2014-10-30, 14:06
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Jag förstår inte ens varför man envisas med att sätta en feministisk prägel på den här diskussionen när det uppenbarligen handlar om ett rasbetingat problem. Skicka dessa människor till sina respektive ursprungsländer och problemet hade varit löst, de sluskar som blivit över hade varit en försumbar del.
Nej nej! Det skulle innebära att större delen av USAs befolkning kom tillbaka till Europa och det vill vi absolut inte!
Citera
2014-10-30, 14:13
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Nej nej! Det skulle innebära att större delen av USAs befolkning kom tillbaka till Europa och det vill vi absolut inte!
Mja, jag tror det räcker att man skiljer på européer och icke-européer i detta fall. Finns ju säkert en och annan whigger som lyssnat på för mycket gangsta rap men överlag så är det nog inte de europeiska ättlingarna som beter sig på detta sätt.
Citera
2014-10-30, 14:18
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Det klart att man har rätt att bedöma personer, och det klart att man har rätt att tilltala dem som man själv tycker passar för situationen. Det finns nämligen ingen anledning att inskränka människors frihet på sådant sätt att den rätten försvinner.

Nej, man har ingen laglig rätt att säga precis vad man vill till en annan människa.

Det är inte tillåtet att komma med alltför sexuellt explicita förslag till en vilt främmande person.

Jag fick en gång höra en oerhört vulgär kommentar från ett förbipasserande grabbgäng.

De frågade mig så fint om de fick "pissa i din grotta" varpå de körde förbi snabbt som vinden och lämnade mig kvar, helt konfunderad över vad jag nyss fått höra.

Kanske tycker du att detta lät roande men det var då inte kul för mig att höra och hade jag haft möjlighet just då så skulle jag sett till att dessa sågspånshjärnor till män blivit anmälda för det lagbrott de faktiskt gjorde sig skyldiga till - sexuella trakasserier.
Citera
2014-10-30, 14:21
Medlem
arnold2k5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JKaned
Du tar nog priset för årets white knight.

Det är väl självklart att ha rätt till att bedöma vem man vill?
Varför är det skillnad på någon som är stationär och någon som är i rörelse?

Bedöm på du men du behöver ju inte dela med dig av dina åsikter. Hen har aldrig bett om dem och det är därför överflödigt och onödigt av dig att yttra dem.
Citera
2014-10-30, 14:22
Bannlyst
Lär ju inte bli bättre i Sverige snart... menar kolla hur det är i Oslo redan...
http://www.tv2.no/2014/08/15/nyheter/ikkegreit/5885579
Citera
2014-10-30, 14:23
Medlem
Mooons avatar
Eh, nä. Naturligtvis inte. Men jag är trött på detta totala indelade i grupper. Kvinnor med åsikter öht = feminister. Kvinnor som råkar ut för ngt typ av övergrepp och lyfter problemet = feminister. Kvinnor öht = feminister. Feminister = tycker likadant om allt och handlar likadant i alla situationer.

Män som ogillar ideologin feminister = gillar uppenbarligen situationer där kvinnor råkar illa ut och blir utsatta för tråkningar.

Citat:
Du menar att det enbart rör sig om en kvinna eller ett försumbart antal? Är det detta diskussionerna utgår ifrån? Nu när detta har blivit viralt så trodde i alla fall jag att diskussionerna fördes ur ett strukturellt perspektiv där detta är ett beteende som kvinnor som grupp får utstå där fokus då blir att män som grupp måste ändra sitt beteende och kvinnosyn.

Hur som helst, ser man det som ett problem samt att man faktiskt vill lösa problemet så bör man utgå ifrån ett rasperspektiv istället, det hade gett bättre utdelning.
Citera
2014-10-30, 14:24
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Nej, man har ingen laglig rätt att säga precis vad man vill till en annan människa.

Det är inte tillåtet att komma med alltför sexuellt explicita förslag till en vilt främmande person.

Jag fick en gång höra en oerhört vulgär kommentar från ett förbipasserande grabbgäng.

