2014-10-30, 23:24
Medlem
ViperVens avatar
Jag är otroligt dålig på namn. Det gäller både människor och platser.

Jag är nog i övrigt hyfsat påläst och eftertänksam. Dock kan jag häva ur mig rätt ogenomtänkta saker som får mig att framstå som osäker. Men är det nått ämne jag verkligen brinner för som ska diskuteras så går jag alltid all in!

Klarar iprincip inte av att prata gott om mig själv heller inför andra, detta inlägg är ett undantag.
Citera
2014-10-30, 23:27
Medlem
NegerGregerxDs avatar
Jag är totalt ointresserad av sportvärlden. Kan inte delta i diskussioner om sport öht. Offsideregeln låtsas jag kunna. Gymmar dock nästan varje dag.
Citera
Medlem
j.m-hs avatar
Jag kan inte namnet på en enda aktiv svensk fotbollsspelare.

Citat:
Ursprungligen postat av Dawlish
Norr = uppåt, motherfucking Antarktis
Arktis.
Citera
Medlem
Bettiss avatar
Trodde fram till alldeles nyligen att "Mallis" var en ort någonstans i Frankrike och utlästes Malicè.
Aldrig kopplat det till Mallorca.
Citera
2014-10-30, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Som att få reda på att typ Uppsala var Sveriges näst största stad när man alltid trott att det var Göteborg, lika omtumlande.

Otroligt, har fortfarande svårt att när jag föreställer mig Danmark se det som det verkligen ser ut

Göteborg är sverige andra största stad. Stadens storlek mäts i dess befolkning,
Citera
2014-10-30, 23:28
Medlem
Smakkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Det är ett fält, som skapas när laddningar rör sig och som har vissa egenskaper.
Vad det faktiskt är vet jag inte om någon vet.

I permanentmagneter skapas fältet av elektronernas spinn, så även i det fallet så har man laddningar som rör sig.

Kom att tänka på denna youtube filmen när Richard Feynman ska prata om magnetism.
https://www.youtube.com/watch?v=wMFPe-DwULM

Citera
2014-10-30, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaxium
Jag kan inte hela periodiska systemet. Jag fastnar alltid på Lantanoiderna.

Pinsamt! Själv blev blev jag mobbad av mina klasskamrater på byggprogrammet när jag trodde att W och Z-bosonerna fick sin massa av en spinn-1 boson.
Tydligen var det självklart för alla att det handlade om en spinn-0.
Senast redigerad av Kattfarssas 2014-10-30 kl. 23:32.
Citera
2014-10-30, 23:29
Medlem
Whiros avatar
Antal dagar i varje månad tänkte jag att jag skulle lära mig. Sen kom jag att tänka på skottår o då blev det för jävla tröttsamt så jag la ner det.

Har aldrig orkat lära mig att knyta min slipps vid högtider o.s.v. är ju ändå alltid någon annan som kan fixa det för mig

Sveriges landskap är också jävligt jobbigt att behöva kunna. Norr , söder o mitten räcker.
Citera
2014-10-30, 23:33
Medlem
Readyfreddies avatar
När det gäller höger och vänster måste jag alltid tänka till en sekund, det sitter fortfarande inte i ryggmärgen. Placerar mentalt alltid Tyskland på Polens plats.
Är värdelös på att skruva upp hyllor. Plugg, borrstorlek (?). Sätta upp taklampor och ordna med datorer och andra tekniska prylar. Ger upp efter en minut när jag ska montera nåt från IKEA, så fort det går emot så drar jag slutsatsen att jag fått fel skruvar eller att man glömt att skicka något, det är alltså omöjligt att få ihop den. Lika bra att sluta direkt.
Av svenska kungar vet jag i princip bara något om den nuvarande, Gustav Vasa och Gustav den tredje. Bland drottningarna vet jag bara något om Silvia.

Kunskapsluckor jag är stolt över däremot är deltagare i dokusåpor, lets dance, idol och sånt. Lika stolt är jag att jag knappt bryr mig om ny musik, förstår varför alla generationer tycker ny musik är skräp.

Annars är jag ganska allmänbildad faktiskt.
Citera
2014-10-30, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattfarssas
Samma här. Rätt så pinsamt när kollegor diskuterar diverse serier eller frisörskan försöker få igång ett snack om filmer. "Ähhum, är väl allätare. Pulp Fiction är också bra. *host*. Fint väder idag föresten."

Ändå är jag inte speciellt dum i huvudet.

Fan vi får börja slötitta lite fler såpor så vi kommer in samhället min vän.
Citera
2014-10-30, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 563f7031
* Gör oftast rätt på när det ska vara "de" eller "dem" men det händer ibland att jag gör fel.
* Vet inte hur man knyter en slips.
* Kan inte deklarera själv.
* Blandar ofta ihop "brutto" med "netto".
* Har inte koll på årtal och datum under 1:a och 2:a världskrigens viktiga händelser.
* Har noll koll på bolån, huslån och hur sådana grejer fungerar.
* Anledningen och historien bakom varför vi firar vissa mindre högtider.
* En del ord på högeskoleprovet som jag inte brukar kunna.
Bolåneränta, bolån och allt som har med räkningar eller vad fan man ska säga. Det där är jag verkligen urkass på. Varför styrräntan uppenbarligen har så jävla mycket påverkan.... Fyfan asså!! Glad att jag inte är ensam.
Citera
2014-10-30, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av j.m-h
Jag kan inte namnet på en enda aktiv svensk fotbollsspelare.

Arktis.
Aldrig hört talas om Zlatan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in