Citat:
Ursprungligen postat av
AuticaMinore
Det går tyvärr inte alltid att undvika främmande män när man söker sin egentid ute i offentlighetens ljus. Och som sagt så är det lite för begränsat att enbart hålla sig inom hemmets väggar för detta syfte.
Då kan väl kvinnorna täcka sig för de främmande männen så att de inte tror att kvinnan är singel? Då blir kvinnan inte raggad på.
Citat:
Ursprungligen postat av
AuticaMinore
Den där videon bevisar inte ett smack.
Däremot antyder den starkt att åtminstone två av männen har problem med sin sociala kompetens då de flesta män vet med sig att det inte är okej att förfölja en kvinna på det sättet.
Den bevisar att män uppfattar ensamma kvinnor som att kvinnan bjuder inte män att ragga på henne.
Citat:
Ursprungligen postat av
AuticaMinore
Med heltäckt så antar jag att du menar burka eller niqab?
Män som har denna syn på kvinnor att de måste dölja sig för att visa att de är anständiga kvinnor är män med en religiös syn på kvinnans sexualitet och Sverige är i huvudsak ett sekulariserat land med ateistiska värderingar. Detta är något ni religiösa bör uppmärksamma.
Ja niqab eller liknande typ huvud-slöja + solglasögon.
Det handlar inte om anständighet utan om att visa att man är upptagen så att män inte tror att man är singel.
Citat:
Ursprungligen postat av
AuticaMinore
Det är inte upp till dig att avgöra om kvinnan blir ofredad. Hon känner nog själv av den rätta stämningen i sammanhanget.
Om alla kvinnor tänkte på det viset så hade det troligtvis inte behövts några uteställen att träffas på.
Jag köper inte ditt resonemang av det skälet.
1) Kvinnan blir objektivt inte ofredad för männen har inte uppsåt att ofreda henne.
2) Uteställen är för äldre människor och losers. Normala kvinnor träffar män i vardagen.
Citat:
Ursprungligen postat av
AuticaMinore
Det bästa de kan göra är att fråga med en gång om kvinnan är upptagen.
Eller så kan de gå till ett uteställe där chanserna är som högst att kvinnan är singel och ute efter lite kuttrasju.
Ingen gör sånt. Det är asperger.
Menar du att man ska låta bli att ragga på en attraktiv partner och vänta tills man kan gå till ett uteställe där personen man såg kanske dyker upp? Det är nonsens. Ingen beter sig så.
Citat:
Ursprungligen postat av
AuticaMinore
Genom att ta reda på var människor vanligen samlas då de vill finna sig en partner och starta sitt sökande därifrån.
Det vanliga är att man träffar sin parner i vardagen. Ingen går till en folksamling för att träffa en partner. Menar du att man ska gå till allsång på skansen? Du verkar helt sakna verklighets-förankring.
Citat:
Ursprungligen postat av
AuticaMinore
Jag har sett många kvinnor som flirtar tillbaks när en attraktiv man initierat flirteri.
En riktig lögnare är du som påstår något annat.
Kvinnor flirtar inte tillbaka på en gång för att det ses som desperat. Ingen kvinna vill framstå som desperat även om hon är desperat.
Citat:
Ursprungligen postat av
AuticaMinore
Ingen vuxen kvinna vill bli förtryckt. Möjligtvis de yngre, räddare töserna klarar inte av att tänka själva och söker trygghet i att hitta någon som tänker i deras ställe och för all tjejens talan. förvuxna barn till kvinnor.
Jag har sett det minst 20 gånger när kvinnor har raggat på min man för att de tror att han är en kvinno-förtryckare för att de tycker att det är sexuellt upphetsande.
Citat:
Ursprungligen postat av
AuticaMinore
Det är a) ingen juridisk term b) har 0 relevans för det som händer på gatan.
Citat:
Ursprungligen postat av
AuticaMinore
Ja, men det är många gånger inte uppskattat.
Det beror på om mannen bara ger komplimanger är det alltid uppskattat. Om han har asperger är det så klart inte uppskattat.