De frågade mig så fint om de fick "pissa i din grotta" varpå de körde förbi snabbt som vinden och lämnade mig kvar, helt konfunderad över vad jag nyss fått höra.

Kanske tycker du att detta lät roande men det var då inte kul för mig att höra och hade jag haft möjlighet just då så skulle jag sett till att dessa sågspånshjärnor till män blivit anmälda för det lagbrott de faktiskt gjorde sig skyldiga till - sexuella trakasserier.
Jo, det är lagligt. Inte här kanske, men vi bor ju i Europas Nordkorea.

Det du blev "utsatt" för är inte sexuella trakasserier i lagens mening, eftersom det är ett arbetsmiljöbrott (jag antar inte helt oförmedlat att du inte jobbar tillsammans med "grabbgänget"). Möjligen var det ofredande, men det skulle vara nästan omöjligt att ens få igång en undersökning i ditt läge, vilket ju är som det ska vara.
Citera
2014-10-30, 14:25
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Mja, jag tror det räcker att man skiljer på européer och icke-européer i detta fall. Finns ju säkert en och annan whigger som lyssnat på för mycket gangsta rap men överlag så är det nog inte de europeiska ättlingarna som beter sig på detta sätt.
Mm din lösning var att skicka folk till sina ursprungsländer. Om du menade "skicka alla negrer till Ebolaland" så borde du säga det.
Citera
2014-10-30, 14:25
Medlem
JKaneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arnold2k5
Bedöm på du men du behöver ju inte dela med dig av dina åsikter. Hen har aldrig bett om dem och det är därför överflödigt och onödigt av dig att yttra dem.

Vem fan är Hen? Hör han till diskussionen?

Nej, det är klart man inte behöver dela med sig av det värsta. Du anser alltså att man aldrig ska tilltala människor så länge människorna inte ber om det? Moment 22-varning.
Citera
2014-10-30, 14:27
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Män som ogillar ideologin feminister = gillar uppenbarligen situationer där kvinnor råkar illa ut och blir utsatta för tråkningar.
Killarna som hälsade på tjejen i filmen ville visserligen knulla, men tjejen råkade ju inte illa ut. Som sagt frågade de ju först (eller kom inte ens så långt). Att råka illa ut är om man råkar ut för killar som vill knulla men som inte frågar först, utan bara kör på. Det, däremot, är olagligt.
Citera
2014-10-30, 14:29
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Eh, nä. Naturligtvis inte. Men jag är trött på detta totala indelade i grupper. Kvinnor med åsikter öht = feminister. Kvinnor som råkar ut för ngt typ av övergrepp och lyfter problemet = feminister. Kvinnor öht = feminister. Feminister = tycker likadant om allt och handlar likadant i alla situationer.

Nu gissar jag hej vilt men skulle tro att twitterfittorna som förstorat upp hela grejen uteslutande hyser feministiska sympatisörer och försöker styra debatten i den riktningen. Det brukar vara så. Jag hoppas dock att jag har fel, att detta inte är ytterligare ett försök att framställa kvinnor som offer och lägga skulden på män där man skyller detta på patriarkala, systematiska strukturer..
Citera
2014-10-30, 14:31
Medlem
Mooons avatar
Ofredande gör de sig skyldiga till. Att sedan ha det latenta hot, som du refererar till, hängande över sig är ju fruktansvärt obehagligt och skulle göra att många drar sig för att vistas på dessa platser. I videon verkar det ju vara offentliga platser och inga skumma kvarter.

Hur långt är du villig att stå bakom och hejja på sådant uppförande på grund av att du föraktar kvinnor?

Citat:
Killarna som hälsade på tjejen i filmen ville visserligen knulla, men tjejen råkade ju inte illa ut. Som sagt frågade de ju först (eller kom inte ens så långt). Att råka illa ut är om man råkar ut för killar som vill knulla men som inte frågar först, utan bara kör på. Det, däremot, är olagligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in