citat:
Kläder hindrar heller inte sexuell kontakt mellan könen...inte ens burkor hindrar detta.
Det män av din sort måste lära sig är att visa respekt och att även kvinnor är männsikor förtjänta av respekt, är inte svårare än så. Med din syn på kvinnor som en ständigt påslagen sexuell docka som vandrar runt på stan utan 0 mänsklig värdighet eller egen intresse, och en syn på män som någon slags konstant sexfixerat våldtäktsmonster, så förstår jag att du helst vill stoppa alla kvinnor i svarta påsar för förvaring i div. manliga garderober världen över.
Sorry men så funkar det inte serrru. Inte ens babianer av äkta sort funkar så.

Så det var min dos Babian för ca ett år framöver

1) Jo det hindrar sexuell kontakt för att det stoppar processen redan vid steg 1 att mannen tittat på kvinnans kropp och steg 2 att mannen ser kvinnans ansikte/gör ögon-kontakt. Utan de här stegen blir det inget sex.

2) Jag är fortfarande kvinna.
Senast redigerad av Babianen 2014-10-31 kl. 15:15.
Citera
2014-10-31, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minipax
Varför väljer man då att spöka ut sig i kläder som uppfattas som sexigt?
Man kan ju tänka sig att man vill göra något extra för sin partner och väljer då att dra på sig sexiga underkläder där skinkorna hänger på sne och halva fittan är exponerad, det är helt i sin ordning.

Men när denna klädsel flyttar ut ur sängkammaren till exempelvis Drottninggatan så kanske det triggar en del tankar hos folk? Är det så konstigt?
Just det valet av klädsel är synonymt med sex och fortplantning.
Hon skyltar med sina erogena zoner, vad annat än "kom och knulla mig" kan det betyda?
Det är ju förfan lika illa som att hålla en godispåse framför ögonen på ett litet barn för att sedan stoppa ner påsen i fickan och gå därifrån när ungen börja tjuta, det är falsk marknadsföring.

Män är dessvärre programmerade att triggas av kvinnans former, om man då väljer att framhäva formerna med hjälp av klädsel så kanske det inte helt otippat händer saker i de mer primitiva delarna i mäns hjärnor?
Syftet måste väl endå vara just detta? Att få bekräftelse från just män.

Jag själv klär mig för att det är bekvämt, inte för att folk ska titta på mig, om man har det sistnämnda som ett ändamål när det gäller klädsel så kanske man bör rikta sin ilska åt ett annat håll.

Tjejen går förmodligen inte omkring och drömmer om att bli penetrerad av alla män hon råkar möta men hennes klädsel sänder ju onekligen just en sådan signal.

Don't advertise if you're not in business.

Ja, jag generaliserar, det gör jag alltid.

Och du går säkerligen då och då utan skjorta eller T-shirt eller hur? kanske inte på stan men någonstans när de tär varmt och skönt ute.
En välbyggd, lätt tränad manlig överkropp, inte för mycket utan precis lagom...är typ bland det mest sexiga och snygga som någonsin existerat på en människokropp, tror t.o.m män själva kan inse detta.
Men bara för att många snygga killar gärna tar av sig på överkoppen så håller inte kvinnor på och trakasserar dessa på motsvarande sätt som i filmen eller hur?
Det gör man bara då man tar sig denna rättighet.

Att många unga tjejer oftast kan klä sig som kom och hjälp mig....är oftast ibland: kom och hjälp mig...och mode. man gör det för att man tror man måste för att höra till och bli accepterad. Det brukar gå över. Och är man en vuxen man får man fan fatta detta hur "programmerad" man än är.

När jag sett tonåriga killar som strosar gatan fram med halva söta häcken putandes utanför kallingen och jeansen typ strax under skinkan, krypandes längre och längre ner på låren i en oroväckande fart, (detta är vår tids största mirakel, hur får dessa killar byxorna att sitta uppe? häftapparat? lim? tejp? vad????)
Då tänker jag: men gulle! modeoffer...hur fan är du klädd?? jag tänker inte...ahhhha den där! minsann han ska jag lura in på närmsta toa så de där brallorna äntligen får slippa slåss mot tyngdkraften.
För jag klarar fatta att detta inte är en "show" för mig utan handlar om helt andra saker.
(möjligen en tävling i hur får man brallor att hålla sig kvar på ingenting...)

Nu är ju detta mode på väg bort, för evigt hoppas jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in