Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Finns det något som hindrar att de gör det de vill göra tillsammans med en man eller i hel-täckande kläder? Nej. Så varför väljer de att gå själva? För att de vill att män ska ragga på dem.
Har redan gett dig förklaringar till kvinnors behov av egentid.
Att gå i heltäckande klädsel är förövrigt detsamma som att lägga över ansvaret för mäns sexuella störningar på kvinnan. Vuxna män bör i första hand ta ansvar för sig själva.
Dessutom så funkar det inte. Jag är nästan alltid täckt från topp till tå och har, trots detta, fått motta ett antal nedsättande sexuella kommentarer.
Citat:
1) Det är fortfarande upp till männen att välja när/var/hur de raggar på kvinnor för att det normen att män raggar på kvinnor.
2) Menar du att män inte ska ragga på en kvinna i affären utan gå till krogen och se om hon dyker upp där? Det är nonsens.
3) Folk raggar på varandra på gatan, i affärer, etc. hea tiden det finns inget socialt oacceptabelt med det.
Ja, män kan ragga hur de vill sålänge de inte kränker kvinnan sexuellt.
Nej, det är inte nonsens att inse att kvinnor som går till affären gör detta enbart för att handla medan de som går till krogen, mer troligt, är där för att ragga eller bli uppraggade.
I Sverige är det inte särskilt vanligt att ragga på platser där människor vanligtvis har helt andra ärenden att uträtta.
Om jag står i kö på en snabbmatsrestaurang så gör jag det för att jag är hungrig och inte för att utstå en massa tröttsamma flirtförsök från desperata killar.
Citat:
Om man inte vill bli påkörd bör man använda övergångs-ställen. Det här är samma sak.
Nej, det är det inte.
Även vid övergångsställen så händer det att bilister överträder lagen och detta kan inte vi fotgängare ansvara för genom att inte utsätta oss för risken att gå över, precis som vi inte ska hindras från att gå ut ensamma för att slippa utsättas för trakasserier från störda män.
Citat:
Vad menar du? Kvinnor utvärderar alla män de ser för sex precis som män utvärderar alla kvinnor de ser för sex.
Nej, det gör vi verkligen inte.
Finns ytterst få män i min vardag som jag någonsin skulle utveckla sexuella tankar om, vare sig det rör sig om negativa eller positiva tankar.
Det finns så många andra sätt att förhålla sig till varann än det sexuella. Öppna ögonen.
Citat:
För att kvinnor vill se om mannen är attraherad av dem på riktigt eller bara vill ligga med vem som helst.
Kan hända att en del svårflirtade kvinnor tänker så.
Alla gör det dock inte och det är väl rätt onödigt att ta risken då det skulle kunna uppfattas som att mannen trakasserar kvinnan med sin efterhängsenhet?
Citat:
Därför att det syns på en man om han är bra i sängen.
Du ser inte samma sak som kvinnor ser.
Hur syns det?
Citat:
DO har hand fall med myndigheter och arbetsgivare det här hände på gatan det har inget med DO att göra.
Det säger lite sig självt att DO står maktlösa inför de kränkningar som drabbar kvinnan ute på gatan av främmande män vars identitet hon inte kan uppge i anmälan.
Det rör sig dock fortfarande om sexuella trakasserier.