Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Det har ingenting att göra med att gå ut otäckt bland främmande män.
Det går tyvärr inte alltid att undvika främmande män när man söker sin egentid ute i offentlighetens ljus. Och som sagt så är det lite för begränsat att enbart hålla sig inom hemmets väggar för detta syfte.
Citat:
Om en kvinna går ut ensam skickar hon ut signalen att hon är singel och vill att män ska ragga på henne. Videon är ett bevis på att det är så män uppfattar det.
Den där videon bevisar inte ett smack.
Däremot antyder den starkt att åtminstone två av männen har problem med sin sociala kompetens då de flesta män vet med sig att det inte är okej att förfölja en kvinna på det sättet.
Citat:
Jag går hel-täckt till vardags och har gjort det i flera år jag har aldrig fått några sexuella kommentarer.
Med heltäckt så antar jag att du menar burka eller niqab?
Män som har denna syn på kvinnor att de måste dölja sig för att visa att de är anständiga kvinnor är män med en religiös syn på kvinnans sexualitet och Sverige är i huvudsak ett sekulariserat land med ateistiska värderingar. Detta är något ni religiösa bör uppmärksamma.
Citat:
1) Det finns inga sådana kommentarer i videon. Tråden handlar om män som raggar på kvinnor inte om män som ofredar kvinnor.
2) Det händer hela tiden. Se mitt förra inlägg. Nej syftet med att gå till affären eller åka buss är inte bara att köpa saker eller åka någonstans det är också att det finns en möjlighet att träffa en partner om kvinnan är singel. Så tänker alla kvinnor.
Det är inte upp till dig att avgöra om kvinnan blir ofredad. Hon känner nog själv av den rätta stämningen i sammanhanget.
Om alla kvinnor tänkte på det viset så hade det troligtvis inte behövts några uteställen att träffas på.
Jag köper inte ditt resonemang av det skälet.
Citat:
Hur ska män veta vilka kvinnor som är tillgängliga och vilka kvinnor som är upptagna? Det kan de inte om kvinnorna själva inte indikerar det. Varför vill kvinnor inte indikera att de är upptagna så att de slipper män som raggar på dem?
Det bästa de kan göra är att fråga med en gång om kvinnan är upptagen.
Eller så kan de gå till ett uteställe där chanserna är som högst att kvinnan är singel och ute efter lite kuttrasju.
Citat:
Alla kvinnor gör det för att det är grundläggande biologi hur ska man annars hitta en partner?
Genom att ta reda på var människor vanligen samlas då de vill finna sig en partner och starta sitt sökande därifrån.
Citat:
Jo det finns ingen kvinna som flirtar tillbaka så fort en man börjar flirta med henne. Om du hade varit kvinna hade du vetat det.
Jag har sett många kvinnor som flirtar tillbaks när en attraktiv man initierat flirteri.
En riktig lögnare är du som påstår något annat.
Citat:
Ja så är det med alla sexuellt attraktiva män.
Kvinnor ser att min man har en burqa-kvinna då tänker de att han är en kvinno-förtryckare som har tvingat mig att bära burqa en del kvinnor blir sexuellt upphetsade av det och börjar ragga på min man för att de vill bli förtryckta.
Ingen vuxen kvinna vill bli förtryckt. Möjligtvis de yngre, räddare töserna klarar inte av att tänka själva och söker trygghet i att hitta någon som tänker i deras ställe och för all tjejens talan. förvuxna barn till kvinnor.
Då får jag väl kontra med denna länk -
http://sv.wikipedia.org/wiki/Sexuella_trakasserier
Citat:
Det är accepterat att ta kontakt med en kvinna på gatan.
Ja, men det är många gånger inte uppskattat.